REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
9.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Proba practică pentru permis va putea fi susţinută din nou, în caz de eşec, fără a mai repeta proba teoretică

Proba practică pentru permis va putea fi susţinută din nou, în caz de eşec, fără a mai repeta proba teoretică

Replica API 19 martie 2013 | 00:00 127

Ordin în dezbatere publică:

Ordin în dezbatere publică:

Pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a fost postat, luni, un proiect pus în dezbatere publică, pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere. Proiectul Ordinului ministrului afacerilor interne pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere se află în dezbatere publică timp de 10 zile.

Conform proiectului, proba practică pentru obţinerea permisului auto va putea fi susţinută din nou, în caz de eşec, fără a mai repeta proba teoretică, însă cu condiţia efectuării a şase ore de pregătire între două examene.

Iată ce se precizează în actul normativ:

"Art. 31 - (1) Examinarea se desfăşoară prin susţinerea, succesiv, a probei teoretice şi a probei practice.

(2) Rezultatul examinării se consemnează, pentru fiecare probă susţinută, prin calificativul "admis" sau "respins".

(3) Promovarea examenului este supusă următoarelor reguli:

a) calificativul "admis" la proba teoretică permite, pentru o perioadă de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică, accesul la susţinerea probei practice;

b) calificativul "respins" la proba teoretică blochează accesul la susţinerea probei practice; proba teoretică poate fi susţinută, în cadrul unei noi examinări, după cel puţin 15 zile de la data obţinerii calificativului;

c) calificativul "admis" la proba practică în poligon permite accesul la susţinerea probei practice pe traseu;

d) calificativul "respins" la proba practică permite reluarea susţinerii acesteia, după cel puţin 15 zile de la data obţinerii calificativului şi prezentarea dovezii efectuării a 6 ore de pregătire practică, cu respectarea termenului prevăzut la lit. a);

e) calificativul "admis" la proba teoretică şi la proba practică reprezintă promovarea examenului pentru categoria solicitată.

(4) Candidatul care nu promovează ambele probe în termen de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică, este declarat "respins"; în acest caz, examinarea este condiţionată de efectuarea unui nou curs de pregătire.

(5) Pentru candidaţii aflaţi în situaţia prevăzută la art. 6 alin. (4), calificativul "admis" la proba teoretică rămâne valabil pe o perioadă de un an de la data primei prezentări în vederea programării pentru examinare. Candidaţii declaraţi "respins" se pot programa pentru o nouă examinare fără efectuarea unui curs de pregătire teoretică şi practică.

4. La articolul 4, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (21) şi (22), cu următorul cuprins:

"(21) Susţinerea probei practice se realizează astfel:

a) numai în poligon, pentru autovehiculele din categoria AM;

b) în poligon şi traseu, pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 şi A;

c) numai în traseu, pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv.

(22) Modul de organizare a activităţilor necesare desfăşurării probei practice se stabileşte prin ordin al prefectului, cu avizul D.R.P.C.I.V." .

În acelaşi act se mai arată:

"(5) Testele trebuie s cuprindă şi noţiuni specifice categoriilor pentru care se susţine examinarea, după cum urmează:

A. pentru categoriile AM, A1, A2 şi A:

a) folosirea echipamentelor de protecţie, cum ar fi: mănuşile, cizmele, îmbrăcămintea şi casca;

b) vizibilitatea motocicliştilor pentru ceilalţi participanţi la trafic;

c) riscurile legate de diferitele condiţii de circulaţie, acordându-se atenţie şi porţiunilor alunecoase de şosea, gurilor de canal, marcajelor rutiere aplicate pe carosabil, şinelor de tramvai etc;

d) elementele mecanice legate de siguranţa conducerii auto, acordându-se atenţie şi comutatorului pentru întreruperea curentului în cazuri de urgenţ, curelei de transmisie şi nivelului de ulei;

B. pentru categoriile C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D şi DE:

a) regulile referitoare la durata de conducere şi perioadele de repaus, conform Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 şi (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, cu modificrile ulterioare; utilizarea dispozitivului de înregistrare prevzut de Regulamentul (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului din 20 decembrie 1985 privind aparatura de înregistrare în transportul rutier, cu modificrile ulterioare;

b) regulile referitoare la tipul de transport: de mărfuri sau de călători;

c) documentele referitoare la vehicul şi la transport, necesare pentru transportul naţional şi internaţional de mărfuri şi călători;

d) comportamentul care trebuie adoptat în caz de accident; cunoaşterea măsurilor care trebuie luate după un accident sau un eveniment similar, mai ales a intervenţiilor de evacuare a pasagerilor, precum şi cunoştinţe de bază în materie de prim ajutor; 5".

Puteţi consulta întregul document aflat în dezbatere aici: http://www.mai.gov.ro/Documente/Transparenta%20decizionala/Proiect%20OMAI%20modif%20Omai%20268%2008.03.2013.pdf

R.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108