Analiză Frames: ‘Litoralul românesc are aspect de BÂLCI!’. VOI CE PĂRERE AVEŢI?
Analiză Frames: ‘Litoralul românesc are aspect de BÂLCI!’. VOI CE PĂRERE AVEŢI?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTurismul românesc va înregistra în acest an cel mai bun rezultat financiar din ultimul deceniu, arată o analiză realizată de firma de consultanță Frames. Impulsionat de voucherele de vacanță, sectorul HORECA anunță rezultate excelente, urmând să treacă peste granița de 15 miliarde de lei, se arată în respectiva analiză.
Industria hotelurilor din România a crescut, în ultimii 5 ani, cu aproape 40%, la o cifră de afaceri de peste 5,5 miliarde de lei în 2017, iar estimările privind evoluția din 2018 arată că sectorul hotelier ar putea atinge afaceri de 5,8 miliarde de lei.
În ceea ce privește restaurantele, industria are șanse reale ca în 2018, pe fondul creșterii consumului, să depășească nivelul de afaceri de 10 miliarde de lei, mai mult decât dublu față de rezultatul înregistrat acum cinci ani, de 4,5 miliarde lei.
Statisticile Frames arată că în industria HORECA activează peste 16.000 de companii, dintre care aproape 10.000 în sectorul restaurantelor. Firmele raportau, anul trecut, peste 82.000 de angajați în sectorul restaurantelor și 45.000 în hoteluri și pensiuni.
,,Pe fondul îmbunătățirii semnificative a situației economice dar și a eficientizării activității companiilor din HORECA, datele arată un progres semnificativ al profitului net față de anul 2013 – de la 380 mil.lei la 1 mld.lei în cazul hotelurilor și de la 190 mil.lei la 1,6 mld.lei în cazul restaurantelor”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Voucherele de vacanță au stimulat semnificativ turismului românesc
În aceste zile, mare parte din hotelieri raportează ,,sold-out’’, mulți înregistrând rezervări de până la 60-80% inclusiv pentru luna septembrie. ANAT a anunțat, recent, că între ianuarie şi iunie a.c. au fost emise aproximativ 14 milioane de vouchere pe hârtie şi în format electronic, care valorează aproximativ 148 milioane de euro, această sumă fiind de cinci ori mai mare faţă de cea din 2017.
Litoralul și Valea Prahovei sunt în prim-plan, însă și în București și alte orașe și zone turistice, gradul de cazare este unul semnificativ, peste anii anteriori.
Potrivit analiștilor de la Frames, lansarea voucherelor de vacanță are însă și efecte neașteptate. Dincolo de afluența de turiști și de creșterea tarifelor de cazare, sectorul restaurantelor resimte din plin o scăpare a acestui sistem – faptul că voucherele sunt dedicate serviciilor de cazare și nu pot fi folosite independent, precum tichetele de masă.
,,Din discuțiile purtate cu oamenii de afaceri de pe litoral a rezultat că, deși hotelurile sunt pline, se consumă mai puțin la terase și restaurante. Sunt mulți turiști care își acoperă serviciile de masă și băuturile exclusiv din oferta hotelurilor sau din supermaketuri, iar consumul la terase, în baruri și cluburi a scăzut semnificativ”, afirmă Adrian Negrescu.
Calitate versus cantitate
Anul 2018 a adus o creștere semnificativă a calității serviciilor din HORECA. Mai multe hoteluri de 4-5 stele, ofertele all-inclusive, restaurante cu specific, pub-uri cu identitate – din punct de vedere logistic, sectorul de ospitalitate românesc este în cel mai bun de după Revoluție.
Există însă în continuare și foarte multe zone gri, în care, potrivit analiștilor de la Frames, autoritățile trebuie să intervină.
,,În Mamaia, de exemplu, au apărut hoteluri construite pe spațiile verzi ale altor hoteluri, fără nicio identitate vizuală, plajele de pe litoral sunt pline de tarabe și alte construcții provizorii. Aspectul de bâlci de pe litoralul românesc devine tot mai evident, iar autoritățile sunt datoare să intervină în acest segment, pentru a impune respectarea regulilor urbanistice. Fără o strategie în acest domeniu, va fi destul de greu să atragem turiștii străini, iar pe cei români să îi determinăm să aleagă să își petreacă vacanța în țară și nu în Grecia sau Turcia”, mai arată analiza Frames.
F.B.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News