REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.7° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.7° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Violența în familie, tema unui proiect Erasmus desfășurat la Liceul Teoretic „George Călinescu” din Constanța

Violența în familie, tema unui proiect Erasmus desfășurat la Liceul Teoretic „George Călinescu” din Constanța

Replica API 20 septembrie 2018 | 00:00 212

Miercuri, 19 septembrie a.c., a avut loc la Hotelul Ibis din Constanța conferința de încheiere a proiectului Erasmus + WIDE (Witnessing Domestic Violence and an Audit Education in the School System), acțiunea cheie fiind cooperarea pentru inovare și parteneriate strategice.

La conferință au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Constanța, directori ai unităților de învățământ preuniversitar din oraș și reprezentanți ai instituțiilor partenere. De asemenea, au fost prezenți formatorii cursului de formare pe modelul de intervenție WIDE, precum și participanții la acest curs, care s-a derulat la Liceul Teoretic George Călinescu în perioada 2-3 noiembrie 2017.

Cu prilejul acestei conferințe, au fost prezentate principalele obiective ale proiectului și beneficiile cursului de formare pentru profesori și pentru elevii care au asistat sau asistă la scene de violență intrafamilială, cu consecințe care pot fi dezastruoase pentru dezvoltarea lor emoțională și care le pot afecta în mod negativ randamentul școlar.

Profesorii formați pe modelul de intervenție WIDE vor putea să identifice elevii afectați de acest flagel, îi vor asculta în mod activ, le vor putea oferi suport emoțional, vor putea empatiza cu aceștia și îi vor putea consilia. Profesorii vor lucra în echipă cu celelalte cadre didactice, cu colegii elevilor și cu familiile victimelor. În funcție de gravitatea situației, aceștia vor ști când să ceară sprijinul psihologului școlii, al direcțiunii, iar dacă situația o impune, ajutorul poate fi externalizat.

Din perspectiva modelului WIDE, școala trebuie să devină un loc în care elevii afectați de asistarea la scene de violență domestică pot să găsească înțelegere sau pot să primească ajutor. În cele mai multe situații, ajutorul trebuie dat sub semnul anonimatului, fără a expune elevii afectați și poate consta în activități extracurriculare care îi pot ține pe copii departe de un mediu familial ostil. De asemenea, pot fi inițiate jocuri de rol, dezbateri pe tema violenței domestice realizate cu întreaga clasă, care le permit elevilor, victime ale violenței domestice, să-și exprime emoțiile fără a-și dezvălui identitatea.

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108