REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° ConstanÈ›a Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° ConstanÈ›a Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Cei mai nervoşi şoferi ai Europei urmează să fie disciplinaţi - iată ce "surprize" pregătesc guvernanţii

Cei mai nervoşi şoferi ai Europei urmează să fie disciplinaţi - iată ce "surprize" pregătesc guvernanţii

Replica API 17 aprilie 2013 | 00:00 218

Sobaru: "Singura modalitate de a disciplina un participant la trafic este sancţiunea contravenţională"

Sobaru: "Singura modalitate de a disciplina un participant la trafic este sancţiunea contravenţională"

Ministerul Transporturilor le pregăteşte şoferilor români o serie de surprize, care mai de care mai interesante. Înăsprirea legii şi sancţionarea prin toate căile a celor care încalcă legislaţia rutieră par a fi metodele de disciplinare a unora dintre cei mai nervoşi şoferi din câte există în Europa: românii. În acest sens, participanţii la trafic ar trebui să ştie că Ministerul Transporturilor a postat pe site-ul instituţiei proiectul de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020 şi a Programului de Acţiuni Prioritare pe perioada 2013 - 2020 de implementare a Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020. MT este de părere că, pentru ca agresivitatea rutieră să fie oprită, legislaţia rutieră trebuie îmbunătăţită prin interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a radarului, utilizarea dispozitivului "alcolock", înăsprirea legii pentru cei care depăşesc viteza legală, interzicerea pe drumurile publice a ATV-urilor şi oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru recuperarea punctelor de penalizare prin reabilitare comportamentală şi consiliere psihologică.

Fără dispozitive de detectare a radarului

Dacă antiradarul, aparatul care detectează şi perturbă funcţionarea radarului este interzis, şi dispozitivele de detectare a aparatelor radar vor fi interzise. Cei care vor fi prinşi cu astfel de dispozitive, pe lângă faptul că vor rămâne fără ele, vor fi nevoiţi să plătească şi o amendă contravenţională. "Nu avem o cifră exactă a celor care au detectoare, pentru că din start cel care are detector de radar şi este priceput în a-l folosi, automat reduce viteza în momentul în care se apropie de aparatul radar. Sunt destui oricum. Ca o variantă alternativă, au acele staţii pe care le folosesc. Pentru cei care le vor folosi, va fi aceeaşi situaţie ca la antiradar, vor fi confiscate şi li se va aplica o sancţiune contravenţională", a declarat, pentru "Replica", şeful împuternicit al Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Constanţa, Ciprian Sobaru. Un dispozitiv total nou pentru România care va ajuta Siguranţa Rutieră va fi utilizarea dispozitivului "alcolock". Mai precis, cu ajutorul sistemului alcolock, motorul maşinii se va bloca dacă va detecta vapori de alcool în interior. Acest sistem este folosit deja în mai multe ţări europene.

ATV-urile, permise doar pe pe drumurile comunale

Nu veţi mai găsi ATV-uri pe drumurile publice, conform proiectului anunţat de MT. Acestora li se va interzice accesul pe drumurile publice, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale. "În primul rând, ATV-urile influenţează din punct de vedere al zgomotului în mers. În al doilea rând, persoana care conduce un ATV şi un eventual pasager, în cazul unui accident, sunt foarte expuse în a fi vătămate corporal. Una este să fii cu ATV-ul şi alta este să fii într-un autoturism", a mai adăugat, pentru "Replica", Ciprian Sobaru. Pe lângă asta, un alt aspect prin care se va întări legislaţia rutieră va fi oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru recuperarea punctelor de penalizare prin participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală, consiliere psihologică, la cursuri de conducere preventivă sau la efectuarea în spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere, în funcţie de opţiunea conducătorului auto.

Înăsprirea legii, o soluţie pentru stoparea accidentelor rutiere?

Una dintre soluţiile care a fost dezbatută pe toate părţile este creşterea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte conducerea vehiculelor care circulă cu viteză mai mare decât viteza legală, prin creşterea graduală, în funcţie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului şi a cuantumului amenzii. Întrebat dacă înăsprirea legii pentru cei care depăşesc viteza legală i se pare o idee bună, Ciprian Sobaru a răspuns: "Eu zic că da. Cam în general tot ce prevede înăsprirea de sancţiuni, mi se pare un lucru bun, pentru că în momentul de faţă singura modalitate de a disciplina un participant la trafic este sancţiunea contravenţională. Ar trebui ca pe lângă o amendă mai mare, în cazul reţinerii de permis să mărească şi perioada de suspendare", a conchis Ciprian Sobaru.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108