Cine e de vină pentru moartea celor patru nevinovați de pe nava din Șantierul Naval Midia?!
Cine e de vină pentru moartea celor patru nevinovați de pe nava din Șantierul Naval Midia?!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestJoi, 8 august, o adevărată tragedie s-a petrecut în portul Midia. Un incendiu a izbucnit pe nava Amar Glyfada, pavilion Insulele Belize, aflată în reparații, la cheu, în urma căruia au decedat patru persoane. Norocul proprietarului șantierului, Ion Dumitrache, președintele organizației municipale PSD, este că reparațiile la navă se făceau la cheu, sub supravegherea echipajului, respectându-se toate măsurile de securitate, astfel că acesta nu poate fi tras la răspundere.Potrivit informațiilor noastre, o eventuală cauză a incendiului ar putea fi lipsa certificatului de GasFree, documentul ce era emis, de regulă, de către ANR pentru desfăşurarea în siguranţă a lucrărilor de reparaţii, dezmembrare şi/sau dezafectare, care certifică faptul că spaţiul inspectat al navei este liber de gaze inflamabile/nocive.
Până de curând, ANR făcea o inspecție de GasFree la toate navele care veneau în porturile românești. Aceste nave erau inspectate de reprezentanții ANR de scurgeri de combustibil, amestecuri de uleiuri, substanțe inflamabile și altele.
Acest serviciu de siguranță s-a prestat timp de 19 de ani. Acum două luni de zile, Laurențiu Dumitrache, directorul ANR, a solicitat schimbarea ordinului prin care să nu se mai facă această inspecție la navele Cargo, exact tipul de navă care a luat foc joi, în Portul Midia, decât la solicitarea navei și doar în anumite spații, în special unde se transportă mărfuri periculoase.
O navă trebuie verificată în amănunțime, pentru existența de materiale inflamabile, pentru a se evita catastrofele. Dumitrache a solicitat Ministerului Transportului, care a și aprobat, schimbarea acestui ordin. La ordinul actual a lucrat Serviciul de Armonizare Legislativă, din ANR, care nu are nici o treabă cu tehnica și cu inspecțiile de GasFree. Cu toate că se pot întâmpla incendii, intoxicații și alte asemenea, nu s-a revenit asupra schimbării ordinului. Și, probabil că din această cauză a izbucnit și incendiul de joi, 8 august. Ordinul a fost modificat și inspecția de GasFree nu se face decât la solicitarea armatorului. Armatorul nu o să solicite niciodată așa ceva deoarece este și destul de costisitor. Astfel, a fost scoasă obligativitatea inspecției de GasFree. Poate dacă ar fi fost făcută inspecția de GasFree tragedia de pe navă ancorată la cheul Șantierului Navala Midia nu ar fi avut loc.
Ordinul prin care se elimină obligativitatea certificatului GasFree și Laurențiu Dumitrache, șeful ANR
Ce este certificatul de GasFree
Certificatul de gas free reprezintă documentul emis de către ANR pentru desfăşurarea în siguranţă a lucrărilor de reparaţii, dezmembrare şi/sau dezafectare, care certifică faptul că spaţiul inspectat al navei este liber de gaze inflamabile/nocive. Potrivit informațiilor noastre, nava Amar Glyfada nu avea acest certificat, acesta putând fi unul dintre motivele declanșării incendiului.
Așadar, încă o tragedie se petrece la Constanța și care naște multe semne de întrebare. De această dată, patru oameni au murit din cauza unui incendiu. Neglijență sau pur și simplu nepăsare? De ce s-a renunțat la obligativitatea emiterii unui certificat care asigura desfășurarea reparațiilor în siguranță? Întrebări la care, posibil, nu vom afla niciodată răspunsul.
CITEȘTE ȘI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News