REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
11.4° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

INCREDIBIL! PODUL AGIGEA intră, din nou, în REPARAȚII

INCREDIBIL! PODUL AGIGEA intră, din nou, în REPARAȚII

Replica API 10 iunie 2020 | 11:03 4720

Podul de la Agigea, construit în trei ani și reparat în nouă ani. Din nesimțire sau rușine, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nici măcar nu a mai anunțat oficial că a terminat lucrările la acest pod, în cursul anului 2019. Probabil că v-ați fi așteptat ca după atâta amar de vreme, în care autoritățile s-au chinuit să repare podul de un kilometru, să nu mai fim nevoiți să auzim de probleme o bună bucată de timp.

Ei bine, v-ați înșelat. Traficul va fi din nou restricționat, pentru remedierea unor degradări, exact cu puțin timp înainte de începerea sezonului estival, în nota dezolantă în care ne-au obișnuit autoritățile.

Marin Dima

"Nu am ce să vă spun. Faceți solicitare"

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța a anunțat că între 10 și 11 iunie, pe Podul Agigea, vor fi executate lucrări de remediere a unor degradări locale identificate în perioada de garanție a lucrărilor.

"Lucrările vor fi realizate de către Implenia Balgesellschaft M.B.H. Wien - Sucursala Voluntari, pe banda 1, pe sensul de mers Constanța – Mangalia. Circulația rutieră se va desfășura pe sensul Constanța Mangalia, pe o singură bandă.", afirmă DRDP în cadrul unui comunicat.

Contactat pentru a oferi informații suplimentare despre acest subiect și despre cum este posibil ca nici după aproape un deceniu acest pod să fie complet funcțional, Marin Dima, directorul DRDP, ne-a trimis repede la plimbare fără a dori să ne ofere explicații. "Faceți o solicitare prin Legea 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public și veți primi un răspuns. Nu am ce să vă spun mai mult de atât", a fost replica seacă a șefului DRDP, în aceeași notă proastă în care s-a reabilitat și podul.

Scurta istorie a incompetenței autorităților în cazul podului Agigea

În anul 2008, o expertiză tehnică arăta că starea podului se degradează și propunea lucrări de reabilitare ale structurii metalice. La acea vreme, expertul tehnic a recomandat verificarea atentă a hobanelor, acele fascicole din oțel care țin podul suspendat și cerea schimbarea celor care sunt găsite degradate. Cum nu totul se face peste noapte în România, a trebuit să treacă alți doi ani pentru a începe reparațiile la pod, în anul 2010.

La jumătatea lucrărilor s-a observat că fascicolele hobanelor începeau să se rupă și reabilitarea a fost sistată. S-a luat decizia ca lucrarea să fie împărțită în două etape, prima pentru montarea de legături provizorii astfel încât podul să nu se prăbușească, iar cea de-a doua a însemnat schimbarea hobanelor vechi cu altele noi dintr-un oțel special. Valoarea totală a lucrărilor? 20 milioane de euro. Pe parcursul reabilitării au fost schimbați miniștri și șefi ai CNADNR, instituția care și-a schimbat și denumirea între timp, în CNAIR.

Cei mai afectați au fost locuitorii din localitățile învecinate, cei din sudul litoralului și nu în ultimul rând, turiștii. Pe parcursul reabilitării traficul a fost restricționat parțial și chiar total. Deși inițai costul a fost estimat la aproape 5 milioane de euro, ulterior a fost nevoie de o sumă de 4 ori mai mare, diferența fiind suportată de statul român, cu ajutorul unui împrumut la BERD. Construirea podului Agigea a început în anul 1981, iar în anul 1984 a fost deschis circulației.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Chiar sunteti daca credeti ce scriu toti analfabetii
2
0
chiar ne iei de prosti?
2
2
remember: inainte de ultima reparatie a mai fost una de vreo 1 milion sub obladuirea hotului jean paul tucan
1
0
Se fac remedieri in perioada de garantie. Au venit acum ca s a iesit din perioada de carantina. Lucrarile se vor executa in 2 zile. Pe partea carosabila se va executa o reparatie locala. Informati va inainte sa scrieti.
3
6
Cand va spuneam de subminarea economiei nationale toti ati sarit de cur in sus ca ce stie un cizmar.acum va jefuiesc toti analfabetii si sunt pe deplin razbunat, v-am lasat Romania la cheie si sunteti dupa 30 de ani analfabeti saraci mai saraci decat acum 200 de ani.
7
2
Implenia panarama de firma,astea sunt firmele de bucuresti mafioti Nu ii trage nimeni la raspundere
6
2
La ce fata de alcolic retardat are asta nu l-as angaja nici portar. Dupa raspunsul dat solicitarii este clar ca a ajuns la stadiul de nesimtire care nu mai poate fi tratata decat cu multi ani de puscarie.
9
4
"Meseriasii" din Cta,sint "experti" in canalizari si poduri.Adica strada proaspat asfaltata,vezi Tuzla,Ef Nord,Cta,este o cursa cu obstacole plina de canalizari iesite afara,iar podurile se incep cind se incep si dureaza cu anii.Daca vezi unul,doi trintori lucrind,de fapt ascultind muzica,e bine.Acum o freaca la Mangalia,urmeaza Agigea,desi podul este proaspat asfaltat refacut reabilitat.Dar banii,banii,de unde sa-i mai furi?Ai taiat tot copacii,i-ai vindut,ce sa mai furi acum?repari ceva deja reparat. Muriti ba,sa va manince puscaria!
6
2
deja e traditie estivala pt sudul litoralului nu stiu de ce va mirati cand trebuia sa va obisnuiti deja .
8
2
Doar ne-a zis Nicusor Ceausescu ca nu vom fi capabili sa varuim ce-a construit tac-su.
11
4
inseamna liber la sifonare
7
2
O reparatie facuta cu profesionalism ar insemna ca vreme buna nu se mai cheltuiesc bani pentru asa ceva,deci la noi este imposibil de realizat. Cum sa blochezi robinetul cu bani? Nu e nimic incredibil,toata lumea era sigura ca podul de la Agigea va fi in continuare un pod in reparatii,mai mult decat in folosinta. La anul va fi la fel si tot asa pana cand din varii motive ,o sa cada naibi podul si se va face altul nou, ce va intra in reparatii la doua luni dupa inaugurare.
12
2
caseta din varful podului ,care functiona ca rezervor de ulei ptr. cabluri a fost, ghici popor de hoti,FURATA.Asa ca spor la lucrari de carpeala pe vecie.
12
2
Hoti banditi incompetenti care nu se mai satura de furat
19
2
Trebuie bagati urgent la puscarie toti cei care s-au ocupat de asa-zisa reabilitare. Doar de frica se vor putea realiza lucrari de calitate cu materiale de calitate in tara asta.
28
2
Iar fura si spala bani. Ciausescu a dezvoltat romania clar voi nici sa vopsiti nu puteti
24
3
Podul acesta a fost si este o sursa de sifonat bani publici fara masura. Ce sa spuna Dima care stie bine ce se intampla?
30
3

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272