INCREDIBIL! PODUL AGIGEA intră, din nou, în REPARAȚII
INCREDIBIL! PODUL AGIGEA intră, din nou, în REPARAȚII
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPodul de la Agigea, construit în trei ani și reparat în nouă ani. Din nesimțire sau rușine, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nici măcar nu a mai anunțat oficial că a terminat lucrările la acest pod, în cursul anului 2019. Probabil că v-ați fi așteptat ca după atâta amar de vreme, în care autoritățile s-au chinuit să repare podul de un kilometru, să nu mai fim nevoiți să auzim de probleme o bună bucată de timp.
Ei bine, v-ați înșelat. Traficul va fi din nou restricționat, pentru remedierea unor degradări, exact cu puțin timp înainte de începerea sezonului estival, în nota dezolantă în care ne-au obișnuit autoritățile.
"Nu am ce să vă spun. Faceți solicitare"
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța a anunțat că între 10 și 11 iunie, pe Podul Agigea, vor fi executate lucrări de remediere a unor degradări locale identificate în perioada de garanție a lucrărilor.
"Lucrările vor fi realizate de către Implenia Balgesellschaft M.B.H. Wien - Sucursala Voluntari, pe banda 1, pe sensul de mers Constanța – Mangalia. Circulația rutieră se va desfășura pe sensul Constanța Mangalia, pe o singură bandă.", afirmă DRDP în cadrul unui comunicat.
Contactat pentru a oferi informații suplimentare despre acest subiect și despre cum este posibil ca nici după aproape un deceniu acest pod să fie complet funcțional, Marin Dima, directorul DRDP, ne-a trimis repede la plimbare fără a dori să ne ofere explicații. "Faceți o solicitare prin Legea 544/2001 privind accesul la informațiile de interes public și veți primi un răspuns. Nu am ce să vă spun mai mult de atât", a fost replica seacă a șefului DRDP, în aceeași notă proastă în care s-a reabilitat și podul.
Scurta istorie a incompetenței autorităților în cazul podului Agigea
În anul 2008, o expertiză tehnică arăta că starea podului se degradează și propunea lucrări de reabilitare ale structurii metalice. La acea vreme, expertul tehnic a recomandat verificarea atentă a hobanelor, acele fascicole din oțel care țin podul suspendat și cerea schimbarea celor care sunt găsite degradate. Cum nu totul se face peste noapte în România, a trebuit să treacă alți doi ani pentru a începe reparațiile la pod, în anul 2010.
La jumătatea lucrărilor s-a observat că fascicolele hobanelor începeau să se rupă și reabilitarea a fost sistată. S-a luat decizia ca lucrarea să fie împărțită în două etape, prima pentru montarea de legături provizorii astfel încât podul să nu se prăbușească, iar cea de-a doua a însemnat schimbarea hobanelor vechi cu altele noi dintr-un oțel special. Valoarea totală a lucrărilor? 20 milioane de euro. Pe parcursul reabilitării au fost schimbați miniștri și șefi ai CNADNR, instituția care și-a schimbat și denumirea între timp, în CNAIR.
Cei mai afectați au fost locuitorii din localitățile învecinate, cei din sudul litoralului și nu în ultimul rând, turiștii. Pe parcursul reabilitării traficul a fost restricționat parțial și chiar total. Deși inițai costul a fost estimat la aproape 5 milioane de euro, ulterior a fost nevoie de o sumă de 4 ori mai mare, diferența fiind suportată de statul român, cu ajutorul unui împrumut la BERD. Construirea podului Agigea a început în anul 1981, iar în anul 1984 a fost deschis circulației.
Sorin HULUBEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News