REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
15.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Şoferii care nu ştiu limba română pot muri călcaţi de tren

Şoferii care nu ştiu limba română pot muri călcaţi de tren

Replica API 30 ianuarie 2013 | 00:00 176

Barierele nu funcţionează, hoţii sunt liberi!

Barierele nu funcţionează, hoţii sunt liberi!

În Constanţa se fură ca-n codru! Componentele de cale ferată sunt cele mai vizate de hoţi, lucru care i-au adus la disperare pe oamenii legii. Un astfel de eveniment a avut loc şi în cursul zilei de duminică, 27 ianuarie, când trei infractori au fost prinşi în plină acţiune de către poliţişti, în timp ce furau mai multe relee de la nivel cu calea ferată. Este vorba despre Valentin Ionuţ Atudoroaei, din Castelu, Laurenţiu Gerogian Ion şi Adrian Vasile, ambii din Cuza Vodă, care au fost reţinuţi pentru 24 de ore. Însă, după aceea, borfaşii au fost eliberaţi, spre disperarea poliţiştilor, dar nu numai, care spun că în acest mod nu se va îndrepta niciodată situaţia. Mai mult decât atât, un alt furt a avut loc acum câteva zile, pe strada Caraiman, din pricina căruia bariera de la calea ferată nu mai funcţionează. Nici bariera de pe bulevardul Aurel Vlaicu, pe varianta de legume-fructe, nu funcţionează, însă aici a fost montat un panou: "Barieră defectă - Respectaţi indicaţiile rutiere", dar pe care cu siguranţă nu îl veţi remarca pe timp de noapte! Mai mult, suntem foarte curioşi ca CFR să ne răspundă la următoarea întrebare: cum vor înţelege turcii, bulgarii, în general străinii care NU CUNOSC limba română, mesajul de pe panou?

Linia Bucureşti - Constanţa va fi păzită de jandarmi

Până la remedierea situaţiei, traficul rutier va fi ghidat de indicatoare rutiere. Cum situaţia este una gravă, furturile fiind la ordinea zilei, punând, astfel, traficul feroviar în pericol, iar autorii, în cele mai dese cazuri, se dovedesc a fi foarte greu de identificat, luarea unor măsuri drastice a fost mai mult decât esenţială. Ca atare, linia ferată Bucureşti - Constanţa ar putea deveni obiectiv strategic, întrucât ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a iniţiat o ordonanţă de urgenţă prin care tronsonul va fi păzit de Jandarmerie.

Ce spune directorul Regionalei CFR Constanţa şi cât constă releele furate

"Ambele bariere de pe strada Caraiman sunt funcţionale din punct de vedere al semnalizării luminoase. Ele au fost asigurate cu indicatorul STOP, motivul fiind cel al furtului de relee. Să sperăm că odată cu apariţia cât mai rapidă a legii prin care vom fi ajutaţi de jandarmi pentru asigurarea pazei pe anumite tronsoane, aici mă refer la tronsonul Constanţa - Bucureşti, să sperăm că lucrurile vor reintra cumva în normal. Consecinţa va fi, indiscutabil, scăderea numărului de minute a duratei de parcurs dintre Bucureşti şi Constanţa pe calea ferată, undeva la două ore jumătate, faţă de patru ore jumătate sau cinci cât se fac acum. Un releu este undeva la 300 - 700 de euro. În seara respectivă, vineri spre sâmbătă, când au fost furate releele de la cinci bariere printre care şi cele de pe Caraiman, s-au furat în total 150 de relee. Din câte se pare, au fost prinse trei persoane la o barieră la Eforie Sud, dar nu ştiu dacă sunt aceeaşi care au acţionat şi în noaptea de vineri spre sâmbătă. Să vedem ce vor primi şi pentru ce perioadă de timp", a declarat, pentru "Replica", Dorin Maer, directorul Regionalei CFR Constanţa. Facem însă o precizare aici: semnalul luminos NU FUNCŢIONA luni noapte, la fel cum nu funcţiona nici cel acustic.

Cine este vinovat şi care sunt soluţiile?

Vinovată de situaţia în care s-a ajuns este toată lumea, începând de la cel care a furat şi terminând cu cei care îi eliberează pe hoţi. Nu este pentru prima dată când borfaşii sunt eliberaţi pentru că daunele ar fi fost prea mici sau pentru că n-ar fi "pericol public" prin pagubele create. Deşi pare barbar, ne întrebăm de câte victime şi maşini spulberate pe linia de cale ferată ar fi nevoie pentru ca aceşti hoţi să rămână acolo unde le este locul, după gratii, fără a fi nevoiţi să mai pună în pericol vieţile cetăţenilor nevinovaţi? De asemenea, nici atitudinea conducerii CFR nu trebuie omisă: situaţia este tratată cu o oarecare lejeritate la capitolul informare a cetăţenilor cu privire la pericole! La fel, şi cei care au centre de colectare a fierului vechi dau dovadă de o inconştienţă de neimaginat, atunci când primesc componente de cale ferată.

Vom reveni.

Liliana CHIRU, Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108