REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

În 2017, s-au vândut biciclete în valoare de 60 de milioane de euro. Lipsa pistelor, problema de la Constanţa

În 2017, s-au vândut biciclete în valoare de 60 de milioane de euro. Lipsa pistelor, problema de la Constanţa

Replica API 15 martie 2018 | 00:00 370

Expert e-commerce: „Creşterile ar fi imense dacă ar exista infrastructură”

Expert e-commerce: „Creşterile ar fi imense dacă ar exista infrastructură”

Primăvară este tot mai aproape de noi și dovada constă în temperaturile pozitive și tot mai multe zile însorite care ne îndeamnă să petrecem timpul în aer liber. Una dintre cele mai îndrăgite activități în aer liber, de care se bucură atât adulții cât și cei mici, este mersul pe bicicletă, un mijloc de transport benefic pentru fiecare dintre noi. Problema cu care se confruntă municipiul Constanța este lipsa pistelor de biciclete, dacă nu punem la calcul pista de pe bulevardul Tomis, pe care mulți șoferi o văd ca pe o parcare alternativă.

Acest trend a început să prindă tot mai mult contur şi în România, nu doar în sens de agrement, ci în sensul unui mijloc folosit pentru deplasarea la muncă sau înspre alte locaţii în detrimentul maşinii, comportament care ne duce tot mai aproape de ţările Occidentale. În acest context, BeKid.ro – unul dintre cele mai importante magazine online pentru copii din România - a realizat o analiză cu privire la piața autohtonă de biciclete, care a ajuns, în 2017, la o cifră de vânzări de-a dreptul impresionantă: 60 milioane de euro.

“După ce am analizat comenzile de biciclete de copii și de adulți din ultimii ani de pe magazinul online pe care îl dețin, am observat că în România se cheltuiește în medie pentru o bicicletă de copii, în jur de 500 de lei (preț cu TVA inclus), iar pentru o bicicletă pentru adulți 800 lei. Aceste valori ne poziţionează pe antepenultimul loc din Europa; prin comparație, un neamț cheltuiește de 5-6 ori mai mult pentru biciclete”, declară Iulian Ghişoiu, general manager BeKid.ro - magazin online specializat în vânzarea de produse și biciclete pentru copii.

România, pe locul 6 în Europa privind producţia de biciclete

În acelaşi timp, specialistul în e-commerce afirmă că, în Europa, se vând anual 20 de milioane de biciclete dintre care 13 milioane sunt produse în Europa. În acelaşi timp, în România se produc anual 900.000 de biciclete, situându-ne pe locul 6 pe continent la producția de biciclete, conform unui studiu realizat de Confederația Europeană a Industriei de Biciclete.

Referitor la producția de accesorii pentru biciclete, România este clasată pe locul 2 în Europa, cu un country share de 17%. Dacă la capitolul producţie România se află printre fruntaşii Europei, în materie de vânzari anuale în ţara noastră se vând de 10 ori mai puţine biciclete decât în Germania, respectiv 400.000 de biciclete, cifră care reprezintă doar 2% din totalul de biciclete vândute la nivel european.

“Bicicleta este cea mai ieftină modalitate de transport, pentru care nu plătim taxe, nu există costuri de parcare, nu avem nevoie de permis pentru a o conduce, iar taxele de service sunt foarte reduse. Mersul cu bicicletă este cea mai sănătoasă, relaxantă și accesibilă metodă de deplasare. Bicicletă este foarte simplu de manevrat, este rapidă, silențioasă, economa și nu în ultimul rând, este un mijloc de transport eco.

Autoritățile ar putea ajuta la creșterea gradului de sănătate în rândul populației prin investițiile în piste pentru biciclete. Vânzările de biciclete ar crește foarte mult, însă din păcate din cauza infrastructurii precare sunt descurajate persoanele care ar fi dornice să adopte acest stil de viaţă sănătos”, explică Iulian Ghisoiu, managerul magazinului online Bekid.ro.

Constanța, oraș frumos, dar fără piste pentru bicicliști

Din nefericire, lipsa pistelor de biciclete din municipiu duce la o scădere drastică a numărului de tineri care să o folosească pentru a se deplasa. Dacă în țările occidentale, bicicleta este unul din principalele mijloace de transport către locurile de muncă, în Constanța intersecțiile sunt aglomerate de autoturisme, iar lipsa pistelor îi pune din ce în ce mai mult pe cei care pedalează în pericol. Singura pistă de bicicletă de pe bulevardul Tomis este mai mult decorativă, căci nu leagă două puncte din oraș, ci poate fi una de „promenadă”.

Iarna, nu este curățată cum trebuie în caz că ninge, iar șoferii cu tupeu parchează fără remușcări pe ea, chit că riscă să fie amendați. Primăria Constanța nu are în plan prea curând să facă o rețea de piste de biciclete, ceea ce demoralizează lumea bicicliștilor și ne îndepărtează tot mai mult de un viitor eco-friendly. Cert este faptul că, spre deosebire de noi, alte orașe din România pun foarte mare accent pe existența acestor piste, însă aici vorbim de orașele din vestul țării și de Capitală.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
noi n-avem o parcare ca lumea dar visam la piste de biciclete.unde sa mai incapa si respectivele piste?C-ta din pacate e oras scapat de sub control.
1
0
In romanica, biciclistii sunt la fel de cocalari ca si posesorii de masini. Sau chiar mai ceva.
2
0
cand o sa vad pistele alea de doi bani care au ingustat inutil bd Tomis , pline ochi in toate conditiile meteo o sa iau in considerare problema acestor labe triste corporatist neomarxiste, pana atunci platiti-va taxele. Si ptr papagalul de boss al poolii masinile americane din anii 50-70 modificate cu electronica moderna sunt masini adevarate nu scarnaviile alea nemtesti - aceeasi masina in 3 variante de lungime ptr cocalari si parveniti inculti
2
5
la supt pula
2
3
Mergem pe malul lacului Tabacariei. Dar fara biciclete. Luam un TAB!
1
2
Si cainii maidanezi? Aia nu ii mai vede nimeni? Aia nu sunt problema biciclistilor? Hai sa vedem ca misca ceva pt vot!
5
2
cate bicicle s-au luat ? 4 ?
2
4
omul se naste pentru a merge cu picioarele. Din acest motiv, necesitatea trotuarelor la ca toata lumea sa contribuie financiar este evidenta. DAR! Cum soferii platesc mai multe taxe care au destinatie expresa constructia de sosele, asa si biciclistii sa plateasca pentru drumul lor. Nu pricep cum pe Tomis, din banii conducatorilor auto, s-a blocat o banda ca sa le dea gratis cumetrilor pedalatori. Altfel, ei sunt corporatisti si "de dreapta". Dar cand vine vorba sa plateasca ce folosesc, se uita ca asistatii sociali la buzunarul altora!
6
7
ce pulea mea va trebuie ciciclete eu cu a7 meu va calc ca fieru de calcat mergeti pe trotuar pe sosele doar audi mercedes bmv asteas masini adevarate
4
9
puteti merge p camp.
4
7

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108