REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Reclamaţie împotriva Poştei: ‘Este o bătaie de joc! Mama este internată în spital, iar ei îmi cer ba să o ducem la sediul oficiului, ba la notar!’

Reclamaţie împotriva Poştei: ‘Este o bătaie de joc! Mama este internată în spital, iar ei îmi cer ba să o ducem la sediul oficiului, ba la notar!’

Replica API 30 noiembrie 2017 | 00:00 824

„Până la Dumnezeu, te mănâncă sfinții”, spune o vorbă din bătrâni, care pare să se aplice foarte bine în cadrul Poștei Române. Familia unei constănțence internată de aproximativ două luni în spital a fost pusă în încurcătură după ce poștărița a refuzat să le dea pensia femeii, deși rudele au prezentat toate actele necesare, așa cum prevedeau tocmai normele de practică ale Poștei. Situația a fost soluționată abia după ce reporterii „Replica de Constanța” au sesizat reprezentanții Poștei Române de la București.

„Mama mea este internată de aproape două luni în Spitalul Județean Constanța, astfel că nu poate fi acasă când vine poștărița cu pensia. În prima lună, ne-am interesat exact ce fel trebuie să procedăm și așa am făcut: am solicitat o adeverință de la spital, cu parafa medicului chirurg, din care reiese că a fost operată și se află în spital. Astfel, în prima lună nu a fost nicio problemă, tatăl meu a putut ridica pensia mamei”, ne-a sesizat o cititoare „Replica de Constanța”.

Luna aceasta, însă, rudele nu au mai putut primi pensia, pentru că poștărița a considerat că nu poate fi folosită aceeași practică, două luni la rând (?!). „Pe 27 noiembrie a.c., când a venit poștărița, tatăl meu i-a prezentat actele, o nouă adeverință medicală obținută pentru luna în curs, dar poștărița a refuzat să îi dea pensia mamei, spunându-ne că nu se poate două luni la rând, să mergem la Oficiul Poștal 1, de care aparținem.

Și noi se ce presupune că trebuie să facem, să o scoatem pe mama din spital să o ducem la Poștă? Am luat legătura cu angajații Oficiului Poștal, care ne-au transmis că pentru prima lună au acceptat adeverința medicală, luna aceasta să mergem la un notar să obținem împuternicire. Adică, nu o mai ducem pe mama la sediul Poștei, o ducem la un notar? Este bătaie de joc felul în care suntem tratați de Poșta Română”, ne-a sesizat cititoarea noastră.

Situația a fost expusă reprezentanților Poștei Române de la București, care ne-au precizat: „În conformitate cu prevederile Convenţiei încheiată între Casa Naţională de Pensii Publice şi Poşta Română, achitarea lunară a drepturilor de asigurări sociale şi a altor drepturi prevăzute de legi speciale se face de către subunităţile poştale pentru fiecare titular de drepturi, la domiciliul acestora pe baza cupoanelor de pensii/alocaţii emise de către Casele Judeţene de Pensii, respectiv, Agenţia Judeţeană de Prestaţii Sociale. În cazul persoanelor internate în spitale sau instituţii de ocrotire socială, plata se poate face, potrivit legii, împuterniciţilor desemnaţi de acestea, cu viza unităţii spitaliceşti sau a instituţiei de ocrotire socială, care se anexează la mandatul pentru plata drepturilor. Altfel spus, nimic despre împuternicire notarială sau necesitatea de a transporta bolnava la sediul Oficiului Poștal.

De altfel, după ce situația a fost sesizată mai marilor de la centru, s-a schimbat radical și atitudinea, dar și răspunsul către familia pensionarei constănțence. În ultima variantă, nu mai era nevoie nici de un drum la notar, nici de cine știe ce alte acte, ci...nu a înțeles poștărița că familia avea o adeverință actualizată pentru obținerea pensiei, nu a încercat să folosească tot pe cea din octombrie. Aspect care putea foarte simplu să fie constatat, dacă angajata Poștei și-ar fi aplecat privirea pe hârtia respectivă, în loc să refuze orice discuție din start și să-i pună pe oameni pe drumuri degeaba!

„Referitor la neplata pensiei aferentă lunii noiembrie 2017, rudei destinatarei J.B. internată la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, aceasta s-a datorat unei neînţelegeri referitoare la data emiterii adeverinţei de către unitatea spitalicească. S-a înțeles eronat că aceasta este cea folosită, în luna octombrie a.c., când s-a mai achitat pensia cu această adeverinţă. S-a dispus factorului postal, aflat pe teren în cursa de distribuire, plata pensiei către persoana împuternicită, după prezentarea împuternicirii vizate de conducerea spitalului, cu data recentă”, au precizat reprezentanții Poștei Române.

De data aceasta, situația a fost soluționată favorabil pentru reclamantă. Dar, se ridică întrebarea: oare aceste proceduri, ce ar trebui să fie cunoscute, reprezintă o noutate pentru factorii poștali?

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Da de cand plm e postarita izvor de lege!
3
0
Ajunge ce pretenti aveti . Posta e posta si punct restu e cancan
1
2
Sper sa intre inchida . pierde vara
4
2
Asta e legea . Cum sa beneficieze o persoana de bunul unei alte persoane? Este normal sa ceara procura sau sa vina persoana. E o aberatie ce cereti
3
6
Daca asa estw legea trebuie respectata.
2
6
Modul asta de abordare al postaritei, este intentionat pentru a baneficia de SPAGA.
6
4
Chemi un notar la Spital si iti face mamica procura!
5
4

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108