REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Opt din zece români cumpără de la hypermarket; preţul este criteriul de bază la momentul achiziţiei

Opt din zece români cumpără de la hypermarket; preţul este criteriul de bază la momentul achiziţiei

Replica API 9 martie 2018 | 00:00 357

Opt din zece români (81,9%) îşi fac cumpărăturile de la hypermarket, iar principalul criteriu care stă la baza achiziţionării unui produs este preţul, reiese dintr-un studiu online realizat de către o companie de consultanţă, publicat joi, scrie Agerpres.

Conform cercetării, 63,2% dintre respondenţi au menţionat faptul că achiziţionează atât produse locale, cât şi internaţionale, iar cele mai cumpărate produse sunt cele alimentare, majoritatea lactate, legume şi carne.

În plus, când vine vorba despre motivaţiile pentru achiziţionarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raţionale, precum "Sunt mai naturale" (61,6%) sau "Sunt de o calitate mai bună" (54,4%), dar şi aspecte emoţionale, cum ar fi dorinţa de a sprijini economia locală (49,3%).

De asemenea, la întrebarea "Pe care dintre următoarele certificări le cunoşti?', cele mai cunoscute certificări de către respondenţi au reieşit a fi "frunza europeană' pentru agricultură ecologică (62,5%), EU Ecolabel (58,1%) şi sigla "AE' (52,2%).

În schimb, referitor la aspectele de care ţin cont românii atunci când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, cel mai important criteriu este preţul (76%), urmat de ingrediente/conţinut (74,2%). Criteriul certificării contează cel mai puţin pentru cumpărători, respectiv în proporţie de 27,2%.

Potrivit sursei citate, la întrebarea "Pe care dintre următoarele tipuri de produse le-ai achiziţionat vreodată ?", 61,4% dintre respondenţi au declarat că au cumpărat produse din bumbac organic, iar 21% produse care conţin materiale reciclate, cum ar fi poliester reciclat. Totodată, 94% dintre cei chestionaţi susţin că donează produsele vestimentare pe care nu le mai poartă şi doar 8,3% le duc magazinelor care au programe de reciclare pentru textile.

În viziunea românilor, principalii responsabili văzuţi pentru a asigura sustenabilitatea produselor sunt atât companiile, cât şi consumatorii.

Studiul realizat de Invisible Nature, în parteneriat cu Questia Group, a fost derulat online în perioada 23 - 28 februarie 2018, pe un eşantion de 500 de respondenţi, iar marja de eroare este de +/- 4%, raportată la populaţia din mediul virtual.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108