REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Dum., 28 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6713
18.4° Constanța Duminică, 28 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6713
 

PERICOLELE de pe DN3, dintre Valu lui Traian și Constanța! Șoferii care ies de pe A4 NU RESPECTĂ REGULILE!

PERICOLELE de pe DN3, dintre Valu lui Traian și Constanța! Șoferii care ies de pe A4 NU RESPECTĂ REGULILE!

Replica API 22 iunie 2019 | 23:41 449

DN3, drumul care leagă Constanța de Valu lui Traian, a ajuns de mai multe ori în atenția autorităților, dar și a participanților la trafic. Din nefericire, pe acest tronson, au avut loc mai multe evenimente rutiere neplăcute. Încet, încet, au mai fost luate măsuri, cum ar fi sensurile giratorii sau parapetul median, care nu este încă montat în totalitate. Însă, mai mulți participanți la trafic au precizat acum că un pericol îl reprezintă breteaua de ieșire de pe A4, pe sensul Valu lui Traian – Constanța, întrucât cei mai mulți dintre șoferi nu se asigură și pătrund pe DN3 ca și cum nu ar schimba banda și ar avea prioritate.

”Cine are drum în zona cu pricina va observa că deja este un obicei. Cei care coboară pe breteaua de ieșire de pe A4, pe DN3, pe sensul Valu lui Traian – Constanța, nu au nici o treabă. Se comportă ca și cum au prioritate. Da, îți intră în față de nici nu-ți dai seama. Uneori, să vrei să treci pe cealaltă bandă și nu poți întrucât vin cei din spate. Și se circulă cu 100 km/h. Unii, să nu ne ascundem acum, chiar cu mai mult. Ok, pui tu frână, dar și din spate vin alte vehicule. S-a întâmplat de multe ori să asist la tot felul de astfel de situații, din pricina celor care nu se asigură și nu conștientizează faptul că NU au prioritate atunci când ies de pe autostradă”, au declarat participanții la trafic. Despre această situație, reprezentanții Serviciului Rutier al IPJ Constanța, au precizat că zona respectivă prezintă o bretea de ieșire de pe A4, prevăzută cu bandă de accelerare. În trecut era prea scurtă banda, dar situația a fost remediată. Proiectul aparține CNAIR, iar sistematizarea este corectă. Singura problemă, potrivit polițiștilor rutieri, este generată de cei care nu respectă regulile rutiere.

Potrivit legii,”banda de accelerare se materializează pentru crearea posibilității pătrunderii pe artere intens circulate, prevăzute cu mai multe benzi de circulație. Această bandă creează posibilitatea conducătorilor de vehicule să poată efectua schimbarea benzii de circulație, fără a stânjeni în deplasare vehiculele care circula pe banda respectivă. Înainte de a intra pe banda prioritară, situată lângă acostament, conducătorii de vehicule trebuie să semnalizeze și să se asigure că intrarea se face fără pericol pentru vehiculele care circula pe acea bandă, ținând cont de poziția și viteză de deplasare a acestora”. Ceea ce, pe tronsonul mai sus menționat, nu se întâmplă.

”Banda respectivă de accelerare este prevăzută cu săgeți, tocmai să-l anunțe pe șofer când se termină. Are timp suficient să se asigure și să acorde prioritate. Este obligat să respecte legislația în vigoare pentru că este vorba de schimbarea benzii de circulație”, au spus polițiștii rutieri.

Potrivit Art. 108 OUG 195/2002, săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează: a) 2 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte: nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers. De asemenea, se aplică 3 puncte de penalizare pentru nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
I am sunat de 20 de ori pt semnalizare si pentru iluminat si degeaba. Tara de 2 lei
0
0
O alta problema este si la vapor. Este nevoie de o banda de decelerare cat si de accelerare -spatiul permite- pentru ca traficul in zona a crescut
2
0
Este prost facuta ace iesire la fel ca primaru fagabou incurca trafic prin oras si construieste blocuri in spati verzi parcarile ce sunt alea facem penni in parcari
1
0
Taranul roman cu opelul la mana a doua n-a mai vazut autostrada nici la scoala de soferi iar instructorii rareori au iesit din judet !
1
3
Breteaua de iesire de pe A4 este prea scurta si denivelata la imbinarea cu DN3..Trebuie RESISTEMATIZATA ZONA si montate semnalizari cauciucate ptr reducerea vitezei pentru cei ce ies de pe A4..
6
1
Radar fix in cur. Tu esti sarac cu caruta din aia de se dezmembreaza la 140 kmh pe autostrada.
3
8
De nenumarate ori mi sa intamplat sa-mi intre in fata . Daca nu te asiguri tu care circuli pe DN3 ai ocazia sa te nenoroceasca un dobitoc aflat la volan . Camere video montate si politisti in zona .
8
3
Montarea camerelor de supraveghere si a radarelor fixe ar rezolva toate problemele in aceasta tara.
11
5

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108