În aşteptarea răspunsului UE la programul IRA, Volkswagen a pus pe pauză proiectul uzinei de baterii din Europa de Est
În aşteptarea răspunsului UE la programul IRA, Volkswagen a pus pe pauză proiectul uzinei de baterii din Europa de Est
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestGrupul auto german Volkswagen a decis să pună pe pauză proiectul privind construcÅ£ia unei uzine de baterii în Europa de Est, pentru a da prioritate unei facilităţi similare ce ar urma să fie construită în America de Nord, după ce a ajuns la concluzia că ar putea primi stimulente în valoare de 10 miliarde de euro din partea autorităţilor americane, informează Financial Times.
Aceasta este cea mai recentă consecinţă a programului american de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), un pachet de 369 de miliarde de dolari care prevede distribuirea de subvenţii pentru industriile verzi, precum fabricarea de baterii pentru vehiculele electrice sau producţia de panouri solare.
Potrivit unei surse din apropierea acestui dosar, Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din UE, le-ar fi spus săptămâna trecută oficialilor europeni că se aÅŸteaptă să primească subvenÅ£ii ÅŸi credite cuprinse între 9 ÅŸi 10 miliarde de dolari în cadrul programului IRA ÅŸi altor scheme lansate de autorităţile americane de-a lungul întregii durate de funcÅ£ionare a viitoarei uzine de baterii. În aceste condiÅ£ii, Volkswagen "aÅŸteaptă" să vadă cum va răspunde UE la stimulentele oferite de Washington înainte de a continua cu planurile vizând construcÅ£ia unei uzine de baterii din Europa de Est, a precizat sursa.
"Planurile pentru America de Nord au avansat mai rapid decât ne aÅŸteptam ÅŸi au trecut în faÅ£a procesului de decizie cu privire la Europa", a spus sursa citată de FT.
Programul IRA a declanÅŸat o panică în rândul oficialilor europeni, preocupaÅ£i de riscul ca industriile viitorului să se mute în SUA graÅ£ie stimulentelor financiare.
Comisia Europeană, care săptămâna viitoare va da publicităţii strategia Net Zero Industry Act destinată să răspundă la schema americană, analizează posibilitatea de a relaxa prevederile referitoare la ajutoarele de stat ÅŸi dacă va acorda subvenÅ£ii la nivelul UE. Însă o variantă preliminară a planurilor Comisiei, dezvăluită săptămâna trecută, nu se ridică la înălÅ£imea aÅŸteptărilor producătorilor europeni de baterii.
Un director de la o altă companie europeană producătoare de baterii, care a participat la reuniunea de săptămâna trecută de la Bruxelles, la care a fost prezent ÅŸi comisarul european Margrethe Vestager, a spus: "Nu arată prea bine. Lipsesc măsurile concrete".
"Am fost contactaÅ£i de multe state americane ÅŸi toÅ£i au pus accentul pe IRA. Atunci când punem cifrele cap la cap, condiÅ£iile pe care ei le oferă sunt mult mai interesante decât ceea ce oferă Europa", a declarat un alt director de companie.
Într-un mesaj postat pe LinkedIn, după întâlnirea de la Bruxelles, Thomas Schmall, membru în boardul Volkswagen, a scris că "Europa riscă să piardă investiÅ£ii în valoare de miliarde de euro care vor fi decise în următoarele luni ÅŸi ani" din cauza condiÅ£iilor atractive oferite de IRA ÅŸi în consecinţă a făcut un apel pentru programe europene de ajutoare de stat ÅŸi reducerea preÅ£urilor la energia din surse regenerabile.
Planurile Volkswagen pe termen lung prevăd construcÅ£ia a ÅŸase fabrici de celule de baterii pentru vehicule electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Una dintre uzine, care ar urma să fie inaugurată în 2027, va fi construită în Europa de Est, posibilele locaÅ£ii fiind Ungaria, Polonia, Slovacia ÅŸi Cehia. Împreună, cele ÅŸase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaÅ£i oră pe an în 2030, potrivit agerpres.ro .
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News