REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Portul Constanța ÎNCHIRIAZĂ pilotine de la Coremar-ul familiei STAVROSITU

Portul Constanța ÎNCHIRIAZĂ pilotine de la Coremar-ul familiei STAVROSITU

Replica API 16 ianuarie 2021 | 00:39 7627

Administrația Portului Constanța va cheltui peste 5 milioane de lei pentru închirierea a 4 pilotine de la Coremar SA pe un an de zile, pe baza unui contract încheiat în ultima zi a anului 2020. Compania controlată de familia Stavrositu și-a asigurat astfel o sursă de venit chiar dacă nu mai prestează propriu-zis serviciile de pilotaj maritim, întrucât a refuzat să prelungească înțelegerea cu administrația portuară în condițiile dorite de aceasta.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a atribuit pe 31 decembrie 2020 un contract de ”închiriere de pilotine cu echipaj pentru transportul pilotului la navă”, în urma unei licitații inițiate pe 12 septembrie 2019.

Contractul este valabil 12 luni, cu posibilitatea prelungirii cu încă 6 luni, iar ”obiectul achiziției constă în închirierea unui număr de 4 pilotine (cu echipaj inclus) care să desfășoare activitatea de transport a piloților la și de la nave în regim de permanență în toate porturile și zonele aflate în administrarea Entității Contractante”.

La licitația organizată de CN APMC au fost depuse 5 oferte: Black Sea Pilots SRL (reprezentată de Rodica Neacșu), Black Waters SA (reprezentant Ștefan Bănculescu), Coremar SA (reprezentant Iancu Adrian Stavrositu), WKA Ro Vision SRL (reprezentant Ainur Chirim) și asocierea formată din Canal Sea Services SRL (reprezentant Maria Bălășescu) și Harbour Tourage SRL (reprezentant Mihai Mihalache).

Ceilalți concurenți nu au avut nicio șansă: Coremar s-a angajat să presteze cu 5 milioane lei servicii estimate la 8,2 milioane lei

Câștigătoare a fost desemnată Coremar SA, care a venit cu o ofertă de preț incredibilă, ce nu a lăsat, aparent, nicio șansă celorlalți competitori. Firma de remorcare maritimă deținută de Stavrositu s-a angajat să onoreze contractul în schimbul sumei de 5.580.000 lei, fără TVA, în condițiile în care valoarea estimată inițial a înțelegerii era de 8.269.225 lei.

Coremar SA va încasa în acest fel în continuare bani frumoși de la port, chiar dacă nu mai prestează serviciile de pilotaj pentru care a încasat de-a lungul anilor zeci de milioane de euro. Administrația Porturilor Maritime SA a anunțat în primele zile ale acestui an că, de la 1 ianuarie 2021, efectuează ”serviciile de pilotaj în porturile maritime românești cu propriul corp de piloți, asigurând astfel continuitatea manevrelor maritime în condiții de siguranță, fără a bloca industria portuară și economia națională”.

Compania portuară asigură singură serviciile de pilotaj după ce firmele au refuzat să respecte condițiile din contract

”Măsura a fost determinată de faptul că, la 31 decembrie 2020, au expirat contractele încheiate cu cele 4 firme de pilotaj, iar acestea au refuzat să presteze serviciile de pilotaj, după această dată, în condițiile specificate în contractul cadru publicat pe website-ul administrației.

Pentru a evita blocarea navigației în porturile maritime și pentru a nu afecta activitatea tuturor celor care depind de industria portuară, în prezent, CN APM asigură serviciile de pilotaj cu 9 piloți, echipa fiind în dezvoltare.

CN Administrația Porturilor Maritime este pregătită să asigure acest serviciu până la momentul în care operatorii privați vor reuși să presteze pilotajul în condițiile de siguranță și securitate necesare.

Administrația Porturilor Maritime va presta acest serviciu nediscriminatoriu, în condiții egale în ceea ce privește calitatea, durata și prețul”, anunța cu această ocazie CN APMC.

Revenind la Coremar SA, poate fi spus că, dacă nu plouă, pică: dacă nu a vrut să se adapteze solicitărilor companiei portuare de stat pentru a presta serviciile de pilotaj, se va mulțumi cu cele 5 milioane de lei fără să depună niciun efort, în afara închirierii a 4 pilotine.

Firma a raportat pentru anul 2019 afaceri de 25,1 milioane de lei și un profit net de 3 milioane de lei, cu 151 de angajați, precum și datorii de 1,6 milioane lei.

Andreea POPA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cand sc coremar sa facea pilotaj in portul constanta,celelalte firme inca nu se infintasera
0
0
SC.COREMAR.SA...CEI MAI PROFESIONISTIII....RECUNOASTETII DECENI DE EXPERIENTA
0
0
Aceleasi nume indiferent de cine conduce orasul Constanta sau tara asta. Chiar nu mai scapa banii publici de sugativele astea?
1
0
Mao lasatine draku cu machidonii voastrii. Astia nu stiu decit mangle. Duva in pwla noastra de mucani. Sa va dam la mwie
5
2
comentati ca au facut manevre cu baraj rupt , dar cand nava de oi a fost rasturnata ia spuneti domnilor piloti pensionari? ca ala era de la maritime rusu ala trebuia demult sa iasa la pensie asta nu o mai comentati ? toti comenteaza aiurea aveau salarii la negru nedeclarate la stat cu sute de milioane iar la angajatii de pe pilotine le dadea un minim pe economie cu program ca la negru . ei lucrau 3 zile cu 9 faceau cateva manevre in 3 zile si acum declara ca se lucreaza 12 24 12 48 ca sclavii? pai comenteaza smecherii care le au cazut tronul . gata e timpul statul sa mai incaseze ceva ...
8
3
Coremar nu a avut pilotaj de cand au venit domnii Mironescu si Stvrositu. Deci, nu stiu unde a facut coremaru in ultimii doi ani pilotaj. In portul Constanta, cu siguranta nu. Deci, ca sa-l parafrazez pe domnul X, despre ce vorbim noi aici?
7
1
Dal afara pe onea ca e turnator
6
0
Baieti buni....
4
2
bucurati-va ca va vine randul...
11
0
Chestia asta cu folosesc remorchere pe post de pilotina nu poate fi combatuta - nu scrie nicaieri cum exact trebuie sa fie o pilotina, daca lor le convina sa foloseasca un remorcher, care evident ca are un consum mai mare, este treaba lor!....si hai sa fim corecti majoritatea pilotinelor existente in port sunt vechituri aruncate de Nordul Europei!
17
4
Mare prost esti Jane, tu si toti cei ca tine care baga in aceeasi oala pe toata lumea. Daca ma-ta e moldoveanca si ai auzit tu ca moldovenii sunt prosti, deducem ca ma-ta i proasta? Te n gura de frustrat coclit. Cei ca tine creeaza conflicte din nimic, doar ca sunt ei mici si frustrati. Cu drag, un roman, nu aroman, dar fara frustrari
13
9
are fatza de machidon jegos ???
11
4
O mana spala pe alta si amandoua obrazul De urmarit niste conturi! si buzunare !
8
0
PE ASTA LA PRINS NEVASTASA CAND SE FUTEA IN CUR CU BABU
10
2
Continuare...au inceput pilotajul cu ruperea unui baraj anti poluare al navei din dana 75, exact dupa ce guru pilotajului floca, facea poze ptr posteritate pe fb apc, apoi alte manevre: punere pe uscat, lovire geamandura, folosire pilotina ptr impins in loc de remorcher...mai nou cat este coremarul cele 10 zile se iau remorch extra la manevre ca sa fie bine..sa nu fie rau...lui mironescu...sergiule..sus e cineva care o sa faca dreptate...rabdare
15
2
Coremarul a castigat licitatia pentru ca apc ul a modif conditiile din contr de inch. unde se prevedea ca pilotinele sa fi transp piloti in ultimii doi ani. Ei au scris pe doua rem venus 2 si neptun 1, pilot si gata sunt pilotine. Cand s a suspendat Omtic 991 in 4 dec 2020, se suspenda de drept si licitatie asa ziselor pilotine ale lui mironescu and co...Apc ul a inceput abuziv sa presteze pilota in nume propiu, incalcand un ordin jud din 4 dec de suspendare, a angajat in seara de 31 dec "piloti", care aveau inca carti de munca de 8 ore la firmele unde lucrau pana pe 31, si au inceput pilotaj
14
2
Coremarul face bani dar dividente nu stie sa dea.
21
2

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108