Vom MERGE cu TRENUL, între Constanța și Mangalia, cu 160 km/h?
Vom MERGE cu TRENUL, între Constanța și Mangalia, cu 160 km/h?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCFR vrea să modernizeze calea ferată care unește Constanța cu Mangalia, iar pentru asta a pus la bătaie peste 12 milioane de lei în vederea realizării unui studiu de fezabilitate. Problema este că ales pentru acest studiu o firmă anchetată de DIICOT pentru prejudicierea cu 34 de milioane de lei a CFR, adică aceeași companie de stat care îi mai oferă acum câteva milioane de lei.
CFR vrea să electrifice și să modernizeze calea ferată Constanța- Mangalia, astfel încât trenurile de călători să ajung să circule pe această rută cu 160 km/h.
”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a desemnat asocierea Baicons Impex - ISPCF SA câștigătoare a procedurii de licitație publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată Constanța – Mangalia (43 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a anunțat compania.
Oferta financiară a asocierii Baicons Impex - ISPCF SA a fost de 7.770.000 lei, fără TVA, în condițiile în care valoarea estimată inițial era de 12,02 milioane lei. Durata de derulare a contractului este de 9 luni.
Ce spune DIICOT despre Baicons Impex SRL
Interesant este că CFR a ales să plătească pentru acest studiu chiar firma care i-a furat 34 de milioane de lei, conform procurorilor DIICOT. Baicons Impex SRL și patronul său, Marin Baicu, sunt anchetați pentru delapidare și spălare de bani într-un dosar deschis încă din 2014. Conform DIICOT, Baicu și firma sa, alături de alte câteva companii, „au iniţiat şi constituit un grup infracţional organizat ce a avut drept scop obţinerea prin mijloace frauduloase a unor mari sume de bani, provenite din fonduri publice angajate de companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor (Compania Naţională de Căi Ferate şi CNADNR) pentru organizarea şi derularea unor achiziţii publice de lucrări de infrastructură feroviară şi rutieră”.
„Modalitatea de săvârşire a faptelor constă în obţinerea de către membrii grupului infracţional organizat a unor contracte de infrastructură rutieră şi feroviară şi derularea lor în condiţii păgubitoare pentru companiile de stat achizitoare, prin angajarea unor cheltuieli nereale, aparent necesare derulării proiectelor, operaţiuni urmate de transferul unor mari sume de bani, în mod succesiv din conturile companiilor de stat, în conturile societăţilor controlate de inculpaţi, pentru ca în final, aceste sume să fie retrase în numerar sau folosite de inculpaţi în interes personal, pentru achiziţia unor imobile în centrul Capitalei sau pentru plata unor vacanţe şi cumpărături de lux”, arăta DIICOT la acea vreme.
Prejudiciul creat de gruparea infracțională anchetată de DIICOT se ridică la 34 de milioane de lei.
A majorat prețul unui proiect de 100 de milioane de euro
Iar Baicons Impex SRL mai este cunoscută pentru un lucru: un studiu de fezabilitate pentru reabilitarea căii ferate dintre Cluj Napoca şi Episcopia Bihorului a majorat preţul proiectului cu 100 de milioane de euro şi a devansat termenul de finalizare din 2020 în 2025.
Cu toate acestea, Baicons Impex SRL a primit majoritatea contractelor pentru studiile de fezabilitate ale CFR din ultimii ani, chiar dacă unele nu au fost folosite niciodată. Este vorba despre zeci de contracte, în valoare de peste 20 de milioane de euro.
Firma cu sediul în București a raportat pentru 2020 afaceri de 16,2 milioane de lei și un profit net de 1,7 milioane lei, cu 56 de angajați, precum și datorii de 3,3 milioane lei.
Rocsana CRISTEA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News