REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Canalul Dunăre – Mare Neagră, în exploatare de 35 de ani!

Canalul Dunăre – Mare Neagră, în exploatare de 35 de ani!

Replica API 24 mai 2019 | 00:00 227

Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile S.A a aniversat, vineri, 24 mai a.c., 35 de ani de exploatare a Canalului Dunăre-Marea Neagră, una dintre cele mai importante căi navigabile din Europa, cel mai mare obiectiv de investiţie 100% românesc al tuturor timpurilor, fiind realizat exclusiv de arhitecţi, contructori, tehnologie şi utilaje româneşti. La momentul aniversar au participat din partea Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Ionel Minea, parlamentari, reprezentanți ai administrației publice locale și naționale și diplomați.

Istoria ”Magistralei albastre”, așa cum era denumită încă de la inaugurarea din 1984, continuă să emoționeze și astăzi, Canalul Dunăre-Marea Neagră fiind un edificiu-record pe toate planurile, construit după o muncă titanică depusă de angajați, militari şi deţinuţi politici, rămânând cea mai impresionantă construcţie realizată până acum în România. Este unul dintre cele mai impresionante canale navigabile din lume, alături de celebrele canale Suez (184 km) sau Panama (81 km).

Canalul Dunăre-Marea Neagră a înregistrat, de la darea în exploatare și până în prezent, un trafic pe canalele navigabile de 819.906.000 tone capacitate și aproximativ 250.000 ecluzări. În acest an, C.N. A.C.N. S.A. a înregistrat 10.096.490 tone capacitate din valoarea prognozată de 8.800.000 tone capacitate, respectiv 114,73%. De asemenea, au fost înregistrate 3521 ecluzări. Printre principalele categorii de mărfuri tranzitate pe parcursul acestui an se află: minereuri metalifere, produse de minerit și exploatare de carieră, produse agricole, cocs, produse rafinate din petrol, cărbune, lignit, țiței și gaze naturale.

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Dati-un exemplu de astfel de rezulate din 90 pana acum.. cu toate riscurile si pierderile iminente intr-un astfel de proiect. Vai mama noastra.! Acum se surpa malurile pentru ca nu sa facut nimic macar pentru intretinere..clasa politica de tot rasul...nu sunt ceausist nici securist, sunt obiectiv...
2
0
Acum cativa ani,a venit Tariceanu la Agigea si habar n-avea ca sunt doua poduri!Nici nu stia la inaugurarea carui pod venise si care din ele fusese in reparatii!Si mai avem pretentii la alte lucruri din partea alesilor!
5
0
cat cacat mancau astia din foto despre constructia megalomanica facuta la indicatia lui ceasca... Iar fostul bucatar georgescu , e prea prost sa inteleaga ceva despre transportul pe canal...
3
1
A fost inaugurat fara nici un sobor de preoti hoti si arhiepiscopi banditi.A fost inaugurat in cinstea oamenilor muncii din aceasta tara.In cei 30 de ani trecuti nu s-a mai facut nimic.
5
0
Canalul s-a inaugurat pe 26.05.1984
5
1

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108