Jianu (CNIPMMR): Trebuie să demontăm mitul că voucherele de vacanţă au ţinut turismul în România şi au crescut preţurile
Jianu (CNIPMMR): Trebuie să demontăm mitul că voucherele de vacanţă au ţinut turismul în România şi au crescut preţurile
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestVoucherele de vacanţă au însemnat, anul trecut, doar 20% din cifra de afaceri a antreprenorilor din turism şi nu au avut un impact semnificativ asupra preţurilor, astfel că trebuie demontat mitul că aceste tichete au ţinut turismul românesc, a declarat, luni, preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderile Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, cu ocazia lansării "Cartei Albe a turismului din România".
"Trebuie să demontăm un mit că voucherele de vacanţă au ţinut turismul din România. Media ca pondere în cifra de afaceri este nu mai mult de 20% la unităţile turistice din România. A fost un sprijin necesar, dar nu covârşitor", a spus Jianu.
Potrivit acestuia, preţul mediu de cazare a fost anul trecut între 110 şi 200 de lei, neexistând modificări substanţiale faţă de anul anterior.
"Deci, serviciile nu s-au scumpit din cauza voucherelor. Acestea au avut impact de 10-20 de lei, adică nesemnificativ, nu a existat o dublare a preţurilor sau o schimbare dramatică", a arătat Florin Jianu.
CNIPMMR a realizat un profil al antreprenorului român din turism, a adăugat el. Media de vârstă este de 46 de ani, 90% dintre antreprenori au studii superioare şi au 14 ani de experienţă în medie.
"Ei lucrează 54 de ore pe săptămână, ceea ce înseamnă 10-12 ore pe zi, adică un efort semnificativ pentru orice tip de antreprenori", a subliniat şeful CNIPMMR.
Florin Jianu a mai spus că peste jumătate dintre antreprenorii din turism se plâng de concurenţă neloială din partea unităţilor neclasificate. Mai mult, 9 din 10 antreprenori din turism se autofinanţează, adică mai mult decât media generală de 8 din 10 la IMM-uri, scrie Agerpres.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News