REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
9.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Dispare monopolul din Portul Constanţa? Ce propunere a depus un parlamentar PSD

Dispare monopolul din Portul Constanţa? Ce propunere a depus un parlamentar PSD

Replica API 14 iunie 2017 | 00:00 291

O propunere legislativă susținută de deputatul social democrat Iulian Iancu s-a aflat în dezbatere la Parlament, marți, 13 iunie a.c. Propunerea va avea un efect benefic pentru activitatea din porturile dunărene, în mod special pentru Portul Constanța. Practic, dispare monopolul operatorilor economici, care au contracte de peste două decenii în port și se dorește creșterea capacității, care în momentul de față este la 30%. Potrivit propunerii legislative, susținută atât de cei de la putere, dar și de opoziție, va exista un suport legal care să ajute administrația portului să dezvolte activități economice profitabile, care să ridice atât profitul, cât și infrastructura portului.

„Am susținut propunerea legislativă prin care ne adresăm dezvoltării Portului Constanța și schimbarea statutului de monopol pe care îl au anumiți operatori astăzi și relansării activității portuare atât pentru Portul Constanța, cât și pentru celelalte porturi dunărene. Astăzi, în port, avem activitatea portuară sub capacitate, undeva la 30% din capacitatea portului valorificată, din două mari motive: un statut de monopol al unor operatori, care au contracte de 20 de ani de zile pentru administrarea domeniului public amenajat, deci pe terenurile portuare deja amenajate și având statut de monopol și contracte pe termen atât de lung , nu au niciun interes să dezvolte infrastructura, să realizeze costuri pentru dezvoltarea activității portuare, să atragă nave și trafic, marfă, implicit să dezvolte activitatea.

Pe de altă parte există o ineficiență în modul în care sunt construite, utilizate, atât utilitățiile portului, cât și infrastructura acestuia. În consecință, prin legea de astăzi, care este susținută aproape în unanimitate, și de stânga și de dreapta, practic Portul Constanța, după 27 de ani, va avea o lege care îi va fi dedicată în vederea dezvoltării activității portuare de realizare de activitate competitivă, nediscriminatorie, transparentă, de dezvoltare a infrastructurii, de dezvoltare a activitățiilor din port.

Este o lege care este suportul pentru o nouă modalitate de administrare a portului și de dezvoltare a activității, atât pentru operatori, cât și pentru zona de infrastructură. Lucrurile au avut un statut de monopol, nu a existat dorință de modernizare și dezvoltare. Este un eveniment foarte important pentru oraș. Administrația Portului Constanța va avea un instrument unic, pe care nu l-a mai avut nimeni – o lege dedicată care să îi ofere instrumentele să pună în practică tot ce și-a propus”, a precizat în exclusivitate pentru cotidianul „Replica”, deputatul PSD Iulian Iancu.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cum sa se dezvolte portul ,cand gruparea infractionala Bogatu,Teseleanu,Fainarea,Pilca condusi de Ion Dumitru au acaparat portul si vama si leau transformat in SRL ul personal.Securisti si vamesi cu tot felul de firme de apartament au pusmana pe averea statului,Portul Constanta
1
0
sa nu uitam ca administratia este un bun al statului roman ,nu lasati hotii sa investeasca in servicii portuare care au profit ,profitul trebuie sa se duca la bugetul tarii romania
2
1
Tu nu pre stii ce e ala "port", n-asa? Iti imaginezi ca e o tamplarie si cel care aduce un strung mai nou acolo aduce - implicit - mai multi clienti. Ei bine, NU! Portul este o interfata. Conecteaza economia locala cu alte zone din lumea asta larga. Cat timp zona - pentru ca portul ar putea deservi mai mult in SE Europei - este economic moarta, poti avea stabilopozi din aur si cheu pavat cu platina, nu vine nimeni. N-are de ce!
0
2
Sa nu uitam ca si au initiat "inceputul de sfarsit"!
1
0
sa vezi cum sare Burlacu de cur in sus ..........
2
0
tu nu stii despre ce e vorba. sunt aia care au contracte de cand e luna si pamantul si fac rulaj minim. lasa cladirile din port in stare deplorabila. mai bine sa vina investitori care sa isi ia garantia ca cel care incheie contract in port sa fac un rulaj mai mare si sa se ingrijeasca de bunuri. e jale in port
7
0
sunt doua situatii, ori cine a scris articolul habar nu are despre port si cresterea capacitatii, or dl deputat e pe langa problema. sa fie foarte clar pentru cititori, administratia e datoare sa dezvolte portul, sa creeze facilitati pentru cresterea traficului, etc... operatorii de care se pomenea in articol au dezvoltat portul, au adus trafic, iar administratia a mancat banii, s-a plimbat prin europa sau a tot reparat podul de la poarta 5 care e tot stricat si acum. hahaha
4
4

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108