REPLICA ONLINE CONSTANTA

16° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Radu Mazăre: Trebuia să duduie Portul Constanţa, aşa cum duduie şi staţiunea Mamaia

Radu Mazăre: Trebuia să duduie Portul Constanţa, aşa cum duduie şi staţiunea Mamaia

Replica API 12 noiembrie 2013 | 00:00 171

"Opt milioane de euro, profit? E caca-maca"

"Opt milioane de euro, profit? E caca-maca"

Radu Mazăre susţine că este de acord cu propunerile premierului Victor Ponta, cu privire la "împărţirea" Portului Constanţa, între stat şi autorităţile locale. Potrivit înţelegerilor preliminare, autorităţile locale vor beneficia 33% din acţiunile Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), la fel şi statul, iar restul vor fi listate la Bursă, după modelul Romgaz.

Prezent la şedinţa Consiliului Local de luni, Mazăre a declarat: "Până acum, în relaţia mea cu premierul, lucrurile au fost mai mult decât OK şi de fair-play. Asta însemnând discuţii asumate şi respectate, bărbăteşte. Ştiţi, dacă spun ceva, mă ţin de cuvânt. Până acum, relaţia mea cu Ponta a fost caracterizată de această ţinere de cuvânt şi aştept să se şi întâmple. Eu cred că acest port, timp de 20 de ani, nu a fost suficient de bine administrat. Nu a adus oraşului Constanţa ceea ce ar fi putut să aducă. La valoarea pe care o are, la grandoarea lui, ca să scoţi în zilele sale bune profit anual de opt milioane de euro, e caca-maca. Gândiţi-vă că numai investiţia în prelungirea digului care se face acum e de 150 de milioane şi el scoate opt milioane pe an. E caraghios. Dacă este bine condus, la ora actuală, scoate opt milioane. Adică, nimic. Cel mai mare port al României, ne lăudăm cu el şi prin Europa. E nimic. Scoate un port privat, mic, din Brazilia, banii aceştia. Şi noi avem un port de dimensiunile acestea, port administrat. S-au tot schimbat. Cei de la Bucureşti n-au fost în stare, pleca unul, venea celălalt şi aşa mai departe. Au venit cei de la Rotterdam şi s-au schimbat deja doi miniştri. Aşa se întâmplă de 20 de ani. Iniţial, discutasem cu Ponta un alt tip de împărţire a acţiunilor, sigur că sunt implicate şi atente toate instituţiile statului, în frunte cu toate serviciile statului. Până la urmă, Ponta a venit şi mi-a spus să adoptăm varianta cu 33%-33% şi să scoatem portul la bursă. A declarat atunci, a declarat-o şi acum şi aştept să o facă, în virtutea discuţiilor bărbăteşti pe care le am cu el", a declarat Mazăre.

Portul Constanţa, profitabil după modelul... staţiunii Mamaia

Mazăre a subliniat că Portul Constanţa ar putea fi profitabil, după modelul turistic. "Aşa cum turismul în staţiune a putut să meargă în sus, în condiţiile unei căderi a turismului pe piaţa europeană, aşa trebuie să meargă şi portul. Să aibă conexiuni cu alte porturi, cu Haiffa, cu Rotterdam şi aşa mai departe. Trebuia să duduie Portul Constanţa, aşa cum duduie şi staţiunea Mamaia. Asta aş vrea eu şi cred că, dacă se va face această împărţire, nu va mai deţine Ministerul Transporturilor controlul. Aici e problema. El va funcţiona ca o societate pe acţiuni şi noi cu beneficiul de rigoare. Dacă avem 33% dintr-un port care pe an scoate 100 de milioane şi nu opt milioane, am putea discuta cu totul altfel despre nevoile constănţenilor", a declarat Mazăre. În prezent, statul deţine 60 la sută din acţiunile APMC, 20 la sută Fondul Proprietatea şi 20 la sută Consiliul Local Municipal Constanţa.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108