REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.8° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.8° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Cât de LEGAL acţionează recuperatorii de CREDITE, în contextul pandemiei de COVID

Cât de LEGAL acţionează recuperatorii de CREDITE, în contextul pandemiei de COVID

Replica API 11 septembrie 2020 | 23:53 1892

De când cu situaţia pandemică impusă de Covid-19, mii de oameni şi-au pierdut locurile de muncă. Dar ce se întâmplă cu cei care au credite la bancă şi nu mai reuşesc să-şi plătească la timp datoriile? Recuperatorii de credite au intrat „pe felie” în această perioadă şi pun tot mai multă presiune pe aceste persoane care au ajuns la limita puterilor şi la capătul răbdării, rămânând fără bani şi astfel, fără soluţii de plată a ratelor.

Recent, clientul unei bănci s-a confruntat cu o astfel de situaţie neplăcută. Acesta, deşi a discutat cu reprezentanţii băncii despre faptul că a rămas fără loc de muncă şi astfel fără bani, s-a trezit cu recuperatorii la uşă, care ameninţau că dacă nu plăteşte suma datorată, va intra în lista neagră, adică în biroul de credite, drept urmare pentru următorii 5 ani clientul nu ar mai fi putut contracta niciun altfel de credit.

Ce s-a întâmplat, de fapt

Clientul a semnat un contract cu o anumită bancă. Din cauza pandemiei de coronavirus, persoana în cauză a rămas pentru o perioadă de timp fără job şi a întârziat cu plata. Clientul a sunat la banca cu care avea contractul pentru a explica de ce se află în imposibilitatea plăţii creditului. „Am sunat şi am întrebat dacă este vreo posibilitate de amânare, de reeşalonare şi cei de la bancă au spus că nu există nicio soluţie. Să nu plătesc o lună, două şi să achit după. Şi acum, pac, mă sună de la Mellon că dacă nu plătesc intru în lista neagră. Nu am întâziat nici măcar o lună cu rata la bancă. M-au întrebat de ce nu fac un împrumut de la cineva, să le spun exact când platesc”, a declarat constănţeanul. În plus, acesta a mai adăugat şi faptul că recuperatorii ar fi devenit destul de agresivi întrucât ar fi sunt şi la vecini şi ar fi stresat clientul cu telefoane peste telefoane.

Ce ar trebui să facă un client în asemenea condiţii

Potrivit informaţiilor furnizate de avocaţi, înclusiv băncile au obiceiul de a suna clientul acasă, atunci când a trecut termenul de plată. Totuşi, acestora le este mai uşor să angajeze anumite firme care să le recupereze creanţele, deşi acestea din urmă nu au competenţele necesare. “Nu este de ajuns ca un client să vorbească la telefon cu banca respectivă şi să spună că nu poate plăti. Cel mai corect este să facă o cerere în care să fie specificat clar că omul se încadrează în criteriile de amânare a plăţii. Fie că e scrisă pe hârtie ori trimisă în format electronic, pe o adresă oficială, nu contează, ai ceva la mână cu care poţi dovedi imposibilitatea plăţii şi faptul că ţi s-a aprobat amânarea”, a declarat un avocat pentru reporterii Replica.

Creanţele nu se consideră neperformante după o lună

Atunci când recuperatorii devin agresivi şi depăşesc limita, se ajunge la hărţuire, deci intră pe tărâmul faptelor penale. Potrivit aceluiaşi avocat, creanţele nu se consideră neperformante după o lună. “Creanţele nu se înstrăinează aşa repede, nu se consideră neperformante după o lună, trebuie să ai 60-90 de zile ca să te noteze în biroul de credite, abia apoi fac înstrăinări de creanţe. În cazul de faţă este posibil ca banca să fi angajat o firmă să-i recupereze creanţele. Astfel, banca externalizează nişte servicii juridice către o firmă care nu are astfel de competenţe”, a mai adăugat avocatul.

Amintim că în luna aprilie, în toiul pandemiei de Covid şi în starea de urgenţă, Camera Deputaţilor a adoptat, cu mai multe amendamente, proiectul de lege pentru aprobarea OUG 37/2020. Acesta are ca obiect de reglementare suspendarea, la cerere, a obligaţiilor de plată aferente împrumuturilor, reprezentând rate de capital, dobânzi şi comisioane, pentru o perioadă care să nu depăşească data de 31 decembrie 2020, pentru unii beneficiari ai creditelor acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare, pe fondul posibilelor dificultăţi pe care aceştia le-ar putea întâmpina în rambursare ca urmare a efectelor pandemiei COVID-19. Numărul clienţilor per¬soa¬ne fizice care au avut di¬ficultăţi din cauza crizei coronavirusului şi au cerut amânarea ratelor la credite a ajuns la aproximativ 260.000 clienţi.

Diana MAXIMIUC, Virgil STOIAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108