REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Operațiunile în cazul navei SCUFUNDATE în Portul Midia Năvodari: DECLARAȚIILE ȘEFULUI IGSU!

Operațiunile în cazul navei SCUFUNDATE în Portul Midia Năvodari: DECLARAȚIILE ȘEFULUI IGSU!

Replica API 27 noiembrie 2019 | 03:13 670

Intervenţia la nava Queen Hind, care s-a răsturnat în Portul Midia, la plecarea de la cheu, a fost întreruptă, la un moment dat, din cauza condițiilor meteo nefavorabile, porturile fiind închise din cauza vântului puternic.

De precizat faptul că, în cursul zilei de luni 25 noiembrie, au mai fost găsite în viață 17 oi de către personalul ARSVOM și pompieri. În jurul orei 18.30 luni, 25 noiembrie, operațiunea a fost oprită din cauza condițiilor meteo nefavorabile, gabara fiind trasă la mal. Marți, 26 noiembrie, au mai fost găsite 11 oi în viață, totalul acestora ajungând la 60.

Oile sunt scoase de pe nava și transportate la mal cu ambarcațiunea Rhib din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea al județului Constanța. Aici sunt preluate de medici veterinari și evaluate medical în cadrul a 2 corturi încălzite din dotarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea al județului Constanța, apoi transportate la fermă.

De altfel, trebuie precizat faptul că și marți-26 noiembrie, s-a întrunit din nou comitetul de urgență cu reprezentanţi de la nivelul structurilor centrale. Reprezenții prefecturii au anunțat că presa nu are acces, iar după după ședință au fost comunicate măsurile dispuse în ceea ce privește situația de la nava din Portul Mdia Năvodari.

”După cum știți, se intervine de duminică. Intervenția a fost foarte dificilă, pentru că nava a fost aplecată pe o parte și era o singură cale de acces și aceea foarte îngustă, și tot pe acolo trebuiau scoase și animalele. Ele, chiar dacă sunt vii,s unt foarte grele acum pentru că lâna este îmbibată cu apă, se acționează foarte greu, pentru că și în interior poziția salvatorilor era dificilă, erau scafandri în interior. În continuare, ne concentrăm pe salvarea oilor care mai sunt în viață, se pare că mai sunt, acum se apropie navele de vasul eșuat, vom mai salva ce se poate salva, timpul este scurt. Ședința de azi a avut ca scop inițierea unui plan de acțiune pe termen scurt și mediu pentru a putea prevedea fiecare pas făcut în continuare până la neutralizarea cadavrelor. După ora prânzului, după ce venim din teren, ne vom vedea din nou cu toți reprezentanții autorităților locale care intervin pentru a semna un plan de acțiune, de analiză, să vedem cine va efectua extragerea cadavrelor din vas, cine le va transporta și cine la va incinera. Vom avea și un plan de incinerare, să știm în câte zile le vom incinera”, a declarat șeful IGSU, Dan Paul Iamandi.

Acesta a mai precizat faptul că încă se analizează ce incineratoare vor arde cadavrele, pentru că și aici este o problemă.

”E un incinerator care nu poate incinera animale moarte, cel de la Constanța. Dar DSV și Garda de Mediu vor lua legătura cu ei astfel încât, la următoarea ședință, să știm exact care sunt incineratoarele care vor face această pricedură”, a mai spus șeful IGSU. În concluzie, Iamandi a precizat că nu va sista operațiunea pe nava scufundată.

”Nu sistăm nimic atâta timp cât acolo mai sunt animale în viață. O navă a plecat, e pe mare. Avem 35 de pompieri care așteaptă să intre pe navă să le scoată”, a conchis oficialul.

Ce spune Alexandru Mezei, șeful ANR!

”La ora actuală se acționează pentru salvarea eventualelor care mai sunt vii după care urmând să se curețe acvatoriul și de cadavrele existente. Și salvarea animalelor și a cadavrelor trebuie făcută fără să expunem salvatorii la riscuri deosebite. La ora actuală nu există risc biologic. Din declarații a reieșit care ar fi fost înclinată puțîn. La navele care încarcă cherestea înclinarea permisă este spre exemplu de 8 grade. Această navă avea 3 grade când a plecat la cheu. Comandantul a declarat că redresează nava și că nu sunt probleme. Această înclinare nu reprezintă o problemă. Acum investigăm, să luăm date de la piloți, comandant, există contradicții în aceste declarații”,a declarat Mezei.

”Nava este abandonată din cauza accidentului, pentru că era în pericol. Comandantul este singurul stivator la nava care are grijă de marfă și răspunde de ea și de marfă și de echipaj și de siguranța navigatiei. Nu e cineva care urcă la nava și îi spune unde să pună marfă. El își asumă pentru că el cunoaște. Calculele de stabilitate și le face domnul comandant. Această nava nu e la primul transport. Există undeva probabil o cauză. E posibil spre deosebire de voiajele anterioare, aveau și alt comandant, este posibil să fi încărcat furajele pe punte și nu în siloz”,a mai spus Mezei.

”Ca să fiu categoric, este ușor să spui că o scoți (n.red. nava) într-o zi, o lunao...Costă Concordia a fost scoasă în doi ani. Dacă vine cineva și îmi spune că o scoate într-o săptămâna, lăsați-mă să nu îl cred. Este iarnă, porturi închise...cercetarea unui astfel de eveniment poate să dureze și doi ani”, a încheiat șeful ANR.

Reamintim că nava, care a fost supra-încărcată cu 14.600 de oi, s-a răsturnat duminică, 24 noiembrie. La bord se aflau şi 22 de marinari sirieni, care din fericire s-au evacuat fără probleme. Unul singur a căzut în apă, însă a fost salvat rapid. Conform reprezentanţilor Prefecturii Constanţa, acțiunea de tragere la adâncime mică a navei se va pune în operă marţi dimineața.

Duminică şi luni s-a reuşit salvarea a 53 de oi, din apă şi din interiorul navei. Pe de altă parte, de precizat că în cazul situaţiei de faţă a fost întocmit şi dosar de cercetare penală, iar comandantul riscă chiar şi închisoarea, după ce şi-a pus în pericol echipajul.

În acest caz s-au autosesizat și Ministrul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bobe, Ministrul Agriculturii, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, Csutak Nagy Laszlo, președintele Autorității Naţionale Sanitare Veterinare și Ministrul Dezvoltării Rurale, Nechita-Adrian Oros.

M.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
asta e exportul pe care il incurajaza isarescu cu devalorizarea, in loc sa incurajeze romanul sa se dezvolte!!!
0
0
Vand berbecuti semivii, pret f convenabil.
0
0
Deci, daca un comandant cu o nava straina incarcata prost sau defecta se scufunda la plecarea din port blocand accesul pentru vreo 2 ani, nu e nicio problema. Raspunde comandantul, ca la noi nu il verifica nimeni! Suoer!
0
0
Ce faceau daca era o nava plina cu oameni?
2
0
Dece paza de coasta nu se implica insalvare... Pompierii sunt pentru uscat pentru nave ai paza de coasta cu burtosi curajosi. Pfiu...
5
0
nava va ramane pe aceasta pozitie mult si bine. nimeni nu va plati cheltuielile de ramfluare a navei . insa se poate face un tur turistic in vizionare nava. machili vor fi primii 1
5
2
Cum sa cari oi neasigurate la puntea de sus, armatorul este cretin ?!
5
1
Ultima oara cand ai navigat tu, mergea o banda de 8 grade. Dar chiar si atunci te puneau sa dai o presa la tancurile de balast ca sa iti dea liber la plecare. Asta a plecat bandat. Cine i-a permis de la Copitanie, sa se duca la bulau cu harapul, sa-i tina de cald in poala
10
0
ANRul care musteste de incompetenti spagari nu se grabeste.Nici n-ar avea cum,are dua viteze:incetisor si deloc. ba berbecilor,pilotul ala era beat?Cum ati tras nava travesrs cu remorcherele pina ati rasturnat-o?
13
3
Pompierii acum sunt si gunoieri
13
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108