REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Portuarii, scrisoare deschisă privind "aspecte de nelegalitate în actul de management" al Portului Constanţa

Portuarii, scrisoare deschisă privind "aspecte de nelegalitate în actul de management" al Portului Constanţa

Replica API 13 august 2015 | 23:58 227

Asociaţia Patronală Operatorul Portuar a transmis o scrisoare deschisă prin care sesizează „aspecte de nelegalitate identificate în actul de management” promovat în cadrul CN APMC Constanţa.

Iată scrisoarea integrală:

Prin care intelegem sa va sesizam aspecte de nelegalitate identificate in actul de management promovat in cadrul Companiei Nationale ,,Administrarea Porturilor Maritime” S.A. Constanta, acestea avand grave repercusiuni asupra dezvoltarii eficiente a Portului Constanta, asupra comunitatii portuare si implicit a interesului public national.

Astfel, avand in vedere:

Traficul in scadere pe grupe de marfuri in Portul Cta in avantajul altor porturi europene sau variatiunile haotice ale anumitor marfuri tranzitate, ce duce la instabilitate economica, datorita managementului deficitar si abuziv al APC,

Concluziile Raportului de Control nr. 22539/09.06.2015 intocmit de catre Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, privind activitatea CN „Administratia Porturilor Maritime” S.A. Constanta desfasurata in perioada 2012 – 2015, dar si concluziile Raportului de control nr. 7879/485/03.03.2014 al Curtii de Conturi a Romaniei (Camera de Conturi Constanta) urmare a actiunii de control efectuata la aceeasi entitate in anul 2014, respectiv: deficiente constatate privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune lucrari publice si a contractelor de concesiune servicii, deficiente privind modul de asigurare a urmaririi derularii contractelor, achizitionare de servicii cu incalcarea prevederilor legale, etc.;

Recomandarea privind sesizarea organelor de urmarire penala, avand in vedere indiciile de savarsire a unor fapte de natura penala de catre reprezentantii companiei nationale, gravele deficiente constatate in activitatea acesteia, cat si modul defectuos in care conducerea executiva si-a indeplinit atributiile si obligatiile contractuale;

Problemele sesizate de catre comunitatea portuara, in mod constant, in ultimele 18 luni, a caror rezolvare nu mai poate fi amanata, deoarece acestea pot genera consecinte grave pentru Portul Constanta si economia nationala, respectiv:

Neimplementarea procedurii de subconcesiune, desi aceasta este reglementata legislativ;

Contracte de inchiriere abuzive, nelegale si deosebit de oneroase pentru operatorii portuari;

Chirii si tarife (tariful de utilizare a domeniului portuar – UDP) majorate unilateral, arbitrar si nefundamentat;

Neexecutarea lucrărilor de mentenanţă şi/sau de îmbunătăţire a infrastructurii domeniului portuar, respectiv neasigurarea facilităţilor contractuale pentru agenţii economici care operează în Portul Constanţa, raportat la nivelul ridicat al taxelor şi tarifelor percepute;

Lipsa oricărei viziuni de ansamblu referitoare la potenţialul de dezvoltare al Portului Constanţa, respectiv: lucrari de infrastructura realizate haotic, nerealizarea vreunui demers pentru stabilirea unor obiective de performanta, etc.;

Un Master Plan al Portului Constanta in total dezacord cu Master Planul General de Transport al Romaniei si care propune o serie de solutii pentru Portul Constanta, lipsite de fundament tehnic si economic;

Solutiile privind remedierea problemelor curente existente la nivelul Portului Constanta propuse de comunitatea portuara, in numeroasele memorii, memorandumuri, materiale, dar ramase fara raspuns din partea autoritatilor implicate;

Lipsa de interes, de implicare, lipsa unor actiuni concrete ale Ministerului Transporturilor, cu privire la sesizarile formulate, cat si la solutiile propuse de catre operatorii portuari;

Si in contextul in care, Portul Constanta reprezinta un obiectiv economic strategic şi de importanţă națională, fiind principalul port naţional al României si al saselea mare port al Europei, consideram ca identificarea si aplicarea unor solutii privind problemele portuare reprezinta nu doar o necesitate, ci o prioritate a statului roman.

Ne adresam in consecinta dvs. si va solicitam implicarea urgenta si determinarea autoritatilor abilitate, sa identifice solutiile optime si sa adopte masurile necesare pentru remedierea problemelor din Portul Constanta si pentru stabilirea unei strategii comerciale si de dezvoltare unitara, in vederea atragerii traficului de marfuri si cresterii atractivitatii acestuia in comparatie cu porturile concurente.

Mentionam ca detinem si promovam constant solutiile de echilibrare si relansare a Portului Constanta.

In speranta ca veti da curs solicitarilor noastre, va asiguram de intregul nostru sprijin si ne exprimam disponibilitatea de a furniza orice informatii suplimentare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108