REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

În România, nu există la ora actuală o definire clară a distribuitorului

În România, nu există la ora actuală o definire clară a distribuitorului

Replica API 4 noiembrie 2017 | 00:00 245

Ovidiu Gheorghe (ACDBR):

Ovidiu Gheorghe (ACDBR):

Ovidiu Gheorghe

Distribuitorul este considerat, în România, acel samsar care se duce și cumpără în Piața Obor și vinde mai departe, pentru că nu există la ora actuală un statut al distribuitorului în legislația specifică, însă acest lucru trebuie reglementat, a declarat, joi, președintele Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR), Ovidiu Gheorghe, la o dezbatere de profil organizată la Academia de Studii Economice, scrie Agerpres.

"Distribuitorul este considerat acel samsar care se duce și cumpără în Piața Obor și vinde mai departe, pentru că nu există la ora actuală un statut pentru distribuitor în legislația specifică, respectiv OUG 99. Intrăm în codul CAEN ca și comercianți de bunuri cu ridicata sau cu amănuntul, dar dacă nu am fi, de la consumator la producător ar fi greu să ajungă produsele. În prezent, nu există o definire clară a noțiunii juridice a distribuitorului. Cea din Codul consumului este din anul 2004, dar pe care trebuie să lucrăm, deoarece distribuitorul este definit ca operatorul economic din lanțul de distribuție a cărui activitate profesională nu afectează caracteristicile produsului. Eu nu o înțeleg și sunt absolvent de drept, deci trebuie să lucrăm un pic pe ea", a precizat Gheorghe.

Acesta s-a referit și la abuzul de poziție dominantă exercitat de marile lanțuri de magazine, ceea ce va duce la dispariția magazinelor de proximitate și implicit a produsului tradițional românesc.

"Ne dorim UE, milităm pentru politicile și principiile europene, dar este bine și important pentru această țară să așezam pe principii corecte relația dintre furnizori, distribuitori și celelalte canale de distribuție și numesc aici supermarketurile. Superaglomerarea în traficul urban este cauzată de dezvoltarea haotică a supermagazinelor. Există foarte multe supermarketuri pe o arie de numai un kilometru. În aceste condiții nu mai crește nimic la umbra acestor nuci, și o spun așa pentru că am experiența din agricultură. Vrem noi să nu mai crească magazinele de proximitate? Studiile arată că falimentul cel mai des întâlnit este la micii comercianți. Vrem să nu mai avem magazine de specialitate? Atunci să nu intervenim. Îmi spun colegii din distribuție, din mediul asociativ, că e buna inițiativa, dar este târziu. Da, poate este târziu, dar peste 10 ani o să ne adunăm din nou la ASE și o să facem același lucru sau facem acum ceva? Consider că legislația nu mai este acordată cu realitatea socio-economică din țara noastră", a spus Gheorghe.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108