REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

APIA: Cota de piaţă a autoturismelor ecologice a ajuns la 43,3%, în februarie

APIA: Cota de piaţă a autoturismelor ecologice a ajuns la 43,3%, în februarie

A.F. 13 martie 2024 | 00:00 145

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 9,5%, în februarie 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, însă autoturismele "electrificate" au raportat o creştere de 12,9% şi o cotă de piaţă de 43,3%, arată datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

APIA: Cota de piata a autoturismelor ecologice a ajuns la 43,3%, in februarie

Potrivit sursei citate, după evoluţia importantă a lunilor anterioare, februarie 2024 vine cu o scădere de 6,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi, faţă de luna similară din 2023, respectiv cu 9,6% comparativ cu ianuarie, anul curent.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 93% din total) au înregistrat, în intervalul de analiză, un volum de 11.171 de unităţi, consemnând o scădere cu 9,5%.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23,1% faţă de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creştere de 21,6% şi deţin o cotă de 17,6% din total.

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a doua lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 24,9%, care depăşeşte cu 7,3 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.

În acest context, autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,9% din piaţă, în luna februarie a acestui an, faţă de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. De asemenea, este de remarcat menţinerea ritmului de creştere a autoturismelor 100% electrice (+6,5%) şi a celor plug-in hybrid (+13,5%), de la un an la altul.

În a doua lună din acest an, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 451 de unităţi şi o scădere de 19,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 - cu 170 de unităţi (+100%), Tesla Model Y - cu 122 de unităţi (+530%), Hyundai Ioniq 5 - cu 38 de unităţi şi Renault Megane - cu 30 de unităţi.

La categoria autoturismelor Plug-in, topul este condus de Toyota RAV4, cu 54 unităţi şi o creştere de 600%, faţă de februarie 2023, urmată de Mercedes Benz GLE (40 de unităţi, +66,7%), Ford Kuga (40 de unităţi), Hyundai Tucson (26) şi Mazda CX 60 (cu 25 de unităţi).

De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota C-HR - cu 178 de unităţi (+111%), apoi Toyota Corolla (160 de unităţi, +8,1%) şi Toyota RAV4 (150 de unităţi).

Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare şi minibus s-a înregistrat, în februarie 2024, o creştere de 1,6% faţă de luna similară din anul anterior.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996, scrie Agerpres.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108