REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
8.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Remorcherele care acţionează pe Dunăre, în deltă, sunt depăşite! Nici piese de schimb nu se mai găsesc pentru ele!

Remorcherele care acţionează pe Dunăre, în deltă, sunt depăşite! Nici piese de schimb nu se mai găsesc pentru ele!

Replica API 9 mai 2018 | 00:00 562

Sursă foto şi video: www.ghiduldelteidunarii.ro

Ministerul Transporturilor a anunţat că anul acesta urmează să fie dat în funcţiune un remorcher care va acţiona pe Dunăre, în zona portului Sulina. Remorcherul a fost construit, iar în 2018 urmează să fie plătită ultima factură şi pusă în funcţiune nava. Valoarea totală a proiectului este de 29,9 milioane de lei, dintre care în 2018 urmează să fie cheltuiţi aproximativ 18 milioane de lei.

„În prezent AFDJ RA Galaţi deţine, în vederea efectuării operaţiunilor de asistenţă la navele maritime la intrarea pe Canalul Sulina şi trecerea prin cotul Tulcea, de intervenţie în cazul producerii unor evenimente de navigaţie, doar două remorchere ce au capacitatea şi dotările necesare, respectiv GHEORGHIENI 2 ŞI GALAŢI 3. Remorchetul GHEORGHIENI 2 operează în zona portului Tulcea şi este o navă construită în anul 1980, în China. Remorchetul GALAŢI 3 se află la intervenţie în portul Sulina şi a fost construită în 1983, la Şantierul Naval Drobeta Turnu Severin.

Vechimea acestor remorchere face deosebit de dificilă menţinerea acestora în stare de stare de funcţionare, prin prisma tehnologiilor învechite existente la bord şi a dispariţiei de pe piaţă a furnizorilor de piese şi echipamente. De asemenea, periodic (la un interval de 2,5 ani) navele sunt scoase din exploatare, în vederea efectuării reparaţiilor planificate pe doc, necesare prelungirii valabilităţii documentelor de navigaţie.

Pe perioada efectuării acestor reparaţii, AFDJ RA Galați se află în imposibilitate de a-şi îndeplini obligaţiile ce îi revin în calitate de autoritate de căi navigabile, neavând o altă navă disponibilă”, au precizat reprezentanţii ministerului de resort.

În anul 2016 a fost aprobată achiziționarea unui remorcher având zona de navigație maritimă GMDSS A2, până la 50Mm față de țărm, iar finanțarea este asigurată de la bugetul de stat. Indicatorii tehnico – economici au fost aprobați prin OMT nr. 710/2016. Construcția remorcherului a fost finalizată, iar în anul 2018 se va achita ultima factură și se va pune în funcțiune nava.

De asemenea, în 2018 urmează să fie desfăşurat un proiect pentru protecţia malurilor Canalului Sulina. „Protecţia malurilor Canalului Sulina contra deteriorărilor produse prin navigaţia navelor maritime de mare capacitate este necesară pentru: protejarea zonei Deltei Dunării, stoparea procesului de eroziune masivă a malurilor Canalului Sulina, menţinerea sub control a scurgerii apelor pe Canalul Sulina, reducerea volumului de aluviuni deversate în mare prin gura canalului Sulina. Finanțarea studiului de fezabilitate a fost asigurată prin POS-T 2007 – 2013, urmând ca proiectul pentru execuția lucrărilor să fie depus pentru finanțare pe POIM 2014 – 2020”, au arătat reprezentanţii ministerului. Perioada de realizare este 2018 – 2020, suma totală alocată este de 374, 047 milioane de lei, dintre care în 2018 urmează să fie alocate aproximativ 3 milioane de lei.

F.B.

Video:

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Sunt foarte bune lasati le sa navigheze pe Dunare sa ne luam motorina si boabele de la marinari.Traiasca Politia Frontiera!.
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108