Ce firme din Constanța vor să învie Canalul București-Dunăre!
Ce firme din Constanța vor să învie Canalul București-Dunăre!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestStatul vrea să resusciteze unul dintre proiectele de suflet ale lui Nicolae Ceaușescu și a trecut deja la reactualizarea studiului de fezabilitate pentru Canalul București - Dunăre. Nu mai puțin de 15 firme, din toate colțurile țării și chiar de peste hotare, fac parte din asocierea declarată câștigătoare de către Administrația Canalelor Navigabile SA. Trei dintre acestea sunt din Constanța.
Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA Constanța a atribuit pe 11 ianuarie 2023 un contract privind ”Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții: Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Înțelegerea a fost semnată în urma unei licitații declanșate pe 5 august 2022, la care s-au depus două oferte, din parte a nu mai puțin de 19 companii.
Practic, este vorba despre reînvierea proiectului Canalului București- Dunăre, lansat în perioada lui Ceaușescu și abandonat după Revoluție. Valoarea totală a contractului este de 5.697.520 lei, fără TVA.
Câștigătoare a fost desemnată asocierea condusă de Aqua Prociv Proiect SRL din Cluj Napoca, reprezentată de Diana Săcui. Firma este lidera unei asocieri extrem de numeroase, din care mai fac parte Vamig SRL Constanța (reprezentant Mihail Eugeniu Apostol), Donprest Com SRL București (reprezentant Ion Dumitru Diaconu), Interactive Transport Planning SRL București (reprezentant Romeo Ene), Hidrotim SA Timișoara (reprezentant Alexandru Sorin Jude), Trans Ar Trust Instalații SRL Arad (reprezentant Traian Radu Rusu), Civil Engineering Institute ”Macedonia” JSc. Skopje (reprezentant Vlatko Ivanov), Exval Cont SRL Craiova (reprezentant Ioana Osiac), Gligor Cristina Persoană Fizică Autorizată București (reprezentant Cristina Gligor), San Electroterm Grup SRL Constanța (reprezentant Ioan Buzău), Serviciul Public Direcția de Cultura Oltenița (reprezentant Theodor Valentin Zavalas), Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului - ICPA București (reprezentant Irina Carmen Calciu), Aca Zoork Project SRL Iași (reprezentant Alin Constantin Harhătă), Geosond SA București (reprezentant Ionuț Alexandru Ciocaniu) și Topo Miniera SRL Constanța (reprezentant Stere Bajdu).
Proiectul ar costa 1,5 miliarde de euro
Asocierea este, după cum se vede, extrem de pestriță, întrucât reunește firme din toată România, dar adună și un institut public de la noi, precum și unul de stat din Macedonia.
Canalul București- Dunăre a fost inițiat de Nicolae Ceaușescu și a fost criticat de mulți, care spun că este megalomanic și ineficient din punct de vedere economic.
Chiar și așa, transformarea Bucureștiului în port la Dunăre a prezentat interes și pentru politicienii de după 1989. În decembrie 2018, Comisia Națională de Strategie și Prognoza a publicat un studiu, potrivit căruia construcția canalului ar dura 5 ani și va costa aproape 1,5 miliarde de euro, iar după finalizarea acestuia bucureștenii ar putea să meargă cu barca până în Delta Dunării sau chiar până la Viena.
Lucrările de executare la Canalul București- Dunăre au început în 1986, dar după Revoluția Română din 1989 acestea s-au sistat, deși partea de canal deja realizată se estimează a fi de 70% din întregul volum de lucrări. Proiectul a ajuns la Apele Române și a fost lăsat pe rafturi, lucrările existente s-au deteriorat, iar o mare parte a plăcilor de beton și a bordurilor au fost furate.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News