REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
11.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

"In decembrie 2010 se prezentau cate 30-40 de masini pe zi, iar acum doar 2-3"

"In decembrie 2010 se prezentau cate 30-40 de masini pe zi, iar acum doar 2-3"

Replica API 4 martie 2011 | 00:00 116

Tudorel Calapod, seful RAR Constanta, despre omologari:

Tudorel Calapod, seful RAR Constanta, despre omologari:

Angajaţii Registrului Auto Român Reprezentanţa Constanţa speră ca în viitorul apropiat să se mute în casă nouă. Tudorel Calapod, directorul RAR Constanţa, susţine că cei 32 de angajaţi pe care îi are în subordine îşi desfăşoară în prezent activitatea într-un spaţiu închiriat. Tot acesta speră ca în 2012 Ministerul Transporturilor să poată achiziţiona terenul necesar pentru demararea investiţiei. Tudorel Calapod a declarat, într-un interviu acordat cotidianului "Replica", faptul că noul sediu al Registrului Auto Român va fi amplasat într-o zonă limitrofă a Constanţei, cu acces liber şi facil al tuturor vehiculelor din judeţ.

Reporter: La doi ani de la preluarea mandatului de director al Registrului Auto Român Constanţa, cum arată bilanţul reuşitelor şi eşecurilor la conducerea instituţiei pe care o reprezentaţi?

Tudorel Calapod: Într-adevăr, au trecut, pe 5 februarie a.c., doi ani de când sunt la conducerea Registrului Auto Român Reprezentanţa Constanţa. Principalul obiectiv în activitatea pe care am depus-o, şi o depun, este acela de a contribui la siguranţa călătorilor în trafic, în ceea ce priveşte transportul public de persoane, de orice fel ar fi, microbuze, autocare, autobuze, la siguranţa participanţilor la trafic, adică toate tipurile de vehicule care se deplasează pe drumurile publice. În acest sens, s-au intensificat controalele, constatările tehnice, atât la sediul Reprezentanţei Constanţa, cât şi pe toate drumurile judeţene şi din interiorul tuturor localităţilor din judeţ. Am speranţa ca, în viitor, prin activitatea pe care am depus-o, numărul vehiculelor care prezintă defecţiuni tehnice în trafic să fie cât mai puţine. Să înţeleagă toţi participanţii la trafic că, în urma acţiunilor noastre multiple, pe care le-am desfăşurat, şi pe care le desfăşurăm, RAR se află într-o activitate de prevenire a evenimentelor negative ce pot avea loc pe şoselele judeţului.

Rep: Cu ce probleme se confruntă RAR Constanţa şi câţi angajaţi aveţi în subordine?

T.C.: Am un număr de 32 de angajaţi în subordine, iar activitatea noastră se desfăşoară pe trei paliere: verificările tehnice, omologările, identificările autovehiculelor la sediul Reprezentanţei Constanţa; compartimentul de control în trafic, cu laboratorul mobil, unde avem 3 inspectori care se ocupă de acest sector prin rotaţie, controlul agenţilor economici; şi controlul staţiilor de inspecţie tehnică prin monitorii care îi avem la această activitate de monitorizare. Ne dorim din tot sufletul să putem scăpa de această criză şi să putem realiza, şi la Constanţa, un sediu modern al Reprezentanţei Registrului Auto Român. Sper ca acest lucru să fie posibil cât mai repede, când întreaga economie a ţării va ieşi din criza economică.

Rep: La nivelul instituţiei pe care o conduceţi, aţi fost pus în situaţia de a recurge, în 2010, la disponibilizări?

T.C.: Nu am fost pus în situaţia să recurg la disponibilizări. La reprezentanţa Constanţa există un deficit de personal şi legislaţia în vigoare nu permite angajarea la momentul acesta, motiv pentru care sarcinile de serviciu sunt distribuite, echilibrat, pe fiecare salariat, iar experţii RAR s-au specializat suplimentar pentru a prelua şi locurile pe care ar fi trebuit să angajăm alţi oameni. La momentul acesta, volumul de activitate este normal. După un vârf de activitate, în lunile octombrie, noiembrie şi decembrie din 2010, ne aşteptam ca la începutul anului 2011 să fie o anumită cădere din punct de vedere al volumului de activitate. Nu s-a întâmplat acest lucru şi am putea să spunem că o medie de 90-100 de maşini se prezintă zilnic la Registrul Auto.

Rep: Care sunt motivele pentru care activitatea RAR Constanţa se desfăşoară într-un spaţiu închiriat?

T.C.: Este o situaţie pe care am moştenit-o. Vorbim de un contract încheiat pentru o perioadă mai mare de timp. Este nevoie de o investiţie foarte mare, s-au redus investiţiile foarte drastic la nivelul tuturor instituţiilor din România şi nutrim speranţa ca, din estimările pe care le avem noi, la nivelul anului 2012 să înceapă demersurile pentru achiziţionarea unui teren şi construcţia unui sediu nou pentru Registrul Auto Român Reprezentanţa Constanţa. Filiala noastră este şi un centru zonal în ceea ce priveşte clasificarea mijloacelor de transport persoane pe diferite categorii şi stele şi din acest punct de vedere este necesar să avem un sediu modern.

Rep: Care este valoarea chiriei pe care instituţia o suportă lunar şi cine este proprietarul imobilului care şi-a pus clădirea la dispoziţia RAR?

T.C.: Nu cunosc valoarea chiriei. Noi nu avem personalitatea juridică. Toate contractele sunt la Bucureşti. Ştiu doar că spaţiul în care ne desfăşurăm activitatea aparţine unui privat. Este o societate care ne asigură utilităţile, energia, apa, curăţenia, dar tot ceea ce ţine de contract, proprietar, se află la sediul central şi noi ca reprezentanţă nu avem acces la aceste informaţii.

Rep: Ţinând cont de faptul că Ministerul Transporturilor ia în calcul construirea unui sediu propriu pentru RAR Constanţa, vă rugăm să ne precizaţi dacă s-a stabilit zona în care va fi construit respectivul sediu şi la ce valoare s-ar ridica investiţia?

T.C.: Nu ştim exact aceste informaţii, dar din punctul nostru de vedere şi din recomandările pe care le-am făcut la Bucureşti, noul sediu ar trebui să fie situat într-o zonă de acces liber pentru toate tipurile de vehicule, în special pentru vehiculele cu masă mai mare de 3,5 tone. Pentru vehiculele grele accesul în Constanţa se face pe bază de taxă. Nu pe toate intrările din oraş este posibil accesul tuturor tipurilor de vehicule mari şi în acest sens amplasamentul noului sediu al Registrului Auto Român va "răsări" într-o zonă limitrofă a Constanţei, cu acces liber şi cu acces facil al tuturor vehiculelor din judeţ. În acest sens, cred că o locaţie potrivită ar fi în zona Valu Traian-Ovidiu. Acestea sunt intrările importante în Constanţa şi care s-ar preta la accesul vehiculelor de mare tonaj.

Rep: Care este în prezent media înmatriculărilor maşinilor aduse din străinătate? Există o diferenţă mare între înmatriculările de la sfârşitul anului 2010 şi cele din primele două luni ale anului 2011?

T.C.: Da. Diferenţa este foarte mare. Cam 90% faţă de lunile noiembrie, decembrie 2010. În acea perioadă se prezentau la RAR 30-40 de maşini pe zi din Uniunea Europeană pentru omologări şi obţinerea cărţilor de identitate, iar acum avem 2-3 maşini pe zi. Iată că numărul acesta a scăzut foarte mult.

Rep: Câţi agenţi economici care desfăşoară activităţi de reparaţii auto, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi dezmembrarea vehiculelor scoase din uz sunt autorizaţi la nivelul judeţului Constanţa?

T.C.: Este un departament special la Bucureşti care se ocupă cu această activitate. Activitatea de control şi auditare a agenţilor economici este subordonată la nivelul Reprezentanţei numai din punct de vedere administrativ. Informaţiile privind numărul agenţilor economici le au mult mai precise cei care se ocupă de această chestiune. Avem doi inspectori la nivelul judeţului Constanţa care se ocupă de cele 8 judeţe din regiunea de Sud-Est. Din informaţiile pe care le deţin, la nivelul judeţului Constanţa sunt aproximativ 200 de agenţi economici care desfăşoară activităţi pe linie de piese auto, pe linie de service. Nu ştiu exact câţi sunt în ceea ce priveşte dezmembrările, dar nu trec la nivelul judeţului Constanţa la mai mult de 15 agenţi economici. Aceste societăţi au un statut special. Au nevoie de anumite aprobări. Numai de la RAR au nevoie de autorizaţia de funcţionare, autorizaţie care se ia cam ultima după ce sunt nevoiţi să obţină avizul de la Mediu, de la poliţie şi de la celelalte instituţii ale statului. Deci în dosarele care ajung la RAR trebuie să existe o serie de avize de la celelalte instituţii.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108