REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
8.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Cristian RADU, obligat să PLĂTEASCĂ 5 MILIOANE de lei unei firme contractate de IORGUȘ

Cristian RADU, obligat să PLĂTEASCĂ 5 MILIOANE de lei unei firme contractate de IORGUȘ

Replica API 3 august 2021 | 00:13 6085

Municipiul Mangalia parcă este supus blestemului! Toți cei care s-au perindat pe scaunul de primar și-au lăsat amprenta puternic, reușind, toți la un loc, să acumuleze datorii de ordinul miliardelor și procese în instanță cu colaboratorii pe bandă rulantă. Însă, fiecare dintre ei cei trei baroni, Zanfir Iorguș, Claudiu Tusac și actualul Cristian Radu a dat vina pe celălalt pentru situația în care se află municipiul și cele șase stațiuni arondate, însă niciunul nu a avut curajul și puterea de a scoate Mangalia din mocirlă. Așa se face că, astăzi, continuă să plătească datorii istorice și penalități cu multe zerouri, datorii acumulate prin contracte păguboase. Mai nou, Primăria și Administrația Domeniului Public și Privat trebuie să plătească unei firme care s-a ocupat de iluminatul public, contractată de Zanfir Iorguș în 2007, aproximativ 5 milioane lei.

Foștii primari ai Mangaliei, începând de la Zanfir Iorguș, continuând cu Claudiu Tusac și terminând cu Cristian Radu, au adus Mangalia la sapă de lemn, îngropând în datorii uriașe un oraș și șase stațiuni turistice de interes național. Încă de când a pus pentru prima oară piciorul în Primăria Mangalia, în calitate de edil, Cristian Radu promitea marea cu sarea și salvarea urbei de faliment. Nu a reușit, clar! De-a lungul anilor, a pierdut procesele cu colaboratorii, primăria fiind obligată la plata unor sume de bani către aceștia, în urma contractelor păguboase semnate în trecut. Mai nou, administrația locală trebuie să plătească aproximativ 5 milioane de lei, reprezentând rate neachitate pentru un contract ce viza reabilitarea iluminatului public, semnat de Zanfir Iorguș în 2007.

Concret, între SC SZD Electro SRL si Administraţia Domeniului Public şi Privat, ADPP Mangalia, s-a încheiat, în 2007, contractul de lucrări având ca obiect efectuarea reabilitării si modernizării sistemului de iluminat public in municipiul Mangalia, prețul contractului fiind de 9.102.059,20 lei, ce trebuia achitat în 84 de rate lunare. Proiectul a fost dus la bun sfârșit, însa Primăria nu și-ar fi respectat obligațiile de plata de prin 2013, acesta datorând societății, suma restanta de 3.380.287,34 lei, reprezentând 30 de rate aferente restante, plus dobânzi.

ADPP Mangalia se scuză și spune că a achitat mai mult de jumătate din ratele contractului, iar motivul pentru care a intervenit o întârziere la plata tuturor ratelor este reprezentat de faptul ca la bugetul local nu au fost alocate sumele necesare achitării acestor rate, astfel încât nu se poate retine sa. Contractorul a mers în instanță și a câștigat, iar municipiul Mangalia a fost obligat Instanța a admis la plata sumei de 2.496.767,35 lei cu titlul de debit restant precum și a sumei de 186.478,68 lei, reprezentând dobânda legală.

Precizăm că la data respectivă, primar al municipiul Mangalia a fost Zanfir Iorguș.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
iorgus drujbarul si pitiponcul radu au distrus statiunile si mangalia,au ras toti pomii.iluminatul ala este o kitchomanie sinistra,bani aruncati. ba desteptilor,ia plimbati.va prin statiuni la 12,sa vedeti cum e!basca constructiile mirlanesti! cind ii ia banii lui iorgus dnaul????
18
4

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108