REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.1° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.1° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

"Nava Flaminia nu prezintă nici un pericol. ONG-urile agită spiritele, să aibă subiect de discuţie"

"Nava Flaminia nu prezintă nici un pericol. ONG-urile agită spiritele, să aibă subiect de discuţie"

Replica API 9 octombrie 2013 | 00:00 221

Adrian Mihai, şeful Autorităţii Navale Române:

Adrian Mihai, şeful Autorităţii Navale Române:

Adrian Mihai, directorul Autorităţii Navale Române (ANR), susţine că, prin măsurile luate de Căpitănia Zonală şi ANR, nu au fost probleme privind portcontainerul Flaminia, care staţionează în dana UMEX a Portului Constanţa. Cotidianul Replica de Constanţa a relatat pe larg pe parcursul verii tot ceea ce s-a întâmplat cu nava germană, "botezată" în presa internaţională drept "bomba toxică plutitoare". Prefectul Eugen Bola susţinea în luna mai a.c. că Nava Flaminia, distrusă parţial într-un incendiu, la bordul căreia au decedat anul trecut trei marinari, a acostat deja în Portul Constanţa. Pe 7 iunie a.c., un container s-a spart, iar în interiorul acesta s-ar fi aflat... carne alterată! Resturile de carne căzute din container au fost adunate în saci. La sfârşitul lunii iunie, Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa a primit de la Comisariatul Judeţean de Mediu un document emis de agentul navei MSC Flaminia care confirmă că "Replica" a avut dreptate: "peste 300 de tone de carne alterată".

Decontaminarea MSC Flaminia va fi dusă la bun sfârşit de asocierea firmelor specializate în domeniu: Uni-Recycling din Bucureşti, Setcar SA din Brăila şi Glar Construct din Ploieşti, firme contractate de armator, în colaborare cu Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Potrivit contractului, suma încasată pentru aceste operaţiuni este de 30 de milioane de dolari, însă, statul român se va bucura doar de o mică parte, pentru că procentul majoritar va fi încasat de coreenii de la DMHI. Pentru mai multe detalii privind situaţia portcontainerului Flaminia, dar şi despre alte subiecte, am stat de vorbă cu directorul ANR, Adrian Mihai:

Reporter: Ştim că nu sunteţi de mult timp la conducerea instituţiei. Cu ce probleme vă confruntaţi?

Adrian Mihai: Instituţia îşi desfăşoară activitatea cu problemele specifice, de rutină, zilnice, plus problemele de anvergură, cum ar fi accesare programe europene, îmbunătăţirea legislaţiei, reorganizarea pe servicii, pentru ca instituţia să fie cât mai funcţională şi investigarea problemelor. Din fericire, nu am avut probleme mari în ultima perioadă. Din fericire, au fost doar probleme inerente acestei perioade a anului. Am avut trei zile săptămâna trecută, în perioada ploilor, când am avut porturile închise, inclusiv Sulina. Pentru porturile dunărene s-au luat măsuri mai ca pentru început de iarnă. Perioada aceasta mai grea a trecut fără accidente.

Rep.: Aţi menţionat reorganizări. Instituţia se aşteaptă la schimbări în perioada următoare, cum ar fi aspecte de personal sau atribuţii?

A.M.: Având în vedere că, timp de patru ani, activitatea de personal a fost restrânsă, instituţia se confruntă cu o lipsă acută de personal de specialitate. Cine pleacă primul dintr-o instituţie? Cel mai bine instruit, pentru că îşi găseşte uşor de muncă. Cine rămâne? Cel mediocru. La noi trebuie o completare a personalului, pentru că avem foarte multe posturi descoperite. Acum, prin adoptarea ordonanţei 77, putem reglementa problema personalului. Până la sfârşitul anului ne acoperim funcţiile deficitare. În acelaşi timp, avem, pentru perioada de iarnă, personal suficient şi competent şi să putem face faţă oricărei situaţii. În general, sfârşit de decembrie şi ianuarie sunt perioade cu accidente. În special, accidentele din rada Constanţa s-au întâmplat în această perioadă. Marile accidente, soldate cu accidente umane şi punerea în dificultate a navelor, au loc în această perioadă. În anii viitori, sperăm să nu mai avem evenimente majore, cu pierderi de vieţi.

Rep.: Referitor la ordonanţa 77, au existat din partea dvs. sesizări către instituţiile abilitate, pentru reglementarea lipsei de personal?

A.M.: S-a discutat la nivel de Ministerul Transporturilor. Dezbaterile au fost constructive şi au înţeles nevoile Autorităţii Navale Române. S-au rezolvat pozitiv doleanţele noastre. Nu au fost radiate posturi, vacante, unice. Au fost reduse posturile care ţineau mai mult de partea de birocraţie. Posturile specializate au rămas valabile.

A.M.: Pavilionul românesc este un subiect care e bine să rămână, deocamdată, tabu.

Rep.: Ce îmi puteţi spune despre firma germană care urma să se ocupe de pavilion?

A.M. Este un subiect care e bine să rămână, deocamdată, tabu. Noi suntem în litigii cu această firmă şi nu vrem să obţină vreun avantaj prin aceste apariţii ale noastre în presă. Şi ei se feresc, ca şi noi, să dea interviuri, să iasă public cu acest contract.

Rep.: Dar despre Nava Flaminia, ce ne puteţi spune?

A.M.: Nava este în şantier, în condiţii de siguranţă, bune. Este inspectată zilnic sau de câte ori este nevoie, chiar şi de două ori pe zi. Notabil faptul că, de când a acostat în Portul Constanţa, nu au fost probleme. ONG-urile au şi ele subiect de discuţie, mai agită puţin spiritele. Prin măsurile luate de Căpitănia Zonală şi ANR, nu au fost probleme.

Rep.: Nava staţionează în dana de cereale. Cum decurg procedurile de descărcare a deşeurilor toxice... printre mărfuri alimentare?

A.M.: Nava şi-a descărcat containerele care nu erau periculoase. Restul, după ce vor veni aprobările. Parţial, este descărcată.

Rep.: Rămâne valabil termenul stabilit iniţial (n.r. - noiembrie), când nava va părăsi portul?

A.M.: Termenul este stabilit de noi, convenit cu armatorul, cu operatorul navei. Dacă va fi nevoie, probabil că acest termen se va extinde, dar noi sperăm ca Flaminia să părăsească portul mai repede decât termenul acordat.

Rep.: Unde va pleca?

A.M.: Vasul portcontainer va pleca din nou în trading. Este problema operatorului, ce-i pregăteşte navei şi aşa mai departe. Operatorul este MSC Flaminia Shipping Company. O companie gigant în shipping, de talie foarte mare. Noi am primit nava pentru că aşa am considerat atunci. Până la urmă, prea îi refuzăm pe străini şi acum este vorba şi de bani.

Marius VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108