REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
9.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Sicrie plutitoare: condiţii jalnice pe navele înmatriculate în paradisurile fiscale

Sicrie plutitoare: condiţii jalnice pe navele înmatriculate în paradisurile fiscale

Replica API 31 mai 2014 | 00:00 135

Sindicatul Liber al Navigatorilor, verificări la Marea Neagră

Sindicatul Liber al Navigatorilor, verificări la Marea Neagră

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SNL), în calitate de membru al Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF), condus de Adrian Mihălcioiu, a încheiat campania de depistare a cazurilor de nereguli, în raport cu legislaţia şi regulamentele internaţionale şi în materie de angajări de personal. "Black Sea Campaign" s-a desfăşurat între 26 şi 30 mai a.c. şi, la capătul controalelor desfăşurate, Mihălcioiu a prezentat şi un prim raport, în cadrul unei conferinţe de presă, organizată vineri.

Inspecţiile au fost desfăşurate pe parcursul a cinci zile în toate porturile din Marea Neagră ale ţărilor riverane, Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, România şi Bulgaria. În solidaritate cu acţiunile din Marea Neagră, au participat şi organizaţiile reprezentative ale navigatorilor din Israel. "S-a acţionat în toate porturile din Marea Neagră şi avem şi o solidaritate cu sindicatele navigatorilor din Israel, care au făcut campanie de solidaritate pentru această acţiune a noastră. Scopul acţiunii noastre rămâne acela de a atrage atenţia autorităţilor cu ceea ce găsim noi pe nave şi pentru a încerca să îndrepte ceea ce este de îndreptat. Condiţiile de muncă şi drepturile navigatorilor trebuie aduse în standarde normale şi în Marea Neagră şi, clar, în acest al treilea an de inspecţii, se vede foarte bine că s-a progresat foarte mult, mai mult probabil în alte zone, unde foarte greu se mai mişcă ceva. La noi, lucrurile merg în ritm accelerat către bine. Deşi, încă găsim nave aflate sub pavilioane care nu respectă condiţiile de muncă şi viaţă ale navigatorilor. Găsim, în Marea Neagră, nave care n-au condiţii de viaţă şi de lucru la bord, navigatori care se îmbolnăvesc, nu au parte de îngrijire medicală, n-au parte de condiţii sigure de lucru, nave care se scufundă, navigatori care mor", a declarat Mihălcioiu.

Cât de vechi sunt navele unde s-au constatat nereguli

"Din 38 de nave verificate, au fost 463 de navigatori, de diferite naţionalităţi. Cei mai mulţi sunt sirieni, apoi urmează navigatorii din Turcia, Filipine şi România. Iată, avem şi navigatori români, 29, faţă de 2, anul trecut, ceea ce înseamnă un pas înainte, pentru că şi navigatorii români vin spre bazinul Mării Negre, unde condiţiile de muncă sunt bune. Am găsit şi nave care sunt în standarde, unde sunt şi navigatori români", a precizat Mihălcioiu, care a adăugat faptul că, în continuare, nave non-UE sunt cele care creează probleme, fiind "acoperite" de paradisul fiscal. "Cele mai multe nave fără probleme sunt cele din UE, cu pavilioane din UE. Avem şi o navă care este suspectă de contract dublu, dar încă mai analizăm să vedem dacă, într-adevăr, navigatorii îşi primesc sumele de bani din contract sau nu, am cerut detalii de la sindicatele care au semnat acele contracte cu armatorii, aşteptăm să ne vină rezultatele, pentru că, la bord, nu ni s-au prezentat contractele individuale şi am văzut că erau cam reticenţi. Nave non-europene, 229 de navigatori lucrează pe nave care sunt sub standard. Jumătate din cei ce pe care i-am găsit lucrează pe nave care au probleme. Navele cu probleme sunt sub pavilioane precum Togo, care nu respectă nici o convenţie, apoi Turcia şi Panama, câte patru cazuri, Belize, Tanzania, Moldova, în general nave în paradisurile fiscale", a declarat Mihălcioiu. În ceea ce priveşte vechimea navelor, liderul SNL atrage atenţia asupra faptului că un procent covârşitor de vapoare au ajuns în stadiul în care reparaţiile sau dotările suplimentare nu ajută la nimic, ele nemaiputând fi încadrate în standarde. "Cât despre navele vechi, ne întâlnim, din păcate, cu aceleaşi elemente. Foarte, foarte vechi, până în zece ani sunt doar 20%, între zece şi 20 de ani sunt 14%, restul sunt peste 20 de ani. Dacă ne uităm, între 30 şi 40 de ani, sunt aproape 30%. Am întâlnit nave de 43 de ani vechime, care nu mai corespund pur şi simplu standardelor, adică indiferent ce i-ai face nu poţi să mai spui că este într-un standard conform convenţiilor şi cerinţelor actuale", a concluzionat Mihălcioiu. "Black Sea - Labour inspection in ports" s-a desfăşurat şi cu participarea Autorităţii Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor, Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare şi, spre bucuria lui Mihălcioiu, a doi voluntari. Pentru campania din acest an, s-au format trei echipe de control, pentru porturile Midia, Constanţa şi Constanţa Sud - Agigea.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108