REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu: Am fost dezinformat de către conducerea ANR

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu: Am fost dezinformat de către conducerea ANR

Replica API 25 mai 2013 | 00:00 82

Mihei a fost schimbat din cauza afacerii "Pavilionul Românesc"

Mihei a fost schimbat din cauza afacerii "Pavilionul Românesc"

Nici un director nu pare să reziste mai mult de 4, maxim 5 luni la cârma Autorităţii Navale Române. Cea mai recentă "victimă" a sistemului pare a fi Andrian Mihei. Numit director al ANR acum mai puţin de 3 luni, Mihei a aflat, în cursul zilei de vineri, 24 mai, că a fost revocat din funcţie. Motivul? "Nu ştiu de ce", răspunde comandantul de cursă lună. Înaintea lui, director a fost, tot pentru o scurtă perioadă, Mihai Şagău. Nici el nu ştie exact de ce a fost îndepărtat, considerând că a fost, pe de o parte, "lucrat" de anumiţi colegi, iar pe de altă parte - "reclamat de germanii de la firma care ar trebui să se ocupe de pavilionul românesc", susţine Şagău. Bingo! Este vorba despre contractul încheiat cu o firmă nemţească, dar cu sediu în Cipru, un subiect sensibil şi care a declanşat un adevărat scandal: s-a vorbit despre înstrăinarea pavilionului, despre "vânzarea ţării", despre ilegalitatea încheierii acestui document.

Cel care a semnat contractul, fostul director Eugen Olteanu, nu a rezistat pe funcţia de director decât o lună. Suficient însă să semneze contractul cu pricina. Înaintea lui - liberalul Constantin Matei a rezistat 3 luni la conducerea ANR, apoi a fost schimbat. Se regăseşte acum pe funcţia de subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor, însă nu doreşte să comenteze nici acum motivul demisiei (sau demiterii?) sale. Gurile rele vorbesc, în cazul lui, tot despre povestea pavilionului....

"Nu ne vindem pavilionul, că oricum nu avem ce vinde"

Menţionăm că Andrian Mihei a aflat vineri că este revocat din funcţie după ce, culmea!, participase la aniversarea de la CERONAV, unde director este tot un liberal, Ovidiu Cupşa. Însă, cu o zi înainte, Mihei participase şi la o discuţie la Ministerul Transporturilor, unde se pune la cale o modificare a unor ordonanţe care vizează transportul naval.. Tot la acea dată, în şedinţa de Guvern, pe ordinea de zi a figurat şi o informare pe tema ,,Proiectul de înfiinţare a unui Registru internaţional al navelor maritime". A fost prezentată situaţia contractului încheiat între Autoritatea Navală Română şi o firmă germană, pentru derularea proiectului de înfiinţare a unui Registru internaţional al navelor maritime. Firma se numeşte RIFA Holdings Ltd. În exclusivitate pentru "Replica" de Constanţa, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a confirmat atât revocarea lui Andrian Mihei din funcţie, dar a prezentat şi motivul deciziei sale: "Lipsa de comunicare şi faptul că nu a tratat corect un contract cu un partener german". Partenerul german este tocmai firma RIFA Holdings Ltd. Ministrul Fenechiu a mai precizat că a fost "dezinformat" de conducerea ANR cu privire la anumite chestiuni legate de conatractul privind pavilionul, fapt care l-a pus "într-o situaţie delicată" faţă de partenerii germani. "În prezent, o echipă de specialişti lucrează pentru a contractul (cu firma germană - n.r.) în liniile gelale. Nu vreau să fac o ilegalitate. Problema majoră este că avem un contract semnat. În condiţiile în care nu respecţi contractul sau nu îl rediscuţi, rişti să fii dat în judecată şi să plăteşti daune", a mai spus ministrul Fenechiu cu privire la acest contract. Întrebat cum răspunde la acuzaţiile cum că prin acest contract "ne vindem pavilionul", Fenechiu a spus că: "Nu ne vindem pavilionul, că oricum nu avem ce vinde. De la începutul anului şi până acum, am înregistrat o singură navă sub pavilion românesc, şi aceea adusă de firma germană. Discutăm însă posibilitatea ca sute de nave să navige sub pavilion românesc. Vorbim despre o posibilă revigorare a flotei. Prin acest contract, în loc să stăm în birouri şi să aşteptăm să vină nave, angajăm o firmă care are oameni în toate porturile mari şi conexiunile necesare. Documentele şi baza de date rămân la ANR, iar ştampila finală pentru fiecare înmatriculare este tot la ANR", a mai explicat Fenechiu. Ce câştigă statul român? "1.000 de euro (de navă-n.r.), până acum era 350", spune ministrul, cvare a mai precizat că, momentan, nu poate comenta mai mult despre cât de avantajos este contractul. Cât priveşte ANR, Fenechiu a spus că, la un moment dat, va ajunge să facă şi la nivelul acestei instuţii o restructurare, mai cu seamă că se aud "tot felul de poveşti".

Alexandra ANTON

Relu Fenechiu / foto: evz.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108