SCANDAL pe breteaua RUTIERĂ de la Agigea, între ABC VAL și Portul Constanța
SCANDAL pe breteaua RUTIERĂ de la Agigea, între ABC VAL și Portul Constanța
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCNAPM a acordat contractul de lucrări pentru execuţia Bretelei rutiere de conectare cu DN 39 asocierii IMPLENIA Baugesellschaft mbH - ABC VAL Constanța, în 2014. Deși ar fi trebuit să fie finalizat într-un an de zile, podul a fost aproape gata cu o întârziere de luni bune peste termenul stabilit. Iată că, la 6 ani de la semnarea contractului, între IMPLENIA Baugesellschaft mbH - ABC VAL Constanța și CNAPM au rămas lucruri neterminate. Compania nu ar fi plătit către constructor întreaga sumă de bani, motiv pentru care, patru ani de zile, s-au judecat în instanță. Procesul a fost tranșat anul trecut, pe fond, de Tribunalul Constanța, obligând compania la plata sumei de peste 3 milioane de lei, către ABC VAL și austriecii de la Implenia. Și asta nu este tot!
Proiectul de reabilitare a Bretelei rutiere de conectare cu DN 39 a apărut, în urmă cu vreo 10 ani, ca o necesitate datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a Municipiului Constanţa şi crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă, iar pe de alta parte, asigurării unei legături directe dintre zonele de Nord şi de Sud ale portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului. În 2014, contractual de execuție a fost atribuit Asociererii Implenia Baugesellschaft mbH - ABC VAL Constanta. Colaborarea dintre asociere și Portul Constanța a atras după sine și un litigiu în instanță, care continuă și astăzi.
Inițial, procesul a fost tranșat anul trecut, pe fond, de Tribunalul Constanța, obligând compania la plata sumei de peste 3 milioane de lei. Mai mult, CNAPM a fost obligată la extinderea perioadei de execuție a lucrărilor cu un număr de 288 de zile calendaristice, precum şi la plata costurilor suplimentare în cuantum de 2.365.476,59 lei la care se adaugă TVA şi dobânda, semn că, nici până astăzi noul pod rutier nu este finalizat în proporție de 100 %. Litigiul continua și astăzi, Portul Constanța contestând decizia de fond, pe 25 martie.
Conducerea CNAPM nu comentează
Contactată pentru un punct de vedere, conducerea CNAPM a precizat că ”este un proces pe rol, s-a formulat un recurs în termenul legal. Ținând cont că litigiul este pe rol, nu putem să vă furnizam alte informații din dosar.”.
La rândul său, unul dintre foștii directori ne-au precizat că este vorba despre niște sume de bani pe care CNAPM ar trebui să plătească asocierii în cauză, însă nu a știut să precizeze de la s-a ajuns la această situație, pentru că nu era atunci director. CNAPM era condusă, la vremea respectivă, Valeriu Nicolae Ionescu.
Despre Implenia
Implenia Baugesellschaft m.b.H are sediul central în Viena (Austria) și s-a format prin fuziunea holdingurilor Zschokke și Batigroup (acesta, la rândul său, a luat naștere în iulie 1997 din fuziunea a trei grupuri de construcții: Preiwerk Holding AG, Schweizerische Strassenbau-und Tiefbau-Unternehmung AG și Schmalz Holding AG). În martie 2015, o altă mare firmă de construcții germană, Bilfinger Baugesellschaft m.b.H. (care activează în Germania, Austria, România și Suedia) a devenit parte a grupului, triplând cota de piață a Implenia în domeniul infrastructurii europene. Firma a câștigat, de-a lungul anilor, mai multe contracte cu statul.
Și ABC Val, una dintre cele mai cunoscute firme din Constanța, din domeniul construcțiilor, lucrează de mulți ani cu statul. Firma este deținută de milionarii Vasile Costea şi Bogdan Nicolae Grădinaru.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News