REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.7° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.7° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Panourile publicitare instalate pe fatadele blocurilor ar putea fi declarate ilegale

Panourile publicitare instalate pe fatadele blocurilor ar putea fi declarate ilegale

Replica API 18 septembrie 2010 | 00:00 106

Lovitura fatala pentru unele asociatii de locatari

Lovitura fatala pentru unele asociatii de locatari

Câteva zeci de asociaţii de locatari ar putea să piardă, cât de curând, beneficiile obţinute prin acordul cu agenţiile de publicitate pentru amplasarea panourilor pe faţadele blocurilor. Măsura ar urma să apară în urma unor constatări făcute de către reprezentanţii Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale şi de către primari din mai multe zone din ţară. Un prim control a fost făcut, fiind vizate 16.761 de panouri publicitare out-door instalate în ultimii trei ani. Dintre acestea, 6.454 (33%) au fost amplasate fără autorizaţie de construire. La nivel local, există câteva acte normative emise de către Consiliul Local Municipal, care nu afectează însă "înţelegerile" făcute de către agenţiile de publicitate şi asociaţiile de locatari. În aceste cazuri se apreciază că respectivele "mash-uri" nu sunt instalate pe domeniul public. În privinţa proiectului de act normativ menit să reglementeze publicitatea stradală, reprezentanţii M.D.R.T. au subliniat că se doreşte să ţină cont mai mult de părerea specialiştilor în materie de arhitectură şi peisagistică şi mai puţin de opiniile reprezentanţilor administraţiei publice locale. Motivul speculat este acela că administraţia publică e formată în mare parte din politicieni, segment mai puţin rezistent la presiunile diverselor grupuri de interese.

Afacerea este una deosebit de profitabilă pentru companiile de profil, mai ales că în astfel de cazuri sunt excluse licitaţiile sau procedurile de adjudecare mai puţin transparente pentru un spaţiu publicitar. Preţurile în piaţă variază în funcţie de zonă şi de vizibilitate, iar administratorii asociaţilor de locatari au învăţat rapid arta negocierii. "Am avut un panou pentru care se plătea aproape 1000 de euro per metrul pătrat, într-o campanie", a declarat un administrator, care, din motive obiective, a ales să îşi păstreze anonimatul. Cele mai vânate blocuri sunt cele de la intersecţiile mari, precum Capitol, Casa de Cultură, Victoria, Dacia sau I.C.I.L. Cu toate acestea locatarii acuză adesea că nu toţi banii ajung în conturile asociaţiilor, administratorii fiind cei care "îşi trag comisioane" în urma negocierilor cu companiile. "Ne-a spus că a încasat doar câteva milioane, iar noi ne-am dat acordul. Ulterior ne-a povestit o vecină că suma a fost mult mai mare şi că au fost mai multe firme care au vrut să îşi pună publicitate pe blocul nostru, dar administratorul a ales-o pe cea care i-a dat lui plicul cel mai gros", a declarat pentru "Replica" Filofteia M., locatară a unui bloc transformat în timp în panou publicitar. Cu toate că măsura ar urma să facă ordine în haosul publicităţii out-door, de pe urma acesteia ar avea de suferit deopotrivă agenţiile care vând astfel de servicii, dar şi locatarii blocurilor care se obişnuiseră cu facturile la întreţinere mai mici şi cu... umbră la balcon.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108