REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
16.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Importul maşinilor de lux din SUA - între chilipir şi extravaganţă

Importul maşinilor de lux din SUA - între chilipir şi extravaganţă

Replica API 7 ianuarie 2012 | 00:00 4848

Tancurile GMC

Tancurile GMC

Din ce în ce mai mulţi români sunt interesaţi să îşi aducă maşini din Statele Unite ale Americii, în special autoturisme de lux a căror valoare depăşeşte 50.000 de euro. Principalele considerente pentru care cumpărătorii optează pentru o maşină adusă din America este preţul mai scăzut raportat la dotările pe care le au în plus, dar şi paritatea euro-dolar, precum şi alegerea unui model fabricat doar pentru acea regiune a lumii. Dealerii de maşini din România susţin că există o medie de trei maşini de lux importate lunar în ţară, iar mărcile preferate sunt, pe lângă Mercedes şi BMW, cele mai solicitate sunt Toyota, Hummer, Ford sau Corvette.

Daraban şi Comănescu au maşini importate din SUA

Cunoscuţi ca fiind doi oameni potenţi financiar, atât Mihai Daraban (şeful CCINA), cât şi Gabriel Comănescu (patronul GSP) au în parcurile auto câte un GMC, model de vehicul fabricat şi destinat pieţei de peste ocean. Preţul de catalog pentru un GMC Sierra 2500HD Denali, model ca cel al lui Comănescu, este de 45635 de dolari şi ajunge, la varianta de echipare de top, la 75000 de dolari. Modelul hibrid al lui GMC Denali (Daraban fiind cunoscut ca un împătimit al modelelor hibrid, el conducând un Cadillac Escalade de acest gen), versiunea Yukon, are un preţ de pornire de 60.000 de dolari şi ajunge până la 90.000 de dolari, în funcţie de dotări. De menţionat că acestea sunt singurele două autovehicule GMC care rulează pe străzile Constanţei, dat fiind că în România nu există încă o reprezentanţă, iar importul este totuşi o opţiune nu chiar la îndemână.

Importul e simplu, dar nu este la îndemână

Costul transportului maşinilor din SUA este diferit, în funcţie de portul unde vrei să aduci maşina şi de containerul cu care este adusă. Transportul cu un container de două maşini costă aproximativ 2500 de dolari. Un container pentru o singură maşină costă în jur de 4.000 de dolari. Preţurile sunt pentru Portul Constanţa, iar transportul durează cam o lună. Majoritatea celor care îşi aduc maşini preferă însă porturile din Germania, cu precădere Dortmund. Motivul ar fi că statul german percepe taxele vamale în funcţie de valoarea trecută pe factura de vânzare. La Constanţa, vama română percepe zece la sută taxă vamală, în funcţie de preţul de catalog. Un alt motiv pentru care românii preferă porturile din Germania este că până la Dortmund transportul este mai ieftin decât până la Constanţa. După achitarea taxelor vamale, următorul pas este achitarea TVA, de 24%. Cu toate taxele puse la socoteală, o maşină adusă din SUA ajunge cam cu 30% mai scumpă decât preţul de achiziţie de la sursă. Cu toate acestea, soluţia este de preferat, în detrimentul taxei româneşti de poluare, la astfel de achiziţii statul român neavând nici un câştig suplimentar, în afară de TVA. Totuşi, se plăteşte o taxă de înmatriculare statului American, care poate ajunge şi la 10% din valoare de nou a vehiculului, iar încă un dezavantaj ar fi acela că unele firme nu asigură garanţie. Americanii oferă de obicei aşa-numita garanţie continentală, valabilă doar pe continentul nord-american. Când maşina ajunge însă în Europa, acea garanţie nu mai funcţionează.

Florin ILIESCU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108