REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
10.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Ecaterina Andronescu vrea să modifice modul de evaluare a şcolilor doctorale. Consiliul Rectorilor nu este de acord

Ecaterina Andronescu vrea să modifice modul de evaluare a şcolilor doctorale. Consiliul Rectorilor nu este de acord

Replica API 2 februarie 2019 | 02:34 438

Ecaterina Andronescu

Ecaterina Andronescu vrea să modifice evaluarea şcolilor doctorale, iar potrivit proiectului, aceasta se va face pe baza autoevaluării instituţiilor, iar în acest caz, Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii îi rămâne doar rolul de a primi rapoartele de autoevaluare, nu şi de a face verificări.

Potrivit Articolului 14 al proiectului de metodologie de evaluare a studiilor de doctorat, realizat de ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, evaluarea şcolilor doctorale se va face de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), însă doar pe baza unui raport pe care instituţiile de învăţământ îl vor trimite Agenţiei de evaluare şi acreditare. Astfel, articolul nu explică dacă ARACIS va mai continua să facă verificări din propria iniţiativă sau se rezumă doar la acel raport.

“Evaluarea periodică a unei şcoli doctorale se face de către o Agenţie de asigurare a calităţii - ARACIS, pe baza Raportului de autoevaluare a şcolii doctorale, care cuprinde documente cu privire la calitatea şi rezultatele cercetării ştiinţifice, precum şi la calitatea resurselor umane, infrastructura de cercetare ştiinţifică şi normelor proprii de reglementare”, se arată în proiectul de metodologie de evaluare a studiilor de doctorat, realizat de ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu.

În prezent, evaluarea şcolilor doctorale se face de ARACIS, care autorizează o comisie de experţi. Aceştia, la rândul lor, analizează raportul de evaluare şi verifică dacă au fost realizate standardele prin vizite la IOSUD.

De asemenea, în activitatea de evaluare a şcolilor doctorale, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior cooptează studenţi şi experţi internaţionali, lucru care nu este prevăzut în noul proiect.

Tot în proiectul lui Andronescu, articolul 19 vizează că înfiinţarea unei noi şcoli doctorale se realizează prin Ordin de ministru, după parcurgerea procesului de acreditare din prezenta Metodologie. Conform proiectului, evaluarea şcolilor doctorale, acreditate la data intrării în vigoare a Metodologiei, sunt evaluate odată la cinci ani.

Totodată, în proiectul propus de Ecaterina Andronescu nu este specificat nimic despre procedura de retragere a acreditării, ce se întâmplă în cazul în care sunt depistate lucrări plagiate sau ce se întâmplă dacă o instituţie nu respectă standardele de calitate.

Preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor (CNR), Sorin Cîmpeanu, a declarat că CNR solicită continuarea procesului de evaluare a şcolilor doctorale, pe baza metodologiei care se află în vigoare în acest moment.

De asemenea, Consiliul Naţional al Rectorilor solicită îmbunătăţirea şi revizuirea punctuală şi justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a stantardelor şi extinderea cu o lună a termenului de depunere a dosarelor de autoevaluare, termen care este până pe 15 februarie.

La începutul lunii noiembrie 2018, reprezentanţii Ministerului Educaţiei Naţionale a spus că studiile universitare de doctorat, şcolile doctorale şi instituţiile de învăţământ care oferă aceste programe vor fi evaluate de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, precizând că evaluarea va avea loc periodic, iar metodologia a fost aprobată.

Evaluarea se realizează de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior sau de o altă agenţie de asigurare a calităţii din străinătate, înscrisă în EQAR, cu cooptarea studenţilor şi experţilor internaţionali.

“Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior are obligaţia de a elabora, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului, ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, iar instituţiile organizatoare de studii universitare de doctorat au obligaţia de a realiza, până la data de 15 februarie 2019, raportul de evaluare internă şi de a solicita evaluarea de către agenţia de asigurare a calităţii din ţară sau străinătate. (...) Fiecare şcoală doctorală este evaluată, din 5 în 5 ani, în cadrul procesului de evaluare periodică a IOSUD, în vederea menţinerii acreditării”, se mai arată în comunicat.

În prezent evaluarea programelor de studii universitare de doctorat se realizează pe domenii de studii universitare de doctorat, din cinci în cinci ani, pentru obţinerea sau menţinerea acreditării.

Mediafax

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Mai votati penali psd ca acest condamnat penal DRACnea care pentru a-si scapa pielea si averea furata tarii, averea noastra a tuturor, penalul da foc la tara si toti banii ii baga in buzunarele SPECIALILOR cu pensii cat patru milioane de romani numai sa-i croiasca tudorel sluga si CCR sluga O lege pe masura lui si sa-l scape.. Asta-i PSD-ul actual si, mai votati PSD, hoti penali ca DRACnea, macar sa stim ca ne-a luat drkul pe toti!
1
0
Onor Doamna Ministru diminueaza rolul ARACIS prin aceasta modificare.ARACIS si ARACIP sunt institutii cu atributii analoage cu ale Ministerului Educatiei.Vizitele pentru obtinerea autorizarilor provizorii si a acreditarilor costa mult. Puteti consulta lista tarife pe site-ul ARACIP . Asa, din curiozitate !
1
0
Ar fi bine sa evaluati si evolutia lor, cu ce medie au intrat la facultate unele cadre universitare. Am avut si eu o dilema pe parcursul celor n ani de facultate. Cum s-au desteptat prostii care au intrat cu nota 5 in urma contestatiei, unii ajungand intr-un final cadre universitare, tinand cont ca materia in facultate are un grad de dificultate foarte ridicat.
5
0
Ufff! De ce nu-si vad unii de vietile lor si ni le incurca pe ale noastre? Cand ai lasat o urma urata in urma ta, lasa-te dus pentru totdeauna. Femeia asta are in gena ei dezordinea...
6
0
un nou episod din seria Cati vs. restul lumii
6
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108