REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.9° Constanța Dum., 19 Mai 2024
Anul XX Nr. 6734
16.9° Constanța Duminică, 19 Mai 2024 Anul XX Nr. 6734
 

BOGDAN NIȚĂ și marele JAF SOCIAL-DEMOCRAT de la CT BUS!

BOGDAN NIȚĂ și marele JAF SOCIAL-DEMOCRAT de la CT BUS!

Replica API 15 martie 2021 | 14:37 11891

Replica a publicat, recent, un articol despre cum au ”dispărut” autobuzele MAZ aflate sub sechestru ANAF, de sub nasul lui Făgădău, despre cum au fost lăsate să ajungă niște epave.Dar, având în vedere masiva campanie, de la acea vreme, de achiziţie de autobuze, RATC a fost nevoită să scoată din uz un număr foarte mare de vehicule electrice.Acest fapt se întâmpla prin 2008-2010. Casările ridică, încă, numeroase semne de întrebare: cine s-a ales cu tonele de fier vechi? Cât s-a plătit pentru ele? Cum s-a demarat procedura de casare?

Mariana Soceanu, Decebal Făgădău, Bogdan Niță

Cine s-a ocupat de procedură? Având în vedere faptul că fosta Regie Autonomă de Transport Constanța, în prezent CT BUS, este subordonată Consiliului Local Constanța, orice valorificare de bunuri ar trebui adusă la cunoștința CL.

Troleibuzul 48 care rula în Constanța în 2008

În prezent, Primăria Constanța realizează un audit la CT BUS, audit al cărui rezultat îl așteptăm cu maxim interes. Sperăm ca acțiunea de control să vizeze și modul în care au fost evaluate, sau mai bine spus subevaluate, troleibuzele la care s-a renunțat în 2010, în favoarea autobuzelor MAZ cu care s-au pricopsit constănțenii. Transport ecologic regretat de foarte mulți din noi, având în vedere gradul ridicat de poluare cu care se confruntă Constanța astăzi. Eliminarea totală a transportului ecologic a fost una din cele mai caudate, să spunem, decizii luate de fostul primar Radu Mazăre, în condiţiile în care urbea de la malul mării era și este una din cele mai poluate din România. Decizia de a se renunța la transportul electric a fost luată pentru că începuse problemele financiare pentru RATC, scăzuse numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz era mult mai scumpă decât a unui autobuz. Angajații nu au privit cu ochi buni mișcarea și deplângeau masacrarea transportului electric și sperau că se va moderniza rețeaua rămasa cu fonduri europene. Dar nu, nu s-a întâmplat asta.

Tramvaiele care s-au... evaporat!

Dar haideți să facem o analiză a modului cum a fost gestionată rețeaua de transport în comun electric din Constanța, după scoaterea ei din uz, deși putea fi modernizată cu fonduri europene, așa cum s-a întâmplat în alte orașe mari.

fostul sediul al RATC

La momentul scoaterii din uz, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa avea în dotare 50 de tramvaie: 35 model V3A- C, produse la URAC Bucureşti şi cumpărate în perioada 1984- 1990 cu 2.650.000 lei/bucata şi 15 tramvaie model KT4D, produse în Cehoslovacia de TATRA şi cumpărate la second hand din Germania, în perioada 1999- 2000, cu 11.000 de dolari bucata. La acestea se adaugă 15 troleibuze Rocar, din 2002, şi 5 troleibuze Dac, din 2000.

Autobuzul 48 care rula în Constanța în anul 2006

Toate tramvaiele au fost vândute la fier vechi pe o sumă derizorie

Toate tramvaiele au fost vândute ca fier vechi, fiind depăşite fizic şi moral. Singurul câştig economic al eliminării totale a transportului electric din Constanţa ar fi fost fierul vechi. Numai că nici aici n-a fost să fie. Şinele aferente căii de rulare a tramvaiului au cântărit aproximativ 4.000 de tone, au fost vândute ca fier vechi prin procedură de selecţie, iar banii rezultaţi cică au constituit venit la bugetul RATC. Însă, anul 2008 a fost anul de început al crizei economice care a lovit întreaga lume. Preţul la fier vechi se prăbuşea de la 700 de euro la 100 de euro/tonă, astfel că primăria nu putea obţine mai mult de 400.000 de euro pe şinele de tramvai. O fi meritat efortul distrugerii unui sistem de transport electric care funcţiona din 1905?

Șinele au fost vândute la fier vechi

Troleibuzele, evaluate la grămadă cu autobuzele MAZ

Cât despre troleibuze, tranzacțiile pentru dezmembrarea lor s-au făcut mult mai târziu. Pașii de scoatere din uz au fost respectați pentru că așa îi obliga legea. Numai că, alta este șmecheria. În loc sa le evalueze separat le-au băgat la grămada cu autobuzele MAZ vechi. Și iată de ce: troleibuzele au caroseria din inox, autobuzele nu, tabla troleibuzelor este din aluminiu, nu și la autobuze, troleibuzele au peste 150 kg de cupru, motor principal, motor auxiliar, captatoare , etc., autobuzul nu are cupru. Astfel, au stabilit un preț de 4200 lei per troleibuz fără să țină seama de aspectele de mai sus. Prețul unui troleibuz ar fi fost de circa 13.000 lei, nu de 4.200 lei.

Cablurile de înaltă tensiune de la tramvaie și troleibuze, vândute și ele la fier vechi

Reiese o diferență de 8.800 lei, care dacă nu intră în buzunarul cuiva sigur este prejudiciu. A fost un evaluator angajat pentru determinarea prețului, însă cui i-a făcut interesele acest evaluator?

O firmă din Târgu Jiu a câștigat licitația pentru dezmembrarea troleibuzelor RATC

Firma care a câștigat licitația pentru dezmembrarea troleibuzelor este NEFERALOKAT 2012 SRL, ce are sediul în Târgu Jiu, deținută de Mihai Gabriela care, la rândul ei, a subcontractat Remat SA Constanța. Aceasta este deținută de libanezii Chahrour Samir Ali, Chahrour Bassem Ali, Chahrour Fadi Ali cu 17 % din acțiuni fiecare și (47%) General Metal Tawil Group S.A.I. Holding, din Liban.

Potrivit unor surse, Bogdan Niță nu ar fi respectat Legea 15 /1994 privind casarea mijloacelor fixe și patrimoniul companiei. Primul pas care trebuia făcut era vânzarea. După această procedură, cu scăderea succesivă a prețului și negații de la companiile unde s-a încercat vânzarea, trecea la pasul doi, respectiv dezmembrarea lor in părți componente (motoare, cutii de viteze, punți, geamuri, uși ,etc ) și vânzarea acestora. Abia apoi le putea vinde ca deșeuri la fier vechi. Niță a trecut direct la vânzarea ca deșeuri de fier vechi, iar libanezii de la Remat le-au dezmembrat și le-au vândut cu un profit cel puțin dublu, mai spun sursele Replica.

Strung perfect funcțional, vândut ca fier vechi

Hala de prelucrări mecanice adăpostește mai multe utilaje, cu ajutorul cărora se repara flota RATC. Strungurile, de exemplu, se vând ca fier vechi. Iar cel mai vânat este marele strung carusel, pentru care unii au fost dispuși să ofere și 16.000 euro. Este perfect funcțional.

Bogdan Niță

Este suspectă graba de a vinde totul imediat după alegerile din 2020, au ”cărat” tot ce mai era de cărat cu o viteza uriașă, ca să mai rămână nici o dovadă a jafului făcut.

Mariana Soceanu

Dacă auditul Primăriei Constanța este unul aprofundat, atunci am putea să găsim și răspunsurile la toate aceste întrebări. Dacă nu, rămânem cu îndoiala: să fie răspunzători, chiar și moral, actualii șefi ai CT BUS, Bogdan Niță, directorul general, Mariana Soceanu, directorul economic și Bari Gevan, directorul tehnic? Sau foștii membri ai Consiliului de Administrație, care au știut și nu au prevenit jaful?

Andreea POPA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Aloo sabitt
0
0
Cate bordeiie atate comentarii oricum mazare a distrus un sistem ecologic care exista in toate orasele ....nu merita orasul asa ceva ....
1
0
Mancati kakat! PSD ul a mai cumparat autobuze noi, de bine de rau, pt un transport civilizat. De la PNL o sa vedeti placuta cu Mwie!
8
6
E foarte simplu sa se ceara filmarile de la CT BUS ca au camere de filmat si se vede cum DL director BOGDAN NITA SI DL MIHAI ALEXE,DL BARI GEVAT supravegheau incarcarea fierului vechi care sa facut cu angajati CT BUS si Vola de la CT BUS sa ia foaia de parcurs la vola ,sculele din scularie au fost vandute ca scule au venit cu dubele au vandut pina si obloanele la o remorca functionala este facut raport la DL NITA ,dar ar fi fost culmea sa se ia masuri tocmai impotriva dl Mihai Alexe care conform raportului intern a dat dispozitie sa fie incarcate in tir si multe altele
4
5
Functii politice din care o data ajunsi deservesc interesele partidului si incheie contracte cu firmele private ale oamenilor partidului. Cand se pierd alegerile nu stiu cum sa o dea cotita doar doar or mai duce-o pana la toamna. Din pacate, functia pleaca si ajung egalul oamenilor pe care i-au umilit ...
4
1
de ce nu ati publicat acest articol pe vremea lui Mazare?!
15
2
pt fiecare autobus MAZ cumparat in leasing prin Dunarea Leasing Mazare si-a luat shpaga paraindarat cate 20.000 de euro pentru fiecare. Atunci s-a certat si cu Moga ca pontul cu leasingul i l-a dat el !
6
0
Pai, daca e jaf, la puscarie!!!! Daca nu se duce nimeni la puscarie si e doar titlu de ziar sau doar sa ne mai aratati k ciuma rosie nu e misto, e degeaba! Sau tre sa ne aratati k Dumitrache e virgin si gasca lui Fagadau e naspa si etc!!!!!!
17
0
poza de mai sus spune tot.
2
3
Nita asta e ruda cu Mariana care face meditatii la univ Ovidius? Asa o cheama si pe aia
8
3
Hahahaha nu pot sa cred!!!!
6
0
Marele AMIRAL de tinichea Chitac a promis ca cheama corpul de control al premierului, DNA, DIICOT, militie,jandarmerie, sa verifice toate matrapaslacurile facute de Fagabou la primarie. Amiralul cum a intrat pe usa primariei a uitat de tot, CIOCU MIC, ca dupa 4 ani ii vine si lui randul.
29
3
Toata lumea stie ca actuala conducere vrea sa scape de Nita si a dat comanda latrinelor sa il denigreze pe cat pot. Adevarul e ca omul este unul din putinii oameni competenti care lucreaza in Primaria, iar debarcare pe motive politice da prost la cetateni, asa ca se aplica metoda securisto-comunista de a denigra omul cu orice mijloace. CT Bus e cea mai profitabila companie de transport public din tara ! Despre ce vorbim ? Gelil Eserghep abia asteapta sa preia aceasta companie si sa o ruineze pentru a mentine vie firma lui, Metropolitan, care are niste autocare invechite.
29
12
Si cei doi patroni PSD isti, au profitat din plin, astfel cu placile de beton ale sinelor, puse invers avand suprafata complet plana, s-a astfaltat tot santierul naval Midia, o lucrare care ar costa enorm altfel.
12
6
cand se preia puterea politica abia atunci ,trecutul se descopera, jalnic , infect,toxic si penal !masmedia insa a trait bine mersi cu el si a ciugulit satisfacator din palma lor! nu avem verticalitate, adevar si demnitate , suntem manevrati si prostiti etapizat!
21
0
Pe Soceanca ati uitat-o . A pus-o pe sora-sa Anisoara mare sefa la CFP. O fi legal ...
10
10
Nita si Alexe au praduit tot fierul vechi di curtea regiei...DNA ce pazesti ...
15
11
tramvaiele trebuia scoase ca erau paguba si la propiu si la figurat dar troleele trebuiau pastrate ca sunt singurele mijloace in comun fezabile: si flexibile ptr ca alimentarea lor se poate face mult mai ieftin si mai repede decat a tramvaielor care necesita cale ferata la un pret abject dar tovarasii mei securisti au zis sa cumpar tractoarele alea de la rusi ca altfel ma incalata teapa tot acolo am ajuns
6
11
Mazare un criminal, Barcelona si marile orase pun baza mare pe tramvaie si trolee, poluarea e pe primul loc nu spaga de la diferite achizitii.
22
3
II vreau eu pe infractori , in 10 minute aflam adevarul imediat ! Cine sufla ceva MOARE
7
4
Parte din planul de curatenie politica al PNL. Sa vedeti voi dupa,adevarat jaf si competenta, exact asa cum se vede in Primarie. Asta este articol ptr fraieri.
26
10
Un marlan. Niste marlani. Neam de zdrente si secaturi
10
7
Oare este tarziu sa le deschideti dosare penale pentru dezastrul.de la CT Bus ?.
29
9
Bine ca a castigat PNL si am scapat de nenorociti astia de la PSD
29
39
Tara de cacat. In Belgia si Olanda e full de tramvaie....
32
1
Intradevar troleibuzele si tramvaiele din Constanta erau vechi si urate, insa puteau fi inlocuite ele, cat si infrastructura lor. Chiar daca flota actuala CT Bus arata bine e binevenit transportul electric in viitorul apropiat
35
2
Lasa ca nici cu rablele care mai sunt pe traseu nu ne mandrim.mai ales linia 48..bataie de joc
28
3

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468