REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
17.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

După 18 ani, se construiește un port pescăresc la Midia Năvodari

După 18 ani, se construiește un port pescăresc la Midia Năvodari

Andreea CONDURACHE 28 martie 2024 | 00:00 4786

În Constanţa, port la Marea Neagră, nu există un port pescăresc şi nicio fabrică de peşte. Cu toate acestea, Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură Constanţa eliberează anual mii de permise de pescuit comercial. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin ANPA, a reluat proiectul privind construirea unui port pescăresc la Midia Năvodari, proiect ce datează încă din anul 2006. Pe vremea aceea, 10 hectare de teren din portul Midia au fost transferate de la Ministerul Transporturilor la Agenția Națională de Pescuit și Acvacultură, chiar în acest scop, iar proiectul ar fi urmat să fie finanțat cu fonduri europene în valoare de 5 milioane de euro. Anii au trecut și iată-ne ajunși în anul 2024, iar la Midia Năvodari... nu există niciun port pescăresc.

Dupa 18 ani, se construieste un port pescaresc la Midia Navodari

Proiectul portului pescăresc la Midia Năvodari s-a blocat înainte de a fi început. A fost inițiat în anul 2006, atunci când autoritățile publice centrale anunțau cu surle și trâmbițe construirea primului port pescăresc la Marea Neagră, ridicat exclusiv din fonduri europene. Zece hectare de teren din portul Midia au fost transferate de la Ministerul Transporturilor la Agenția Națională de Pescuit și Acvacultură, chiar în acest scop. Se avea în vedere amenajarea de cheuri de acostare a navelor și ambarcațiunilor, achiziționarea unei macara pentru încărcarea - descărcarea construirea unei hale pentru prelucrarea, sortarea, depozitarea, refrigerarea și, eventual, congelarea peștelui, și amenajarea facilităților pentru executarea micilor reparații la nave. Anii au trecut, iar proiectul portului pescăresc a rămas pe hârtie, aruncat printr-un sertar.

Dupa 18 ani, se construieste un port pescaresc la Midia Navodari

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, a lansat în cursul zilei de miercuri, 27 martie a.c., un anunț de selecție ofertă pentru servicii de proiectare în vederea revizuirii și actualizării studiului de fezabilitate cu elemente de documentație de avizare a lucrărilor de intervenții ,,Facilități Pescărești pentru Portul Midia”. Valoarea contractului este de 262.500 de lei, fără TVA.

Dupa 18 ani, se construieste un port pescaresc la Midia NavodariMidia Năvodari

În motivarea proiectului de intervenție se menționează că în România nu există porturi pescărești specializate, iar navele de pescuit maritim trebuie să o folosească porturile comerciale pentru debarcare. Navele de pescuit în Marea Neagră folosesc ca porturi de debarcare porturile Midia, Mangalia, Constanța și Sulina. Nici unul dintre aceste porturi nu are facilități specifice de debarcare, stocare și vânzare a produselor pescărești, sau de întreținere a navelor și asigurare cu apă, combustibil și gheață. Portul Midia este un port multifuncțional, una dintre funcționalitățile acestuia fiind reprezentată de deservirea activităților pescărești. La porturile Mangalia, Constanța și Sulina nu există facilități specifice pentru navele pescărești, iar în Portul Midia facilitățile existente deserveau în trecut navele mari de pescuit oceanic astfel încât acestea trebuie adaptate la capacitatea actuală de pescuit marin care este constituită din nave de pescuit de dimensiuni mici și medii.

Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea infrastructurii specifice desfășurării activităților de pescuit la Marea Neagră. Astfel, prin dezvoltarea infrastructurii specifice desfășurării activităților de pescuit la Marea Neagră se urmărește asigurarea infrastructurii necesare acostării navelor, debarcării și stocării peștelui, administrarea și monitorizarea eficientă a capturilor de pește, prevenirea, descurajarea și eliminarea pescuitului legal, nedeclarat și nereglementat.

Terenul pe care urmează să se realizeze investiția este proprietatea publică a statului, având o suprafață de 10 ha și se află în administrarea ANPA.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cine a scris tampenia asta sa mearga la stabulatie ca e un bou. Cum nu avem in porturi facilitati pentru nave sa primeasca apa si combustibil? Serios? Pai si copaile alea mari din fer care parcheaza in port cu ce pasca mamii lor functioneaza?
0
0
Facem de toți banii restul numai contează, dar vă ajung 5 milioane la cât de flămânzi santeti?
0
0
Ideile lui Timofei capata contur, speram sa candideze indiferent din ce formatiune, chiar si independent, sa aduca orasul la adevarata valoare, omul asta iubeste orasul.
1
1
Pai in campanie se construiesc de toate.
2
0
s a facut si la Tulcea bursa de peste , facem si la midia port pescaresc ... peste nu avem dar asta mai putin conteaza ... banii sa curga .
9
0
Nimeni nu indrazneste sa se bage pe acolo , Este raiul infractorilor , evazionistilor de miliarde de euro ! O mafie siciliana este acolo , bine ca u bariera sa nu intre cine vrea si nu vrea
6
2

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108