REPLICA ONLINE CONSTANTA

16° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

S-a dat startul programului RABLA 2018. Iată ce acte sunt necesare!

S-a dat startul programului RABLA 2018. Iată ce acte sunt necesare!

Replica API 16 martie 2018 | 00:00 436

Sursa: autobild.ro

Programul Rabla 2018 a fost lansat, joi, 15 martie a.c., de către Administraţia Fondului pentru Mediu. Suma alocată sesiunii de finanţare din 2018 a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional este 133.000 mii lei, din care: 113.000 mii lei pentru persoane fizice și 20.000 mii lei pentru persoane juridice.

Pentru o maşină predată la Remat în vederea cumpărării uneia noi, statul decontează 6.500 de lei. Conform calculelor, Administraţia Fondului pentru Mediu va finanţa astfel parţial cumpărarea a peste 20.400 de maşini.

Pentru a obţine prima de casare în programul Rabla, persoanele fizice trebuie să fie rezidenți în România, să nu aibă datorii la bugetul local şi să predea la casare un automobil vechi de cel puţin opt ani.

Se impune subliniat că autoritățile au renunțat la a solicita ca autoturismele să aibă inspecția tehnică periodică valabilă. Mașina veche trebuie predată unui colector autorizat și radiată din circulație. Ultima etapă constă în achiziționarea automobilului nou. Prima de casare se scade direct din prețul mașinii noi, astfel că banii de la stat nu se alocă efectiv cumpărătorului.

Acte necesare pentru casare: actul de identitate al solicitantului şi după caz, al proprietarului rablei care a cedat prima de casare; certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în original şi copie legalizată; cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi copie legalizată; certificatul de atestare fiscală (în original), din care rezultă că nu există restanţe către bugetul local, emis de către autoritatea publică locală (primărie); în cazul cesiunii primei de casare, este necesar şi un certificat de atestare fiscală emis pentru proprietar; declaraţie pe proprie răspundere, prin care solicitantul se angajează să cumpere o maşina nouă de la dealer.

După depunerea respectivelor acte, dealerul auto eliberează nota de înscriere, după care începe procedura de casare a rablei. În termen de 30 de zile de la obţinerea notei de înscriere, cei interesaţi trebuie să caseze maşina veche şi să depună dosarul complet la dealer.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
ce acte sunt necesare pentru pers juridica pentru dosarul care se depune la AFM pentru obtinerea primei de casare de 6500 lei ?
0
0
Epoca epoca masina
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108