CT BUS are un NOU sistem de TAXARE
CT BUS are un NOU sistem de TAXARE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDecebal Făgădău împreună cu BogdanNiță, directorul CTBus, au susținut vineri, 11 septembrie, o conferință de presă cu ocazia căreia au anunțat lansarea sistemului e-ticketingABT. Conform spuselor edilului municipiului, acest sistem plasează Constanța în topul exclusivist al orașelor smart, asemenea sistemelor din Londra sau Viena
Transportul în comun de pe timpuri
Bazele transportului public de călători în județul Constanța au fost puse odată cu punerea în circulație a tramcarului (tramvaiul tras de cai) în anii 1905 – 1906, pe ruta Constanța – Techirghiol. Biletele erau eliberate de taxatoare, care au continuat să lucreze pentru transportul în comun până în 1979. Acesta este anul în care I.T.C. Constanța se transformă în Întreprinderea Județeană de Transport Local Constanța (T.L. Constanța) și tot în 1979 este introdusă autotaxarea în mijloacele de transport în comun.
Sistem întâlnit în Londra și Viena
De la niște simple perforatoare de hârtie, numite și ,,compostoare’’, aparatele de taxat au evoluat. Au fost înlocuite treptat cu imprimante termice, care însă au devenit desuete în contextul tot mai tehnologizat al secolului al XXI-lea. E-ticketingul este esențial unui oraș în plină dezvoltare, iar achiziția unui sistem de Ticketing Account Based (ABT) plasează Constanța în topul exclusivist al orașelor smart, asemeni sistemelor din Londra sau Viena, fiind primul oraș din țară care implementează această tehnologie împreună cu facilitățile plăților cu card bancar în regim de tranzit.
Făgădău: „Am primit reclamații din partea unor politicieni”
Primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău a comparat compania CT Bus cu un copil ce se adaptează tehnologiei. Totodată, acesta a făcut și o mică referire la contracandidații săi care-l judecă pentru faptul că folosește sigla municipiului în campania sa. „Constanța Bus este un copil mare și frumos al orașului nostru, un copil care crește de la o zi la alta. Acest copil este pasionat de tehnologie. CT Bus este o componentă importantă a proiectului „My CT” și după cum se vede, pe unde merg eu, am acest I love my CT pentru că iubirea față de oaș trebuie probată prin fapte, nu doar declarată. În spate vedeți și faimosul „scut”(sigla my CT) care în ultima perioadă a tot primit reclamații dar nu din partea călătorilor CT BUS ci din partea unor politicieni care nu au nimic de spus despre ei.
Tehnologie de ultimă generație, la Constanța
CT Bus, copilul care crește frumos, devine adaptat la ziua de mâine. Tehnologia avansează atât de rapid. Pot să vă spun că jucători mari de pe piață nu s-au calificat pentru că nu răpundeau la ceea ce ceream noi. La Constanța îți vei cumpăra singur călătoria, abonamentul sau ce serviciu îți dorești tu pentru că CT BUS, compania noastră, implementează niște reguli, astfel încât, dacă tu ai călătorit fără să știi orașul bine, fără să știi liniile bine, întotdeauna îți adaptează valoarea biletului la tariful cel mai bun. De exemplu, dacă ai călătorit de pe o linie pe alta și ai validat de fiecare dată cardul, poate nu era nevoie pentru că în acel palier orar era reducere, sau, în weekend încurajăm călătoriile pentru... tineri, sau mamele cu copii. În funcție de politica vie adaptată la sezon, la nevoile orașului nostru, vom avea un card cu care, fără efort, doar să îl validăm. Atât de simplu devine să fii parte a companiei CT Bus. Valoarea contractului este între 3,6 milioane și 10,5 milioane de lei și eu sper să ajungem la maxim pentru că nu că îmi doresc să nu mai aud vreodată n-am avut de unde să îmi iau bilet ci pentru că îmi doresc ca pe acestă inftastructură, acest sistem” a declarat Decebal Făgădău.
100.000 de carduri vor fi distribuite gratuity
Edilul municipiului a explicat și faptul că vor exista pachete - de exemplu, pot fi reduceri într-un anumit interval orar sau în weekend tinerii au reducere, sau la patru călătorii succesive într-o zi, a cincea e gratuită. Tot acesta a mai spus că 100.000 de carduri vor fi distribuite gratuit. „Astăzi CT Bus are şi cel mai nou certificat digital care ne pune pe un parcurs al viitorului. Visul meu este ca toţi constănţenii să aibă My CT Card", a mai spus Făgădău.
Avantajele E-ticketing account based (ABT)
Integrarea facilă cu alți operatori de transport și cu alte instituții (parcări, muzee, etc), întrucât sistemul nu mai depinde de layoutul de card; integrarea cu o instituție de clearing poate realiza distribuția automată a veniturilor. Călătorul poate achiziționa un număr nelimitat de titluri de călătorie, iar sistemul va selecționa întotdeauna soluția cea mai avantajoasă pentru acesta, atât la emitere cât și la validare; Călătorul are la dispoziție numeroase variante de achiziționare a titlurilor de călătorie: portal online, aplicație mobilă, punct de vânzare, automat de vânzare;
Plata cu cardul bancar direct la validator, nu a unei călătorii cu preț fix, ci în funcție de politica tarifară a operatorului de transport, astfel că se poate plăti un bilet tip check in - check out / distanță sau în funcție de tipul liniei, de oră, de numărul de călătorii pe o perioadă de timp, etc. Folosirea cardului bancar exact așa cum este folosit un card proprietar de transport în prezent. Denumirea de „card as a credential” este deja populară în transport și permite călătorului activarea de abonamente de transport pe cardul bancar, inclusiv a celor subvenționate degrevând în timp operatorul de transport de activitatea de personalizare și vânzare a cardurilor proprii.
Video:
Diana BERECHET
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News