REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Din culise Provident: cum se "inventează" contracte de creditare şi cine îşi împarte banii

Din culise Provident: cum se "inventează" contracte de creditare şi cine îşi împarte banii

Replica API 29 ianuarie 2014 | 00:00 3600

Scandal între agenţi şi manageri

Scandal între agenţi şi manageri

Situaţie incredibilă la binecunoscuta instituţie financiară de acordare credite în regim rapid, Provident Financial, unde mai mulţi agenţi reclamă abuzuri ale departamentelor anti-fraudă şi ale managerilor zonali, pe care îi acuză de abuzuri şi prejudicii financiare.

Pentru unii mumă, pentru alţii ciumă, Provident şi-a făcut un renume prin acordarea unor sume de bani într-un timp scurt, la dobânzi mai mult sau mai puţin avantajoase. Dacă unii clienţi au avut de furcă de pe urma acestei colaborări, iată că a venit timpul agenţilor să denunţe practici cel puţin dubioase din interiorul instituţiei. Mai mulţi foşti agenţi ai Provident reclamă faptul că se află sub presiunea departamentelor superioare ierarhic, reuşind o şmecherie legală prin care transformă contracte de creditare perfect valabile în fraude, obligându-i astfel să restituie sumele integrale. Partea interesantă a poveştii este că, de pe urma acelor contracte semnate iniţial de clienţi, Provident încasa ratele, însă acest lucru nu ar fi fost suficient pentru managerii zonali. Plângerile din partea agenţilor vin de peste tot. Fie că vorbim de Constanţa, Neamţ sau Galaţi, mai mulţi foşti agenţi ai Provident susţin că, de la sfârşitul anului trecut, au devenit victimele unui sistem ingineresc de fraierire financiară, pentru care trebuie să achite degeaba sume de bani. Mai mult, aceştia susţin că sistemul pus la punct ar fi unul izolat, iar "Bucureştiul nu ştie de asta", după cum a declarat un astfel de agent, pentru Replica de Constanţa. Un fost agent al Provident, C.P., a decis să rupă tăcerea şi, înainte de a invada sediul din Bucureşti "cu o armată de avocaţi", a sesizat "Replica": "Bună ziua, sunt fostă agentă Provident, care doreşte să primească unele detalii despre toată minciuna numită Provident. Am fost agent trei luni de zile cu drept de a încheia contracte la domiciliu. Când ne întâlnim la unele cursuri se sugerează faptul că putem încheia contracte şi fără ştirea soţului sau ale soţiei, existând confidenţialitate. Reprezentantul antifraudă, când merge pe teren să verifice contractele respective, poate purta un dialog cu persoana care are contractul încheiat cu Provident, iar unele persoane nu recunosc că ar fi încheiat vreun contract de frica unor discuţii pe care le-ar putea avea în familie (soţia a luat împrumut fără ştirea soţului). Atunci, toată vina cade pe agent că a încheiat contracte fictive, este eliberat din drepturi şi se întocmeşte dosar penal pentru fraudă. Asta mi s-a întâmplat mie şi mă obligă la plata contractelor respective", a menţionat C.P.

Contactată de "Replica" de Constanţa, C.P. a oferit mai multe detalii din interiorul Provident. "La un moment dat, devii o victimă a sistemului respectiv şi, nu ştiu, pur şi simplu lasă de dorit practicile lor şi multe altele. O să merg cu o armată de avocaţi după mine, dacă va fi cazul, că vreau să-mi apăr drepturile mele ca om şi nu am făcut nimic altceva decât să-mi respect obligaţiile în perioada respectivă, cât am lucrat la ei. Ei mi-au spus să achit contractele respective, iar eu nu am luat nici un ban, nu înţeleg de ce trebuie să achit. Ratele erau la zi, nu ieşea cu nimic în pierdere. Spuneau că s-au făcut contracte fictive, fără ştirea clienţilor respectivi. Ne puneau să facem contracte chiar dacă soţul nu era acasă sau să nu ştie soţul, soţia. Când mergea cel de la anti-fraudă pe teren, îi găsea acasă pe ambii. Şi, ca să nu afle soţul, soţia spunea că nu a împrumutat nici un ban. Se luau declaraţii sub presiune. Contracte fictive fac managerii mari de pe regiune, şefii de agenţie. Ei, care folosesc banii în scop propriu, pentru că au şi nişte mici afaceri. Asta vreau să spun. Nu da bine într-una într-un simplu agent şi tu, care eşti manager, care faci cele mai mari prostii, ieşi basma curată de fiecare dată. În cazul meu, este vorba de vreo două sau trei contracte şi e o sumă... vă daţi seama, e vorba de creditul final, nu în avans. Dacă vrei să achiţi împrumutul în avans, se scade o anumită sumă, nu prea mare. Ei nu acceptau în avans, ci tot, să plăteşti, dacă ai împrumutat 30 de milioane de lei vechi, să dai 60 de milioane înapoi. Luau sub presiune declaraţii de la clienţi, ca să spună ulterior că eu, ca agent, mi-am însuşit banii respectivi. Te suspendă, te cercetează şi aşa mai departe. Nu sunt singura în acest caz. Pe regiunea noastră, mai sunt încă patru agenţi şi să ştiţi că sunt cazuri în care agentul mare îi acoperă pe o parte din agenţi şi împart banii între ei. Se fac multe, foarte multe măgării. Vreau oricum să ajung la Bucureşti, pentru că ştiu sigur că cei de acolo nu ştiu ce se întâmplă în teritoriu. Am terminat cu brio toate cursurile lor, am fost un agent model. Această poveste datează de la sfârşitul lunii noiembrie", a menţionat C.P.

Ce spun oficialii Provident

De partea cealaltă, reprezentanţii Provident, mai mult sau mai puţin surprinşi de situaţie, susţin că departamentele anti-fraudă sunt un punct forte al instituţiei. Managerul de comunicare al Provident, Vlad Şandru, a declarat pentru "Replica" de Constanţa că au existat fraude, în trecut, însă comise de agenţi. "Departamentul nostru anti-fraudă are un rol foarte important, el ne asigură că toate contractele sunt în regulă, titularii sunt cei care semnează contractele, sumele sunt primite integral, chitanţele, de asemenea, pentru fiecare plată efectuată şi aşa mai departe. Este adevărat, aceşti oameni de la anti-fraudă pot face vizite clienţilor, dar singurul scop al acestor vizite este să se asigure că legea este respectată şi la fel şi contractul. În măsura în care un titular de contract semnează contractul respectiv, singura obligaţie juridică este a titularului de contract. Adică, dacă un agent intermediază pentru noi semnarea unui contract, noi nu avem nici o posibilitate prin care să îi putem solicita agentului respectiv plata contractului. Avem o semnătură din partea clientului, clientul este responsabil integral pentru plata contractului respectiv. În principiu, au existat situaţii în trecut când, într-adevăr, agenţii s-au implicat în astfel de activităţi frauduloase, în sensul că au semnat având la dispoziţie informaţii despre anumite persoane, inclusiv copii de pe buletine, dovadă de venit şi aşa mai departe. Au pretins că persoanele respective ar fi semnat un contract. Tocmai de aceea, după emiterea fiecărui împrumut trimitem la domiciliul clienţilor o scrisoare de bun venit. Dacă un agent falsifică semnătura unui client, atunci ne adresăm Poliţiei, astfel încât în urma unei investigaţii să se decidă cine anume plăteşte suma respectivă de bani. Pierderea e pentru noi, în primul rând. De asemenea, uneori, un agent emite un împrumut pe numele cuiva şi plăteşte ratele împrumutului respectiv, până când ajunge în imposibilitatea de a le mai plăti şi dacă acest lucru se întâmplă, situaţia iese la iveală. Scopul nostru principal este să ne facem treaba şi dacă nu ne-am făcut treaba, dacă cineva s-a abătut de la reguli, trebuie să ştim ce să facem pentru a corecta situaţia", a menţionat Şandru, pentru "Replica". De asemenea, Provident confirmă faptul că, în cazul unei suspiciuni de fraudă, colaborarea cu agentul vizat încetează. Potrivit unei formulări oficiale emise pentru Replica, Provident a explicat rolul departamentului anti-fraudă: "angajaţii din acest departament vizitează clienţii pentru a se asigura, de exemplu, că titularii contractului au primit imediat şi integral suma menţionată în contract, că au primit chitanţă pentru fiecare rată achitată sau că împrumutul nu este fictiv. (...)La nivel de proceduri, compania suspendă colaborarea cu agenţii implicaţi pe perioada investigaţiei unei posibile fraude şi, în funcţie de situaţie, ia măsurile corespunzătoare în conformitate legislaţia vigoare şi anunţă instituţiile abilitate", au menţionat cei de la Provident.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cred ca Provident ar trebui exclusa din r*mânia fără nicio justificare !!! Dobanzilü sunt foarte mari !!!!! Returnezi DUBLU !!!!! İAR PARTEA CU ANTİFRAUDA
0
0
intr-o zi o persoana de la penalii astia de la provident o sa ramana fara beregata,intocmirea unui contract de imprumut fara ca persoana pe numele careia s-a intocmit contractul sa site acest fapt,se numeste inseleciune,fals in inscrisuri publice in detrimentul persoanei,uz de fals,fals intelectual iar pentru asemenea fapte penale,unele chiar sustinute de politisti corupti prin intocmirea unor procese-verbale pt care cel care trebuia sa semneze procesul verbal,ii sunt strecurate pt a fi semnate chiar de politist,contract de imprumut pe numele acelei persoane,pers respectiva semnanand in sediu
1
0
Very quickly I want to use this medium to announce to the general public on how I got my loan offer online. This is not just a story or ferry tale cause I was once a victim of online scam. I know how it really feals to be insecured cause I was once in that shoe. Before I eventually got my loan with mayloans_sarawak_asia247@hotmail.com it was really a hell of a search and ripp-offs with most fake online lenders. Until I met this email online from a post then I contemplated about requesting for loan because of my experience online. On a nut shell it was that email that changed my
0
0
La Provident frauda o fac managerii si apoi dau vina pe agenti Am fost agent la Turnu Magurele Teleorman am descoperit frauda facuta de sefa mea am anuntat anti frauda superiorul direct dar nu au facut nimic au musamalizat totul ba mai mult m au cercetat disciplinar pt ca doamna manager nu a mai vrut sa mi dea documente ca sa pot sa incasez clientii M au cercetat disciplinar pana cand celelante colege care stiau adevarul s au hotarit sa vorbeasca si au mers cu mine si au declarat ce s a intamplat iar din acel moment presiunea a fost mai mare Am fost obligate sa ne dam demisia
1
0
Asa au sistemul. Ceva le scapa. Am fost client si am platit corect. Agentul a avut peste 50 de credite pe numele oamenilor si cand a declarat a fost dat afara. Aceasta a fost masura luata in Campulung. Arges. Iar clientii sunt executati silit acum.
9
2

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108