REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.8° Constanța Dum., 19 Mai 2024
Anul XX Nr. 6734
14.8° Constanța Duminică, 19 Mai 2024 Anul XX Nr. 6734
 

ANPC a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 lei după ce banca și-a bătut joc de clienţi

ANPC a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 lei după ce banca și-a bătut joc de clienţi

Replica API 4 septembrie 2021 | 15:31 3553

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că a amendat Raiffeisen Bank cu 100.000 lei pentru practici incorecte, anunță news.ro, citat de stiripesurse.ro. În rândurile de mai jos puteți citi și poziția băncii, transmisă cotidianului Replica de Constanța.

”Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a luat atitutdine faţă de modul în care Raiffeisen Bank a înţeles să aplice o sentinţă definitivă a instanţei, conform căreia aproximativ 14.000 de clienţi ai băncii, beneficiari de credite, au fost afectaţi financiar de o practică incorectă a acesteia. Mai exact, prin Ordinul 280/09.07.2014, al preşedintelui ANPC – menţinut de instanţă prin sentinţă definitivă - a fost dispusă încetarea practicii comerciale incorecte ce constă în decizia unilaterală de a mări, la momentul restructurării creditelor, marjele din componenţa dobânzii, prin introducerea în marjele de dobândă a comisionului de administrare la care banca a renunţat expres prin actele adiţionale semnate cu clienţii”, a anunţat ANPC.

Autoriatea precizează că această practică a fost constatată definitiv de instanţele de judecată ca fiind o practică contrară diligenţelor profesionale, ”operatorul economic a profitat de dificultăţile financiare ale consumatorilor, care nu aveau posibilitatea de plată a ratelor creditului, cu ocazia restructurării, după o perioadă scurtă în care ratele au avut o valoare redusă, a mărit nejustitificat dobânzile percepute, determinând consumatorii să încheie actele adiţionale şi prin crearea aparenţei unui beneficiu constând în renunţarea Raiffeisen Bank la încasarea comisionullui de administrare, în realitate costul creditului nefiind diminuat din moment ce reducerea determinate de renunţarea la comisionul de administrare a fost depăşită de majorarea produsă de modificarea dobânzii”.

Dat fiind că, în urma monitorizării procesului de remediere a efectelor negative din punct de vedere financiar, pentru consumatori, generate şi constatate, în 2014, de practica comercială incorectă a băncii, aceasta – în timpul scurs de la termenul pronunţării sentinţei definitive a instanţei, respectiv 6 februarie 2020, de aproximativ 1 an şi 7 luni – ”nu a dat curs obligaţiei stabilite, consumatorii fiind prejudiciati, pe de o parte, prin faptul ca sumele reţinute incorect, din comisioane, nu au fost încă restituite şi pe de altă parte, nu s-au efectuat şi aplicat recalculările dobânzilor pentru creditele restructurate, ANPC a aplicat o amendă contravenţională de 100.000 lei, la care se adăugă propunerea aplicării sancţiunii complementare de suspendare a activităţii băncii cu privire la practica comercială incorectă ce constă în decizia unilaterală a băncii ca la momentul restructurării creditelor, să mărească marjele din componenţa dobânzii, prin introducerea în acestea a comisionului de administrare la care aceasta a renunţat expres prin actele adiţionale semnate cu clienţii şi de restituire a sumelor incasate incorect către consumatori până la încetarea practicii comerciale incorecte (măsură aplicată în premieră, în România).

În plus, ANPC adaugă propunerea aplicării sancţiunii complementare de restituire a contravalorii comisionului de administrare camuflat sub forma unei componente a marjei de dobândă, în termen de maximum 15 zile.

”ANPC supraveghează atent piaţa şi, aşa cum legea prevede, se îngrijeşte ca drepturile consumatorilor să fie respectate de operatorii economici, iar actul comercial să fie unul echitabil, legal şi just fără ca vvreuna din părţi să fie prejudiciată”, arată ANPC.

Iată poziția oficială a băncii:

"Ordinul ANPC a fost implementat încă din 2014, respectiv banca nu mai folosește modalitatea de restructurare a creditelor menționată în respectivul act administrativ. În plus, banca a început să analizeze în mod proactiv impactul asupra clienților, atât pozitiv, cât și negativ, astfel încât pentru clienţii care ar fi putut fi impactati negativ să calculăm și restituim sumele. Calculul este unul relativ complex, iar banca s-a preocupat sa gaseasca solutii de automatizare a procesului, intre timp procesarea desfasurandu-se manual. Bineinteles ANPC a fost informata privind desfasurarea acestui proces. In context, consideram ca noul Ordin al Presedintelui ANPC nu este o masura necesara, pentru ca vizeaza o practica ce in prezent nu mai exista si, totodata, se refera la masuri pe care banca le implementeaza deja. De asemenea, banca a actionat prudential si a provizionat aceste sume in exercitiul financiar anterior. In acelasi timp, vom analiza in detaliu continutul procesului verbal si respectiv al ordinului si vom contesta in instanta acele prevederi care exced, in opinia noastra, cadrul legal aplicabil", a transmis reprezentantul băncii.

D.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Usurel asa mai cu mila sa nu-i deranjam pe unii dintre stapanii tarii. O amenda ca o frectie.
9
0
Daca face asta o persoana fizica e inselaciune. Daca o banca face asta e contraventie.
10
0
Cu 10 bani. Astia au profit de 10 milioane euro lunar. Ce inseamna 20000 euro pentru ei?
11
0
Ce porcarie. E ca si cum m-ar amenda pe mine cu 1 leu
18
0

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468