REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Metrorex a decis: Trenurile spaniole CAF intră pe M5, vechile trenuri IVA vor suplimenta parcul de pe M3 şi M4

Metrorex a decis: Trenurile spaniole CAF intră pe M5, vechile trenuri IVA vor suplimenta parcul de pe M3 şi M4

Replica API 29 februarie 2016 | 15:02 1003

Sursa foto: economica.net

Pentru a nu fi nevoiţi să inaugureze o magistrală nouă de metrou cu trenuri vechi, Metrorex, împreună cu consultanţii, au găsit soluţia mutării unui anumit număr de trenuri CAF de pe M2, sau din cele ce acum vin din Spania, pe viitoarea M5. Deficitul de pe M2 va fi acoperit de trenuri modernizate IVA. Acestea vor suplimenta parcul existent şi pe M3 şi M4. Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei- Eroilor, care va fi finalizată în primăvara anului viitor, va avea trenuri spaniole CAF, dintre cele 24 de care va dispune, de la anul, Metrorex. Cele 13 trenuri de care este nevoie pentru Metroul de Drumul Taberei vor fi alese dintre cele 16 CAF - deja aflate în circulaţie pe M2 Berceni – Pipera sau dintre cele 8 care au început să sosească din Spania, dintr-o comandă suplimentară pe care Metrorex a făcut-o, în 2014, CAF.

„Pentru asigurarea capacităţii de transport estimate pentru Magistrala 5, tronsonul I, conform studiului de fezabilitate aprobat prin HG, sunt necesare, pentru activitatea de exploatare, un număr de 13 trenuri, asigurându-se, astfel, un interval de 3 minute între trenuri, la orele de vârf de trafic. Pe Magistrala 5 de metrou vor fi utilizate numai trenuri de metrou de generaţie nouă, din parcul inventar al Metrorex, sau în urma finalizării procedurii de achiziţie care, în acest moment, este suspendată”, spun reprezentanţii Metrorex.

Singurele trenuri de generaţie nouă ale Metrorex sunt CAF-urile spaniole. Prin urmare, 13 dintre acestea vor fi mutate de pe M2 pe M5, pentru ca inaugurarea Metroului de Drumul Taberei să se facă cu trenuri noi. Deficitul de trenuri de pe M2 va fi acoperit cu trenuri vechi IVA Arad, modernizate de Alstom. „În prezent, sunt funcţionale un număr de 15 trenuri tip IVA Astra dintr-un parc de 31 trenuri (tip IVA Astra). Acestea sunt şi vor fi utilizate pentru circulaţia cu călători pe Magistrala 4 şi pe Magistrala 3, ca şi trenuri suplimentare, în funcţie de cerinţele de transport existente în momentul punerii în funcţiune a Magistralei 5 şi a extinderii Magistralei 4. Prin redistribuirea pe Magistrala 5 a necesarului de trenuri pentru asigurarea capacităţii de transport nu va fi afectat necesarul de trenuri pentru asigurarea programelor de circulaţie aplicabile pe Magistralele 1, 2, 3 şi 4”, mai spun reprezentanţii Metrorex.

Pe aceasta magistrală, cu extensia către Patelimon, ar fi trebuit să circule trenuri CAF din lotul de 51 pe care spaniolii l-au câştigat prin licitaţie , la începutul anului trecut. Această licitaţie a fost însă suspendată de DNA, pe suspiciuni de corupţie. Cum nu mai este timp pentru reluarea ei(un constructor are nevoie de cel puţin 18 luni pentru livrarea primului tren), s-a găsit soluţia de mai sus.

Magistrala 5 de Metrou, Tronsonul Râul Doamnei – Eroilor, va fi gata în Trimestrul 1 2017. Se estimează că 300.000 de călători vor circula zilnic pe acest tronson. Este un proiect de circa 700 de milioane de euro ce este finanţat în proporţie de peste 60% din fonduri europene nerambursabile, relatează economica.net.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108