Cupșa nu e de acord cu parcările supraetajate: Îndatorăm oraşul pentru un efect final aproape zero!
Cupșa nu e de acord cu parcările supraetajate: Îndatorăm oraşul pentru un efect final aproape zero!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOvidiu CupÈ™a, È™eful CERONAV, È™i liberal înrăit, contestă decizia administraÈ›iei locale de a ridica parcări supraetajate între blocuri. Nu contestă faptul că este nevoie de locuri de parcare, însă această soluÈ›ie nu este cea mai potrivită, spune el.
Ovidiu CupÈ™a este printre puÈ›inii politicieni care au rămas devotaÈ›i unui singur partid. De 33 de ani este liberal convins È™i, deÈ™i nu este apreciat la adevărata sa valoare, È™i nu i se dă credit pentru o eventuală candidatură, CupÈ™a a rămas pe poziÈ›ii, fără să facă paÈ™i înapoi. Asta nu înseamnă că este de acord cu deciziile pe care le ia administraÈ›ia locală liberală. Unul dintre proiectele pe care le contestă se referă la parcările supraetajate.
”Managementul parcărilor urbane este un subiect delicat în toate marile oraÅŸe ale lumii. Åži în ConstanÅ£a problema este una nerezolvată în ultimii 30 de ani, iar ea se acutizează pe zi ce trece. Deficitul real de parcări e variabil, dar estimările sunt de aproximativ 50%, în condiÅ£iie în care în municipiu circulă cam 150.000 de autovehicule. Să presupunem, deci, un deficit de 75.000 de locuri de parcare! Pentru a suplini deficitul de 75.000 de locuri de parcare în ConstanÅ£a, prin construcÅ£ia de parcări, cu un cost mediu de 20.000 de euro/locul de parcare, constatăm că e nevoie de un buget de 1,5 miliarde de euro. Adică tot bugetul de investiÅ£ii al ConstanÅ£ei pe vreo 15 ani!!! Doar pentru a compensa desfiinÅ£area ad integrum a vreo 2000 de locuri de parcare de pe Blvd LăpuÅŸneanu, e nevoie de 40 de milioane de euro! Unde mai pui că soluÅ£ia parcărilor supraetajate este una inestetică, lipsită de temei urbanistic ÅŸi cu mari deservicii locuitorilor din cartierele unde s-ar găsi ceva spaÅ£ii pretabile? Spre exemplu, amplasamentul propus în spatele Casei de Cultură este contestat de locuitorii zonei, deoarece la câÅ£iva metri de geamurile blocurilor de locuinÅ£e s-ar naÅŸte un mastodont poluant fonic, urât din punct de vedere estetic”, spune CupÈ™a.
locul unde ar urma să se ridice parcarea supraetajată
CupÈ™a spune că o parcare supraetajată la Casa de Cultură, în afară de faptul că este inestetică, va sacrifica confortul celor care locuiesc în zonă. „O asemenea construcÅ£ie ar transforma o parcare de vreo 200 de locuri în una de vreo 400, sacrificând pe viaţă confortul a câteva sute de familii. BaÅŸca deranjul de vreo minim 3 ani – construcÅ£ie, deviere de utilităţi, resitematizare zonă etc - în care maÅŸinile din actuala parcare ar deveni ele însele o problemă în plus! Nicăieri în lumea civilizată parcările supraetajate nu se fac în faÅ£a blocurilor!
În zonele aglomerate, centrale, se preferă parcările subterane, care – chiar dacă sunt mai scumpe – permit amenajarea de parcuri ÅŸi spaÅ£ii verzi la suprafaţă. Pot fi ÅŸi parcări tunel sub marile bulevarde sau chiar parcări de mare adâncime, sub construcÅ£iile existente. Parcările supraetajate se fac în zone de birouri, zone industriale sau pe model park and ride, la intrarea în oraÅŸe. De ce? Pentru că, deÅŸi toată lumea vrea parcări, nimeni nu vrea să-ÅŸi sacrifice propria existenţă, dând cu nasul, în loc de soare, de un colos de beton. AÅŸadar, chiar vrem parcări supraetajate în cartiere? Construirea noilor de locuri de parcare se justifică în ConstanÅ£a doar subteran ÅŸi doar în zone aglomerate, pe sub parcuri ÅŸi spaÅ£ii verzi existente sau nou înfiinÅ£ate, pentru a suplimenta cu vreo 2 – 4.000 de locuri acele zone„, mai spune CupÈ™a.
Cupșa: Să nu mai desființăm locurile de parcare
CupÈ™a vine È™i cu soluÈ›ii. ”În primul rând: să nu mai desfiinţăm locuri de parcare existente. Proiecte ca Bulevardul LăpuÅŸneanu aduc mai multe deservicii decât beneficii, dacă nu sunt gândite toate implicaÅ£iile finale. Permisiunea pentru riverani de a parca noaptea ÅŸi în wekend, când traficul nu e aglomerat, pe orice bulevard cu minim două benzi pe sens, blocând doar o bandă de circulaÅ£ie. Share parkingul, pentru riverani, cu permis de parcare, nu cu loc dedicat de parcare - astfel s-ar evita ocuparea permanentă a unor locuri plătite, care uneori rămân goale. Share parkingul în parcările instituÅ£iilor publice, înafara orelor de program – de exemplu doar la Casa Albă sunt câteva zeva zeci de locuri de parcare, pe domeniul public, care stau goale peste noapte. Park and ride la intrările în oraÅŸ, pentru cei care vin dinafara ConstanÅ£ei – dar pentru asta ai nevoie ÅŸi de un sistem de transport public performant. Parcări roÅŸii în zonele aglomerate – cu limitarea timpului de staÅ£ionare, pentru descurajarea staÅ£ionării îndelungate în acele zone. Reorganizarea peisagistică a spaÅ£iilor libere dintre blocuri (care – fie vorba între noi! – sunt mai mult maidane) ÅŸi crearea alternativă de parcări ecologice, cu pavele înierbate. Piste pentru biciclete, prin redimensionarea trotuarelor – care (acolo unde există!), oricum nu corespund standardului european, coroborat cu studii de trafic pietonal în zonă. Culmea e că ele sunt mai late, în general, decât necesităţile reale de trafic pietonal. Interzicerea integrală a aprovizionării comerciale ÅŸi serviciilor publice pe perioada programului de lucru de zi, care ar reduce numărul vehiculelor utilitare ÅŸi de transport în zonele aglomerate. Gratuitate pentru copii ÅŸi studenÅ£i, nu doar pentru persoanele vârstnice, pentru încurajarea transportului în comun – dar asta tot cu realizarea unui transport public performant. Åži astea sunt doar de prin lume adunate. Am zis ÅŸi eu să fie 10!”
Ovidiu CupÈ™a a mai precizat faptul că ”sunt convins că aparatul de specialitate al municipalităţii are ÅŸi metode ÅŸtiinÅ£ifice de studiu, care pot realiza studii elaborate de management al parcărilor. AÅŸadar, revin la paradigma iniÅ£ială: Avem nevoie de parcări supraetajate între blocuri? E util să cheltuim mulÅ£i bani, necesari pentru alte investiÅ£ii, pentru un efect final aproape zero? Sau mai bine regândim toată strategia ÅŸi facem alceva repede, mult ÅŸi mai ieftin? Dacă vrem doar să fim "în trend", îndatorăm oraÅŸul, pornim construcÅ£ia câtorva parcări pe care le finalizăm în câÅ£iva ani. Sorry că vă stric cheful… dar eu nu vreau parcări supraetajate între blocuri! Dumnezeu să apere ConstanÅ£a!”, a conchis È™eful CERONAV.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News