REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
9.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Rolls-Royce încearcă revenirea la navigaţia cu pânze, din cauza preţurilor carburanţilor

Rolls-Royce încearcă revenirea la navigaţia cu pânze, din cauza preţurilor carburanţilor

Replica API 12 iulie 2013 | 00:00 150

Rolls-Royce Holdings, companie cunoscută în principal pentru motoare de avion, dezvoltă un vas maritim cu propulsie pe bază de pânze şi bio-metan, în contextul noilor reglementări privind emisiile poluante, care forţează transportatorii să opteze pentru carburanţi mai costisitori. Rolls-Royce consideră că modificarea condiţiilor din industria transporturilor maritime va facilita începutul unei noi ere a vasului cu pânze, transmite Bloomberg.

Compania britanică anticipează o nouă paradigmă în domeniul navelor cargo, cu un design mai hidrodinamic şi sisteme de propulsie hibridă.

Astfel, Rolls lucrează la dezvoltarea unei nave capabile să transporte 4.500 de tone, împinsă de o pânză cu înălţimea de peste 50 de metri şi motoare pe bio-metan.

"Suntem la începuturile tranziţiei către o nouă eră", a declarat Oskar Levander, vicepreşedinte pentru inovaţie la divizia maritimă a Rolls-Royce, care anticipează că industria va merge spre combustibili alternativi, gaz natural lichefiat şi sisteme de propulsie eoliană de înaltă complexitate.

Primele proiecte de ambarcaţiuni cu propulsie hibridă datează de acum 150 de ani, când pânzele au fost înlocuite de motorul cu aburi.

Prototipul B9 pregătit de Rolls va avea o lungime de 100 de metri, iar sistemul principal de propulsie va fi o pânză ridicată pe un catarg automatizat. Motoarele pe bio-metan vor reprezenta sistemul secundar de propulsie.

La faza de proiectare participă şi designerul Rob Humphreys, care elaborează iahturi de competiţie pentru Cupa Americii.

Rolls-Royce va furniza şi o centrală capabilă să producă metan prin arderea deşeurilor, iar pânza şi motoarele pe bio-metan vor putea fi utilizate şi simultan, în configuraţii optime adaptate condiţiilor de călătorie.

Aproximativ 90% din flota cargo la nivel mondial este propulsată de carburant tradiţional, care deşi relativ ieftin, cu un cost mediu de aproximativ 600 de dolari pe tonă, este unul dintre cele mai grele şi poluante produse din petrol, cu un conţinut sulfuros de 3,5%.

Organizaţia Maritimă Internaţională a coborât începând de la 1 iulie 2010 limita de conţinut de sulf în carburant la 1% pentru mai multe zone, printre care Canalul Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică şi porţiuni vaste din ţărmul Statelor Unite.

De la 1 ianuarie 2015, navele care călătoresc prin aceste zone trebuie să treacă la carburanţi cu un conţinut de sulf de maximum 0,1%. Până în 2020, toate vasele maritime care circulă pe oceane vor fi limitate la maximum 0,5% sulf în combustibil, potrivit calendarului impus de organizaţie.

Navele cu propulsie eficientă şi emisii mai reduse de gaze cu efect de seră sunt mai scumpe, necesitând o investuţie iniţială mai ridicată, însă Rolls-Royce susţine că acest cost suplimentar poate fi recuperat în 3-5 ani datorită eficienţei ridicate.

sursa: mediafax.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108