Portul Constanța ÎNCHIRIAZĂ pilotine de la Coremar-ul familiei STAVROSITU
Portul Constanța ÎNCHIRIAZĂ pilotine de la Coremar-ul familiei STAVROSITU
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAdministrația Portului Constanța va cheltui peste 5 milioane de lei pentru închirierea a 4 pilotine de la Coremar SA pe un an de zile, pe baza unui contract încheiat în ultima zi a anului 2020. Compania controlată de familia Stavrositu și-a asigurat astfel o sursă de venit chiar dacă nu mai prestează propriu-zis serviciile de pilotaj maritim, întrucât a refuzat să prelungească înțelegerea cu administrația portuară în condițiile dorite de aceasta.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit pe 31 decembrie 2020 un contract de ”închiriere de pilotine cu echipaj pentru transportul pilotului la navă”, în urma unei licitații inițiate pe 12 septembrie 2019.
Contractul este valabil 12 luni, cu posibilitatea prelungirii cu încă 6 luni, iar ”obiectul achiziției constă în închirierea unui număr de 4 pilotine (cu echipaj inclus) care să desfășoare activitatea de transport a piloților la și de la nave în regim de permanență în toate porturile și zonele aflate în administrarea Entității Contractante”.
La licitația organizată de CN APMC au fost depuse 5 oferte: Black Sea Pilots SRL (reprezentată de Rodica Neacșu), Black Waters SA (reprezentant Ștefan Bănculescu), Coremar SA (reprezentant Iancu Adrian Stavrositu), WKA Ro Vision SRL (reprezentant Ainur Chirim) și asocierea formată din Canal Sea Services SRL (reprezentant Maria Bălășescu) și Harbour Tourage SRL (reprezentant Mihai Mihalache).
Ceilalți concurenți nu au avut nicio șansă: Coremar s-a angajat să presteze cu 5 milioane lei servicii estimate la 8,2 milioane lei
Câștigătoare a fost desemnată Coremar SA, care a venit cu o ofertă de preț incredibilă, ce nu a lăsat, aparent, nicio șansă celorlalți competitori. Firma de remorcare maritimă deținută de Stavrositu s-a angajat să onoreze contractul în schimbul sumei de 5.580.000 lei, fără TVA, în condițiile în care valoarea estimată inițial a înțelegerii era de 8.269.225 lei.
Coremar SA va încasa în acest fel în continuare bani frumoși de la port, chiar dacă nu mai prestează serviciile de pilotaj pentru care a încasat de-a lungul anilor zeci de milioane de euro. Administrația Porturilor Maritime SA a anunțat în primele zile ale acestui an că, de la 1 ianuarie 2021, efectuează ”serviciile de pilotaj în porturile maritime românești cu propriul corp de piloți, asigurând astfel continuitatea manevrelor maritime în condiții de siguranță, fără a bloca industria portuară și economia națională”.
Compania portuară asigură singură serviciile de pilotaj după ce firmele au refuzat să respecte condițiile din contract
”Măsura a fost determinată de faptul că, la 31 decembrie 2020, au expirat contractele încheiate cu cele 4 firme de pilotaj, iar acestea au refuzat să presteze serviciile de pilotaj, după această dată, în condițiile specificate în contractul cadru publicat pe website-ul administrației.
Pentru a evita blocarea navigației în porturile maritime și pentru a nu afecta activitatea tuturor celor care depind de industria portuară, în prezent, CN APM asigură serviciile de pilotaj cu 9 piloți, echipa fiind în dezvoltare.
CN Administrația Porturilor Maritime este pregătită să asigure acest serviciu până la momentul în care operatorii privați vor reuși să presteze pilotajul în condițiile de siguranță și securitate necesare.
Administrația Porturilor Maritime va presta acest serviciu nediscriminatoriu, în condiții egale în ceea ce privește calitatea, durata și prețul”, anunța cu această ocazie CN APMC.
Revenind la Coremar SA, poate fi spus că, dacă nu plouă, pică: dacă nu a vrut să se adapteze solicitărilor companiei portuare de stat pentru a presta serviciile de pilotaj, se va mulțumi cu cele 5 milioane de lei fără să depună niciun efort, în afara închirierii a 4 pilotine.
Firma a raportat pentru anul 2019 afaceri de 25,1 milioane de lei și un profit net de 3 milioane de lei, cu 151 de angajați, precum și datorii de 1,6 milioane lei.
Andreea POPA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News