Soluţiile MAI pentru aglomeraţia de la Permise şi Paşapoarte, rezolvate doar în acte. Ce spune secretarul de stat Dan Chirică
Soluţiile MAI pentru aglomeraţia de la Permise şi Paşapoarte, rezolvate doar în acte. Ce spune secretarul de stat Dan Chirică
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMihai Dan Chirică
Serviciul de Permise din Constanța are sediu nou, dar problemele încă există, atât la nivel local, cât și la nivel național. Prezent la inaugurarea sediului, la o săptămână după ce activitatea a început acolo, a fost și secretarul de stat MAI, Mihai Dan Chirică, care a spus că situația personalului lipsă din structura națională urmează a fi rezolvată după noile angajări. Astfel, timpii de așteptare ar urma să fie reduși.
Liviu Vârșă, șeful de Permise și Înmatriculări Constanța a subliniat faptul că nu există un deficit mare de personal, doar trei posturi fiind scoase la concurs în prezent. „Avem 25 de angajați. Nu știu dacă ați remarcat, dar avem trei anunțuri de angajare. Avem trei posturi care erau vacante. Urmează în perioada imediat următoare să le ocupăm prin concurs”, a spus șeful de la Permise, Liviu Vârșă.
La nivel de MAI situați stă altfel. Secretarul de stat, Mihai Dan Chirică, a spus că în prezent sunt scoase la concurs 137 de posturi din sursă externă, salariile fiind unele normale, „pe care și le poate permite ministerul”. În țară, o persoană este programată și la 9 luni, după cum a recunoscut chiar el, pentru proba practică după ce se ia proba scrisă. În acel moment, dacă persoana respectivă pică proba practică, trebuie să se înscrie din nou, asta pentru că sunt slabe șanse să se încadreze în valabilitatea de un an a dosarului. El consideră că prin noile angajări, timpii respectivi vor fi reduși, această problemă având o soluție clară.
„La nivelul MAI s-a făcut o analiză, și împreună cu doamna ministru, am hotărât că toate posturile vacante la serviciile publice comunitare, atât la Pașapoarte, cât și la Permise, se vor scoate la concurs. Este vorba numai la Permise de 137 de posturi în plus. Ele existau în organigrama serviciului, dar nu erau ocupate. Fie s-au pensionat, fie s-au mutat. Este o prioritate pentru noi comfortul cetățeanului. Știu că au fost cazuri în țară, mai ales vara la Pașapoarte, cetățenii stăteau la cozi imense. Cetățeanul nu mai trebuie să stea la coadă”, a declarat secretarul de stat, Mihai Dan Chirică.
De altfel, este și „vina” candidatului dacă nu ia din prima. Asta reiese din ce a declarat secretarul de stat. Candidatul trebuie să fie sigur pe ceea ce știe și să fie pregătit pentru a putea intra în sala de examinare sau în mașina de examen. El consideră că singura problemă care duce la aglomerația din sediile serviciilor de Permise este lipsa personalului. „Ca să fii polițist examinator, trebuie să faci și un curs. După ce vom face angajările, timpul va scădea semnificativ. Depinde de pregătirea candidaților. Dacă aceștia sunt pregătiți și au toate cunoștințele, aptitudinile pentru a lua permisul de conducere, cred că poate să dea și o singură dată. Nu cred că este niciun fel de problemă. MAI a suferit un deficit foarte mare – peste 18,000 de indicatori. Prioritatea ministrului Carmen Dan, dar și a noastră, a conducerii, este să ocupăm aceste posturi”, a conchis trimisul lui Carmen Dan.
Totuși, ministerul doamnei Dan se ocupă de implementarea de aplicații pe site-uri. Cam asta este soluția pentru a mai decongestiona fluxul ridicat de oameni de la Pașapoarte și Permise. Cât de eficiente sunt acestea? Prea devreme pentru a se pronunța cineva. La Pașapoarte, în Constanța, există un modul de programare online pe site-ul instituției încă din luna octombrie. Oamenii nu prea s-au înghesuit să facă programare online, cozile fiind încă destul de consistente.
„O a doua măsură, se vor lansa noile site-uri ale Instituțiilor Prefectului, care vor avea integrate module de programare online. La Direcția Generală de Pașapoarte, deja modulul la nivel național este disponibil. Pe partea de înmatriculări și permise, există module făcute de fiecare instituție, iar noi încercăm să le centralizăm într-un modul unic, astfel încât să ne dea o imagine completă cu privire la aglomerarea la ghișee și să putem să luăm decizii bune”, a adăugat secretarul de stat.
De altfel, pentru a veni în ajutorul serviciului de Pașapoarte, Chirică a precizat că o clădire aflată lângă Poliția Rutieră în Constanța va deveni noul sediu al serviciului după ce se termină reabilitarea și renovarea clădirii. Când asta? Încă nu se cunoaște o dată exactă.
„În penultima ședință de Guvern, am reușit să luăm din patrimoniul Jandarmeriei Române o clădire de 800 de metri pătrați, la intrarea din Constanța, și o trecem în patrimoniul Prefecturii. Urmează ca în primul trimestru să facem niște lucrări de reparații și să mutăm și Serviciul de Pașapoarte în clădirea nouă. Este o prioritate cel puțin a mea, dar și a doamnei ministru Carmen Dan. Este la intrare în Constanța, lângă Brigada Poliției Rutiere”, a mai spus Chirică.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News