REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.7° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.7° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Coreea de Sud pregăteşte o infuzie de 2,6 miliarde de dolari în acţionarul DMHI pentru a-l scăpa de faliment

Coreea de Sud pregăteşte o infuzie de 2,6 miliarde de dolari în acţionarul DMHI pentru a-l scăpa de faliment

Replica API 24 martie 2017 | 00:25 951

Prăbuşirea constructorului de nave ar fi catastrofală şi pentru asiatici, şi pentru români

Prăbuşirea constructorului de nave ar fi catastrofală şi pentru asiatici, şi pentru români

Creditorii Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), acţionarul majoritar al şantierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pregătesc o infuzie de capital în valoare de 2,6 miliarde dolari pentru a salva constructorul de nave de la un faliment ce părea, la un moment dat, imminent. DSME se confruntă cu un nivel ridicat al datoriilor după ce a înregistrat pierderi record din cauza scăderii comenzilor. Un eventual faliment al companiei ar costa economia sud-coreeană 43,2 miliarde dolari şi aproximativ 50.000 de angajaţi îşi vor pierde locul de muncă. Numai în Mangalia se află peste 6.000 de angajaţi.

În absenţa capitalului suplimentar, Daewoo nu va putea răscumpăra obligaţiuni scadente în valoare de 841 milioane de dolari, a anunţat autoritatea sud-coreeană de reglementare în domeniul financiar FSC. În cadrul unui plan de salvare prezentat de FSC, deţinătorii de obligaţiuni Daewoo şi alţi creditori trebuie să îşi dea acordul în privinţa conversiei datoriilor companiei în acţiuni, potrivit profit.ro. În caz contrar, Daewoo ar putea fi pus sub supraveghere judiciară în vederea reorganizării. „Estimăm o criză de lichiditate în aprilie, astfel că fără măsuri suplimentare, Daewoo nu va putea să îşi onoreze obligaţiile şi falimentul nu va putea fi evitat”, arată FSC. Potrivit instituţiei, un eventual faliment în acest an al constructorului de nave ar costa economia ţării 48.400 miliarde woni (43,2 miliarde dolari). Totodată, aproximativ 50.000 de angajaţi din sector - inclusiv cei circa 40.000 de angajaţi din cadrul grupului - şi-ar putea pierde locul de muncă şi 1.300 de subcontractori ar urma să intre la rândul lor în faliment. Şantierul Naval Daewoo Mangalia are aproximativ 6.000 de angajaţi.

După rezolvarea crizei, Daewoo va fi scos la vânzare

Potrivit planului de salvare, deţinătorii de obligaţiuni Daewoo vor trebui să accepte conversia în acţiuni pentru 50% din datoria de circa 1.500 miliarde woni (1,3 miliarde dolari) şi să acorde constructorului o perioadă de graţie de 3 ani pentru plata diferenţei. Cei mai mari creditori cu capital de stat, Banca Coreeană de Dezvoltare (KDB) şi Banca Coreeană de Import-Export, trebuie să accepte conversia unor împrumuturi negarantate de 1.600 miliarde woni (1,4 miliarde dolari), separat de injecţia de capital de 2.900 miliarde woni (2,6 miliarde dolari) pe care o vor efectua la Daewoo dacă planul de salvare primeşte undă verde. În plus, băncile private, care au acordat Daewoo împrumuturi negarantate de aproximativ 700 miliarde won (624 milioane dolari), trebuie să fie de acord cu conversia a 80% din datorie şi cu acordarea unei perioade de graţie de 5 ani pentru restul sumei. Creditorii Daewoo se vor întâlni la jumătatea lunii viitoare pentru a discuta planul, potrivit KDB. Odată rezolvată criza de lichiditate, Daewoo va fi scoasă la vânzare, a spus preşedintele băncii, Lee Dong-geol. FSC a prezentat un plan secundar de salvare în cazul în care creditorii Daewoo nu vor ajunge la un acord pentru conversia datoriilor, plan ce prevede numirea unui administrator special pentru gestionarea datoriilor grupului. Daewoo a înregistrat pierderi record de 5.100 miliarde woni (4,24 miliarde de dolari) în 2015, din cauza creşterii costurilor în urma întârzierilor la construcţia de platforme offshore, dar şi a comenzilor anulate în condiiţile prăbuşirii preţului petrolului. În primele nouă luni ale anului trecut, pierderile grupului s-au ridicat la circa 1.400 miliarde woni (1,2 miliarde dolari).

DMHI are datorii de 1,2 miliarde de dolari

Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, a anunţat că pierderile înregistrate de DMHI se ridică la 800 de milioane dolari şi că trebuie găsite soluţii atât de către partea română, cât şi de către partea coreeană, astfel încât să fie protejate locurile de muncă ale celor aproximativ 6.000 de angajaţi. Ministrul a spus că şantierul naval înregistrează pierderi de cinci ani, chiar şi în perioade când a livrat peste 10 nave. Pachetul majoritar de acţiuni la şantierul naval din Mangalia este deţinut de compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd, iar statul român deţine 49%, prin Ministerul Economiei. „Societatea DMHI are doi acționari. Este adevărat că DSME are probleme financiare acolo în Coreea. Au pierderi. E treaba lor și al guvernului coreean că au probleme. Problema e că deocamdată sunt contracte care se derulează și trebuiesc terminate. Livrarea lor trebuie să aibă loc prin 2017. Avem două nave de construit de 156.000 în docuri de reparații, au început deja acuma. Ar trebui livrată ultima navă în iulie 2017. Mai avem de construit pentru o firmă din Grecia alte patru petroliere de 112 și două petroliere tot de 112 pentru o altă firmă din Grecia. Au venit reprezentanții unei firme din Ucraina care ar fi doritori să se construiască încă 40 de bari. Nu știu exact dacă s-au semnat sau nu aceste contracte, dar obligațiile acționarilor și a celor de aici este să continue să aibă contracte. E real că probabil problema finanțării e puțin mai dificilă ca să finanțeze în continuare acționarii viitoare contracte. Lucrurile nu ar trebui să meargă prea mult, ținând cont de faptul că, nu e nimic de ascuns, 1,2 miliarde dolari sunt datoriile societății DMHI. La datoriile astea, sună cam a faliment. Ei susțin că se vor rezolva problemele. Se împart datoriile, 49% înseamnă vreo 500.000.000 de dolari pentru Statul Român”, declarat în noiembrie 2016 președintele Sindicatului Liberal „Navalistul” Mangalia, Marin Florian.

Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Dragi mei, daca faceti un calcul simplu si impartiti acea presupusa pierdere la 5 ani si dupa aia la 12 luni si la 6.000 de angajati vesi fi surprinsi sa vedeti ca im medie un am a adus un prejudiciu de cam 2.200 dollari pe luna, adica mult peste media salariala din Mangalia. Asta insemna ca ar fi fost mai ieftin ca firma lsa le dea angajatilor 2.000 de dollari pe luna si sa stea acasa, ciudat nu?
2
2
bai mangaliotilor;1cum dracu postati voi cand at trb. sa fiti la munca .net, pornache,fesebuci,nsfw e frumos?baga plusvaloare?.2.DMHI va fi salvata pytr. ca e o chestiunue de ONOARE,cunoasteti cuvantul asta, ptr.coreeni bai populime romana!3.Corvetele se vor face la Mangalia dupa ce santeriul 1 se va cumpara de catre DSME.4.Labelor triste daca ''muncitorimea '' nu guitza acum9-10 ani nici nu se mai faceau firmele subcontractoare.Prosti,da'multi
0
3
Nu e nimic greu. Mana de lucru bine calificata,super-ieftina,ette condusa deja de niste autocrati obedinenti. De aici, cu minime investitii se poate face ORICE. Oamenii angajati,raman tot asa,adica umili si considerati de mana a 7-ea ,ei nefiind considerati ca fiiinte umane. DMHI este azi Hell, in loc al mutilarillor intelectuale,un loc al suferintei celor existenti in regim si al celor dati afara,in foame. Pe vremuri ne mandream cu realizari,fie ele si mici dar bune.... Azi Daewoo ne arata ce inseamna batjocura,in complementaritate culmea,cu insi din Mangalia. Cacati ce vor fi vesnic evitati
5
3
Despre care dintre subcontractori tot vorbiti voi pe aici? Despre aia carora le-au tot scazut pretul de abia mai reusesc sa isi plateasca angajatii sau vorbiti despre aia care au preturi cu dedicatie? 70% din bani pleaca catre koreea sau suncontractori capusa - in spate au cate un korean - ce beneficiaza de preturi speciale. In acelasi timp tineti cont ca si pana ultimul surub si ultima sarma vine din koreea. Romanii s-au multumit cu firimiturile sau au lasat capul jos.
11
2
nu pari baiat prost dar sa stii ca pierderile sunt de fapt o perdea de fum.banii sau dus in coreea si la externalizarile paguboase facute cu acordul romanilor care au ciugulit milioane de euro.habar nu ai cati milionari are mangalia chiar din angajatii santierului
17
1
Mangaliot, nu cotest ca nu ai dreptate in cea ce spui. Dar cred ca problema reala a DMHI este mult mai departe, sa fim realisti, tot domeniul naval atat constructiile cat si exploatarea de petrol la nivel mondial este afectata grav de scaderea barilului din ultimii ani. Asta este motivul real pentru care anumiti colosi precum DMHI ajung sa acumuleze datorii imense. Subcontractori exista peste tot in lume, la toate marile companii de constructii nave, asta nu inseamna ca marile companii au fost falimentate de subcontractori.
9
2
S-a capusat DMHI pana nu s-a mai putut si acum se vad rezultatele.Sub umbrela DMHI erau de fapt o gramada de subcontractori si alte tipuri de intermediari!De muncitorii care traiau din salariul de aici imi pare rau dar de gramezile de lipitori,nu.Ce senin ne vorbeste sindicalistul sef de datorii de jumatate de miliard de dolari!Reprezentantii statului roman ce au pazit cand s-au acumulat aceste datorii?
16
4
DMHI a fost sifonat si capusat la greu atat de romani cat si de coreeni. 50-50, ca sa nu se supere nici unii nici altii.
13
2
Multa muie conduceri dmhi si pentru toti dungati care stau cu pula pe scaun si ia bani ...
9
2
Pai dak merge an perdere sal ankida an plm,de ce sa platim din impozite salari de 30 da milioane la toti moldoveni dan Mangalia
4
7
Aratatimi si mie ceva in Mangalia sa nu fie falit cum naibi in Cluj sau Sibiu si alte orase totul este cum trebuie si pe litoral este haos desi pretul la cazari este mare totul este falimentat vandut apoi gratis ca si santierul are de lucru da este plin de datorii cine gestioneaza aceste institutii cand merge la puscarie impreuna cu primarul intreb si eu cum dna nu vede aceste deraiaje grave si totusi nu actioneaza asteptati un razboi ?
14
3

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108