REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.8° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.8° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

RECORDURI ABSOLUTE înregistrate de PORTURILE CONSTĂNȚENE, în 2021

RECORDURI ABSOLUTE înregistrate de PORTURILE CONSTĂNȚENE, în 2021

Replica API 9 decembrie 2021 | 19:00 2288

Porturile constănțene se îndreaptă către noi recorduri absolute în mai multe domenii de interes. Astfel, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA a organizat în cursul zilei de miercuri, 8 decembrie a.c., o conferință de presă susținută de către directorul general, Florin Goidea, în care au fost prezentate o retrospectivă a anului curent.

Porturile maritime românești, spre un trafic de mărfuri record în 2021

Traficul de mărfuri în porturile maritime românești se îndreaptă anul acesta spre un record absolut, peste valoare înregistrată în anul 2019. Conform datelor preliminare ale CN APM SA, traficul total de mărfuri este de 62,85 milioane tone în primele 11 luni ale anului 2021, față de 55,40 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut, cu o creștere de 13,46%. Estimând, pe baza unei medii a traficului de mărfuri înregistrat în lunile decembrie din ultimii 5 ani, la sfârșitul anului 2021, traficul total ar putea atinge 68 milioane tone.

În ceea ce privește traficul de cereale, trebuie menționat faptul că acesta a atins 23,73 de milioane de tone, cu o creșterea de aproximativ 18,9% față de anul trecut, fiind înregistrat cel mai mare trafic din istoria Portului Constanța. Creșteri semnificative de trafic se regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: petrol brut, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, semințe uleioase și fructe oleaginoase. Scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la îngrășăminte, produse chimice și celuloză și deșeuri de hârtie.

Investițiile din fondurile europene, la nivelul porturilor constănțene

În ceea ce privește investițiile din fondurile europene, există un număr de 3 proiecte. Vorbim despre extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 10 bis – Poarta 10, modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei în Porul Constanța, dar și un proiect ce prevede infrastructura pentru operațiuni sigure și pentru protecția mediului. Recent, au fost finalizate proiectele privind implementarea unei dane specializate într-o zonă de adâncimi mari, dar și modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța.

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța este implicată, în prezent, în atragerea de fonduri europene în valoare totală de 400 milioane euro prin intermediul Programul Operațional Infrastructura Mare,, Program Operațional Transport 2021-2027 și CEF Transport 2021.

Eficientizarea porturilor maritime românești din punct de vedere energetic este una dintre prioritățile CN Administrația Porturilor Maritime. Urmând aceste direcții, CN APM SA este parte a proiectului EALING, proiect care se referă la posibilitatea alimentării navelor prin surse de energie electrică de la țărm pe timpul staționării în porturi, eliminându-se astfel consumul de carburanți. Prin această metodă, se reduc emisiile de gaze în atmosfera din porturi și zgomotul produs de generatoarele de curent ale navelor.

Alimentarea prin surse de energie de la țărm (OPS - Onshore Power Supply) este considerată o soluție pentru reducerea poluării generate de navele care sosesc în porturile UE. Potențialul acestui tip de alimentare a navelor este evidențiat și în legislația UE privind infrastructura pentru combustibili alternativi, conform căreia alimentarea electrică de la țărm va fi instalată cu prioritate în porturile TEN-T, dar și în alte porturi, până la 31 decembrie 2025.

Aceste porturi fac parte din diferite bazine: Marea Mediterană (Valencia, Barcelona, Ancona, Trieste, Monfalcone, Veneția, Pireu, Rafina și Koper), Marea Neagră (Constanța, Varna și Burgas), Atlantic (Gijon, Huelva, Leixoes și Azore) și Marea Nordului (porturile irlandeze prin intermediul biroului irlandez de dezvoltare maritimă), urmăresc adaptarea la un nou regim de utilizare a combustibililor alternativi în sectorul maritim.Coordonatorul proiectului este Fundația Valencia Port și se desfășoară în perioada iunie 2020 – iunie 2023. Proiectul se desfășoară sub inițiativa CEF (Connecting Europe Facility 2019) și are un buget total de 6.960.240 EURO.

Video:

Andreea VREJOIU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108