REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Dum., 28 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6713
12.4° Constanța Duminică, 28 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6713
 

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat pentru consumatori peste 350 de mii de euro, în 2023

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat pentru consumatori peste 350 de mii de euro, în 2023

Victor ROTARU 26 februarie 2024 | 10:10 386

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere - a recuperat pentru consumatori peste 350.000 euro, în 2023, cu 32% mai mult față de anul precedent.

Centrul European al Consumatorilor din Romania a recuperat pentru consumatori peste 350 de mii de euro, in 2023

Anul trecut, ECC România a instrumentat aproximativ 6.100 de solicitări sosite de la consumatori români și 230 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor, însemnând o creștere cu circa 7,5 % față de numărul solicitărilor primite în 2022. 

Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale:
•    41% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto)
•    18% îmbrăcăminte și încălțăminte
•    11% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
•    9% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă)
•    8% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)

Față de 2022, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, în continuare creștere, acestea menținându-se în vârful topului domeniilor care generează reclamații ale consumatorilor, în principal din cauza valului de plângeri înregistrate în perioada sezonului estival, într-o piață a transportului aerian încă nereglat, după cei doi ani de pandemie. 

În aceeași perioadă, numărul solicitărilor care vizează achizițiile online, fie că discutăm de îmbrăcăminte și încălțăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice, s-a menținut la un nivel comparabil cu cel al anului precedent, cele mai frecvente reclamații vizând: întârzieri în livrare, nelivrare, nerespectarea dreptului de retragere din contractele online, probleme legate de garanții.

ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei. 
 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108