PROTEST în fața Primăriei. Șoferii reclamă BĂTAIA DE JOC de la RATC şi cer anularea licenţelor pentru maxi-taxi!
PROTEST în fața Primăriei. Șoferii reclamă BĂTAIA DE JOC de la RATC şi cer anularea licenţelor pentru maxi-taxi!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestZeci de persoane, șoferi, mecanici și dispeceri din cadrul Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța, alături de colegi de la regiile din Ploiești și București s-au strâns în fața Primăriei Constanța, într-un protest prin care încearcă să atragă atenția autorității locale asupra gravelor probleme cu care se confruntă regia locală de transport în comun.
„Înarmați” cu steaguri, trompete și vuvuzele, șoferii au fost extrem de gălăcioși, totul pentru ca prezența lor – ce este drept, în număr destul de mic, dar trebuie ținut cont și de faptul că majoritatea angajaților erau la muncă, pe autobuze, la ora prostestului! – să nu treacă nebăgată în seamnă.
Bogdan Radu Gheorghe, liderul Sindicatului Profesional al Transportatorilor și Al Activităților Conexe, a declarat că principala nemulțumire a oamenilor vizează salariile mici. „Noi suntem conștienți că societatea este pe pierderi, dar nu este vina noastră. Din 2010 tot facem acțiuni și tot atragem atenția că avem salariile foarte mici, comparativ cu alte regii din țară, din orașe similare ca mărime, dar nu s-a schimbat nimic”.
În timpul protestului, reprezentanți ai șoferilor RATC au depus la Primăria Constanța, în atenția primarului Decebal Făgădău, și un memoriu privind doleanțele pe care le au angajații regiei.
Șoferii RATC cer creșteri salariale
În memoriul depus, șoferii RATC au subliniat, în primul rând, nevoia de a le fi mărite salariile. „Salariile foarte mici, în comparație cu celelalte regii sau societăți de transport din țară. Ținem să vă informăm că suntem conștienți de problemele financiare cu care se confruntă regia, probleme care nu au fost generate de personalul muncitor, deci nu este datoria noastră să suportăm și să acoperim „găurile financiare” cu care se confruntă regia. Toate regiile din țară au probleme, datorii către stat, dar cu toate acestea, s-au găsit soluții pentru majorări salariale de 600 – 800 de lei. La altele, o parte dintre angajați nu au semnat contractul colectiv de muncă, din cauza faptului că li s-a aprobat o mărire de doar 150 de lei, în condițiile în care salariile lor de încadrare pornesc de 1.800 – 1.900 de lei, plus spor de muncă grea, care nu se regăsește în regia noastră. Noi considerăm că salariul trebuie să fie direct proporțional cu răspunderea, stresul și productivitatea, dar la noi în regie este invers. De exemplu, ai salariu mic, răspunderea este foarte mare, ai salariu mare, nu ai nicio răspundere (plimbi hârtii!). Dacă nu se rezolvă problema salarizării, în scurt timp vom ajunge să angajăm numai pensionari sau tineri care nu au experiență și care, după o lună sau două de angajare, oricum pleacă la alte societăți care plătesc mai bine. Menționăm că au fost angajați care au plecat după o zi, o săptămână, o lună, din cauza salariile mici, a stresului, a răspunderii pe care o are un șofer sau un angajat din cadrul atelierului de reparații. Din cauza lipsei de personal, s-a ajuns să se angajeze majoritatea foștilor pensionari RATC, cărora le convine deoarece cumulează pensia cu salariul”, este menționat în memoriul transmis primarului Decebal Făgădău.
De exemplu, un șofer RATC cu 22 de ani de vechime ia, la această oră, în mână, 1.700 de lei în timpul iernii, și 2.000 de lei, în timpul verii, dar cu multe, prea multe ore suplimentare lucrate.
„Să se anuleze licențele maxi-taxi-urilor!”
De asemenea, șoferii solicită sport pentru muncă grea – în condițiile în care ziua de muncă începe la ora 3 dimineață, iar la tura de seară, se încheie la 1 noaptea. Mai mult, au existat zile, vara aceasta, când șoferii au muncit aproape non-stop și câte trei zile. De exemplu, în timpul festivalului Nerversea, când RATC a asigurat transportul și pe timpul nopții, dar din cauza personalului insuficient, șoferii au fost nevoiți să facă ture duble.
O altă doleanță a șoferilor RATC este anularea licențelor microbuzelor cu maxi-taxi-urilor, așa cum sunt cunoscute de toată lumea. „Suntem printre ultimele orașe în care mai există servicii maxi-taxi. Aceste firme nu au niciun temei legal, n-au stații, nu au foi parcurs, majoritatea nu au contracte de muncă, șoferii fiind plătiți la negru. Starea mașinilor este precară și, totodată, folosesc abuziv stațiile și traseele RATC”, mai este menționat în memoriul adresat primarului.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News