24.1° Constanța Joi, 29 Septembrie 2022
Anul XX Nr. 6137
24.1° Constanța Joi, 29 Septembrie 2022 Anul XX Nr. 6137

După tragedia de pe lacul Siutghiol, ANR vrea elicopter pentru salvarea vieţilor omeneşti pe mare

Replica API 15 ianuarie 2016 124

Proiect anunţat în 2016 pentru... 2018

Proiect anunţat în 2016 pentru... 2018

Anul 2016 aduce obiective majore pentru Autoritatea Navală Română, în ceea ce priveşte siguranţa navigaţiei, coordonarea intervenţiilor SAR, dar, în special în ceea ce priveşte personalul navigant. Printre proiectele cele mai importante pe care conducerea ANR, prin Liviu Cazan, şi le-a propus pentru noul an amintim: introducerea numărului unic de raportare (telverde), unde se pot adresa sesizări pe probleme legate de siguranţa navigaţiei, precum şi orice alte aspecte privind activitatea ANR, simplificarea procedurilor legate de activităţile de inspecţie şi certificare nave , modificarea metodologiei de brevetare şi certificare a personalului navigant român, prin introducerea subiectelor de sinteză şi revizuirea chestionarelor de examinare. Mai mult, ANR îşi propune achiziţia unui elicopter pentru pentru coordonarea la faţa locului a acţiunilor SAR.

„Până la 1 ianuarie 2017, toate certificatele, toate documentele trebuie schimbate, conform noii convenţii, în baza cursurilor susţinute la centru de perfecţionare. Toată lumea trebuie să se recertifice”, a precizat Paul Brânză, directorul Direcţiei de Siguranţă a Navigaţiei. Referitor la acelaşi subiect, conducerea ANR propune modificări constructive în zona navigatorilor. „Modificările de substanţă constau în schimbarea metodologiei, introducerea unui subiect de sinteză, dar şi refacerea subiectelor, mai exact actualizarea acestora în funcţie de cerinţele STCW”, a adăugat directorul general al ANR, Liviu Cazan, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la sediul ANR.

De asemenea, se urmăreşte pentru 2016 o revizuire a bazei de date cu privire la implementarea unor teste multidisciplinare pentru eliberarea brevetelor şi a certificatelor pentru personalul navigant. Standardul medical va suferi şi el modificări, astfel încât navigatorii cu vârsta peste 45 de ani sunt obligaţi să participe la vizita medicală. Siguranţa navei reprezintă cu alt obiectiv propus pentru anul 2016. În plus, directorul ANR, Liviu Cazan, a declarat că se lucrează la un proiect privind achiziţia unui mijloc de transport pentru coordonarea la faţa locului a acţiunilor de salvarea a vieţilor omeneşti pe mare. În speţă, se doreşte achiziţia unei şalupe, dar şi a unui elicopter.

Magnum BET - Ad.
Magnum BET - Ad.

„Ne-am propus rezolvarea scoaterii omului din apă. Intenţia e de a ajunge cu rapiditate şi să avem posibilitatea să salvăm omul din apă, să nu se mai repete tragedia de la Siutghiol. Noi avem doar un elicopter militar, iar o şalupă nu satisface cerinţele, nu pot să ajung în timp util, mai ales în zonele de plajă. Pentru că, din nefericire, avem şi zona de plajă. Acestea ar trebui coordonate de inspectoratele judeţene de salvare, de prefect.

Din cauza acestei răspunderi, avem foarte multe alerte, se apropie în jur de 100. Orice apel la 112 cu privire la dispariţii pe plajă ajunge la noi“, a declarat Liviu Cazan. „Mai repede de doi ani, un astfel de aparat nu poate fi fabricat. Deocamdată, MAI şi-a dat acordul, avem studiul de fezabilitate. Ne-am propus să rezolvăm problema scoaterii oamenilor din apă. Dacă am fi avut mijloace la dispoziţie, evenimentul de la Siutghiol n-ar fi avut loc”, a precizat şeful ANR.

Mirela Sorina PASCAL, Diana Elena NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Ti-a placut articolul?

COMENTARII

Prima pagina

LOTO

6/49
3120925152
5/49
2018171292
joker
3531471914