REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Bicicliştii ies în stradă!

Bicicliştii ies în stradă!

Replica API 17 septembrie 2016 | 00:00 180

Constanța se alătură Bucureștiului la Marșul de amploare care va avea loc pe 24 septembrie. Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România se ocupă de mobilizare și organizare și anunță a doua ediție a Marșului Bicicliștilor, în Piața Ovidiu, de la 14:30. Prima ediție a fost pe 24 aprilie unde sute de bicicliști au protestat.

„Motivele sunt aceleași. Ne interesează să promovăm conceptul de oraș pentru oameni. Noi încercăm să le explicăm autorităților de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Constanța - cum trebuie să arate acest plan. Din păcate, nu prea înteleg și e important și pentru oameni să iasă în stradă să vadă că gândesc la fel și că au o opinie. Vrem să formăm și în Constanța o comunitate interesată de modul în care trăiesc în oraș.”, a declarat pentru Replica, Marian Ivan, Președintele OPTAR.

Motivele pentru care OPTAR organizează acest protest sunt: neaplicarea măsurilor de siguranță rutieră, incurajarea transportului motorizat, lipsa unei viziuni a administrației orașului pentru creșterea calității vieții, neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate. Ei au anunțat pe evenimentul de pe o rețea de socializare că sunt în plină legalitate cu adunarea publică. Ei vor să fie delimitați de politică și viziunea este pentru o îmbunătățire a politicii de dezvoltare urbană.

Afișe ale evenimentului au început să apară în oraș, în mod special în geamurile magazinelor de echipamente sportive.

„Pista de biciclete de pe Bd. Tomis nu este integrată într-o rețea. Nu face parte dintr-o strategie. A fost doar o campanie electorală. Dacă se trece de 300 de participanți pentru oraș este bine, în momentul de față.”, a completat Marian Ivan.

Traseul marșului va avea 14 kilometri, va avea ca punct de pornire Piața Ovidiu din oraș, viteza de deplasare va fi de 10-12 km/h, vor fi două opriri, una în dreptul Satului de Vacanță, pe Bd. Mamaia, cea de-a doua la Primăria Constanța, iar punctul final va fi tot în Piața Ovidiu.

„Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Constanța ne interesează să fie funcțional. Acela este un principiu, un tip de planificare care se aplică de jumătate de secol în toate orașele din Europa de Vest și care funcționează. Însă ca să funcționeze trebuie să înțelegi de ce funcționează. Din păcate, noi am fost implicați în dezbateri care se fac acum pe tema planului și ne dăm seama că nu înțeleg (n.r. autoritățile) de ce este important mersul pe jos în relația cu traficul. Noi am depus o sesizare și la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și la Agenția pentru Protecția Mediului Constanța prin care am sesizat că lipsesc cele mai importante proiecte din acest plan. Unul dintre ele se referă la accesibilizarea trotuarelor, respectiv oamenii să poată circula pe trotuare. În momentul de față, sunt ocupate de diverse lucruri, de la mașini la diverse construcții amenajate, dar legea obligă ca autortitățile locale să aloce fonduri pentru accesibilizarea la nevoile persoanelor cu dizabilități.

Ori dacă lipsește această alocare de fonduri și proiectul care să accesibilizeze rețeaua actuală de trotuare înseamnă că, de fapt, tot proiectul se bazează pe o informație falsă, cum că oamenii o să înceapă să meargă pe jos. Nu au cum să meargă pe jos dacă nu li se oferă condiții. Noi,cu textele de lege care sunt în vigoare, am depus aceste sesizări. Întreg planul se bazează pe niște păreri fanteziste pentru că nu explică cum ar putea oamenii să ajungă de la transportul public acasă, de la transportul public până la locul de muncă, la școală, la spital, etc. Un al doilea proiect care lipsește este faptul că nu se vine în ajutorul adminsitrației locale cu sisteme moderne de sprijinire a organelor de control.

De exemplu, s-a constatat că poliția nu poate face față diverselor încălcări ale legii, că se parchează pe trotuar, pe spațiile verzi, pe prima bandă, s.a.m.d. S-a constatat că nu sunt sufiecienți oameni. Ori în momentul în care constați o problemă și nu vii cu o soluție care să o rezolve, înseamnă că, de fapt, problema rămâne nerezolvată pe termen de 15 ani cât durează strategia. Există sisteme automatizate de constatare a contravenților. Există mașini care pot să recunoască numerele mașinilor și dacă se constată că nu este parcată legal, automat trimite amenda acasă. O astfel de mașină ar putea să facă treaba pe care ar face-o probabil 500 de polițiști într-o zi.”, a conchis liderul OPTAR.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108